בקורס זה ינותח הקשר שבין אמצעי תקשורת ההמונים ובעיקר הטלוויזיה, לעיצוב הזיכרון הקולקטיבי. מטרות הקורס הן להבין את דרכי הפעולה של הזיכרון הקולקטיבי בעידן המדיה המודרניים, ולהעריך את היקפיו השונים ברובד הלאומי המקומי והבינלאומי. בין הנושאים שידונו: מושג הזיכרון בדיסציפלינה הסוציולוגית והפסיכולוגית, עלייתו של הזיכרון הקולקטיבי בהיסטוריוגרפיה בת זמננו, עדות שיחזור ונוסטלגיה כמנגנוני עיבוד אישי וקולקטיבי, סרטי קולנוע כמייצרי תודעה היסטורית, הטלוויזיה כסוכן זיכרון, האינטרנט ותרבות המשחקים (gaming) והשפעתם על התודעה ההיסטורית ועוד.