חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ד

  פוסט טלוויזיה: תמורות בתרבות הטלוויזיה העכשווית
  Post-Television: Contemporary Television Culture Trends                                              
0851-6170-01
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
סמ'  ב'1800-2000117מכסיקו - אומנויותשיעור ד"ר חרל"פ איתי
סילבוס מקוצר
למרות ההכרזות השונות על מות הטלוויזיה, נראה שלא רק שהמדיום חי ובועט, גם התיאוריה הטלוויזיונית לא קופאת על שמריה, וממשיכה להציע נקודות מבט מרעננות ומרתקות על המדיום, על התרבות בה הוא פועל ועל החברה המייצרת וצורכת אותו. קורס זה, המהווה המשך ופיתוח לקורס "מבוא ללימודי טלוויזיה", יחולק לשני חלקים מרכזיים: בחלק הראשון נתמקד בשאלות תיאוריטיות כלליות, ובחלק השני נבחן מקרי בוחן שונים מהשנים האחרונות דרך תיאוריות אלו וגישות נוספות.
 
סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
0851-6170-01 פוסט טלוויזיה: תמורות בתרבות הטלוויזיה העכשווית
Post-Television: Contemporary Television Culture Trends
שנה"ל תשע"ד | סמ'  ב' | ד"ר חרל"פ איתי

666סילבוס מפורט/דף מידע
פוסט טלוויזיה: תמורות בתרבות הטלוויזיה העכשווית
החוג לקולנוע וטלוויזיה
תשע"ד, סמסטר ב'
מרצה: ד"ר איתי חרל"פ
שעות קבלה: ע"פ תיאום מראש
Itay.harlap@gmail.com
תיאור הקורס
למרות ההכרזות השונות על מות הטלוויזיה, נראה שלא רק שהמדיום חי ובועט, גם התיאוריה הטלוויזיונית לא קופאת על שמריה, וממשיכה להציע נקודות מבט מרעננות ומרתקות על המדיום, על התרבות בה הוא פועל ועל החברה המייצרת וצורכת אותו. קורס זה, המהווה המשך ופיתוח לקורס "מבוא ללימודי טלוויזיה", יחולק לשני חלקים מרכזיים: בחלק הראשון נתמקד בשאלות תיאוריטיות כלליות, ובחלק השני נבחן מקרי בוחן שונים מהשנים האחרונות דרך תיאוריות אלו וגישות נוספות.
 
חובות הסטודנטים והסטודנטיות:
1)      קריאת החומר הביבליוגראפי במהלך הסמסטר (רשימת הקריאה כאן איננה סופית. הרשימה הסופית תינתן בשבוע הראשון של הסמסטר).
2)      הגשת שלוש תגובות על המאמרים.
3)      נוכחות בשיעור (מעל שלוש היעדרויות לא יינתן ציון)
4)      עבודה מסכמת (אופייה וגודלה של העבודה יינתן בהמשך)
 
דרישות קדם:
ציון עובר בקורס: מבוא ללימודי טלוויזיה
 
מהלך השיעורים:
שיעור 1: ההיסטוריה של לימודי הטלוויזיה
בשיעור זה נשאל מהם "לימודי טלוויזיה", ונבחן את השלבים השונים של לימודי הטלוויזיה באקדמיה.
שיעור 2: התיאוריה של ההיסטוריה
בשיעור זה נשאל מהי היסטוריה של טלוויזיה, כיצד מחליטים אלו אירועים שייכים להיסטוריה זו, מה בין היסטוריה גלובלית להיסטוריה לוקלית, כיצד נבחר הקאנון הטלוויזיוני, האם הקהל הוא חלק מההיסטוריה והאם אנו לקראת סופה של ההיסטוריה של הטלוויזיה.
קריאה לשיעור זה:
Jacobs, Jason. "Television and History: Investigating the Past " Tele-Vision: An Introduction to Studying Television. Ed. Glen Creeber. London: BFI, 2006. 107-115.
שיעור 3: פוסט-טלוויזיה ומשחקי הכס כמקרה בוחן
בשיעור זה נבחן את המשמעויות השונות של המונח "פוסט-טלוויזיה", ונשאל מהי בדיוק הטלוויזיה שאחרי הטלוויזיה (Television after TV), ונדגין חלק ממאפינייה דרך הסדרה משחקי הכס ופארא-טקסטים הקשורים אליה.
 קריאה לשיעור זה:
Spigel, Lynn. Introduction. Television after TV. Eds. Lynn Spigel and Jan Olsson. Durham and London: Duke U P, 2004. 1-34. 
בשיעור זה נדון עד עמוד 15, אולם כדאי לעבור גם על המשך ההקדמה. 
שיעור 4: זה לא טלוויזיה, זה פוסט-טלוויזיה
בשיעור זה נבחן את ההתייחסויות השונות של טקסטים קולנועיים ופוסט-טלוויזיונים לטקטסים טלוויזיוניים "קלאסיים" - ודרך זה נחדד את ההבדלים בין טלוויזיה לפוסט-טלוויזיה
קריאה לשיעור זה:
Brunsdon, Charlotte. "Is Television Studies History?" Cinema Journal 47.3 (2008): 127-13.
שיעור 5: המצאת היום-יום
בשיעור זה נעשה קריאה מודרכת בקטעים מספרו של מישל דה-סרטו המצאת היום-יום.
 קריאה לשיעור זה:
סרטו, מישל דה. מבוא. המצאת היום יום. תרגום: אבנר להב. תל אביב: רסלינג, 2012. 57-33. 
שיעור 6: טקטיקה ואסטרטגיה בסדרת פרשת השבוע
שיעור זה יתמקד בעונה השלישית של פרשת השבוע, ודרך שילוב בין התיאוריה של דה-סרטו ותיאוריות על נרטיב טלוויזיוני נציע קריאה לעונה השלישית של הסדרה פרשת השבוע.
שיעור 7: YouTube
בשיעור זה נתמקד באחד מאתרי התוכן הפוסט-טלוויזיוני(?) הפופולאריים ביותר, YouTube.
שיעור 8: בשיעור זה נמשיך לדון באתר יו-טיוב, וזה דרך המונחים של דה-סרטו
קריאה לשיעור זה
Burgess, Jean. "User-Created Content and Everyday Cultural Practice: Lessons from YouTube," Television as Digital Media. Eds. James Bennett and Niki Strange. Durham and London: Duke U P, 2011. 311-331.
 שיעור 11: Netflix is the new HBO
בשיעור זה נתמקד באחת התופעות הטלוויזיונית החשובות של השנתיים האחרונות, כניסתה של Netflix לשוק הטלוויזיה. נבחן הן את הקונטקסט של החברה והן את הטקסטים המרכזיים שהיא הפיקה: בית הקלפים, העונה הרביעית של משפחה בהפרעה, והכתום הוא השחור החדש.
 שיעור 10: מרצה אורח/ת
פרטים בהמשך
שיעור 11: מראה שחורה כמקרה בוחן
בשיעור זה נציע סקירה היסטורית כללית של הטלוויזיה הבריטית, ונציג כיצד הסדרה מראה שחורה מהווה המשך ישיר שלה.
שיעור 12: בנות כמקרה בוחן
בשיעור זה נבחן את המפגש בין "פוסט-פמיניזם" ל"פוסט-טלוויזיה", כאשר נתמקד בסדרה בנות (Girls).
קריאה לשיעור זה:
Hunting, Kyra “Women Talk: Chick Lit TV and the Dialogues of Feminism,” The Communication Review, 15:3 (2012): 187-203.
שיעור 13: סיכום
 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת