אוניברסיטת תל-אביב
החוג לקולנוע ולטלוויזיה
זיכרון, בידור ומדיה פופולרית
Memory, Entertainment and Popular Culture
סמסטר א', תשע"ה (2 ש"ס)
שיעור
דואר אלקטרוני:
, 86-112., פרק ב' עמ' 64-71. מס' 39-40 עמ' 4-27.
זיכרון, תמונה ותנועה
ב. הזיכרון בקולנוע - ראשיתו של המדיום הקולנועי כמדיום מרכזי של הבניית זיכרון.
היסטוריוגרפיה, קולנוע וטלוויזיה
ב. סדרות היסטוריות
, עמ' 310-318.
זנד, שלמה, קליאו והתמונה הנעה, זמנים מס' 39-40, עמ' 57-61.
מס' 39-40, עמ' 28-27.
זנד, שלמה, "תעשיית הקולנוע מול תעשיית ההשמדה – מזיס היהודי אל שינדלר הגרמני
260- 300.
עדות
פוסטמודרניזם
זמנים
"ביתהזכוכית: עלתפיסתהארכיוןוהזמניותאצלפרידלנדר, חרסונסקי http://theory-and-criticism.vanleer.org.il//NetisUtils/srvrutil_getPDF.aspx/37hXsG/%2F%2FTeoria%2040_269-287.pdf
ופורגאץ'http://www.takriv.net/index.php?option=com_content&view=article&id=96%3A5-7&catid=16%3Aissue-5&Itemid=27 -- רב-שיח: שתיקת הארכיון, תיאוריה וביקורת, מס' 40, קיץ 2012, עמ' 269-287.
פלדמן, אביגדור, "ראיתי את שתי פרסותיו של הסוס ניתקות מן הקרקע", זמנים, מס 45
ויגודר, מאיר, "מאולף או מטורף: 'צילום הלם' באינתיפאדת אל-אקצא", סטודיו, מס' 124,
יוני 2001, עמ' 14-23.
ערב, דן, "טראומה בהילוך איטי: שיחזור היסטורי בטלוויזיה", בתוך: ח. בראשית, ש. זנד, מ.
צימרמן (עורכים), זיכרון וקולנוע – יחסים מסוכנים?,ירושלים: מכון זלמן שזר. עמ'
217-233
פוסט-טראומה
– עת לקולנוע דוקומנטרי
כעד בשיח של הקונפליקט בטלוויזיה ובקולנוע הישראליים", תקריב
נוסטלגיה ובידור
טלמון, מירי, "כאב הערגה הביתה, על הנוסטלגיה בחברה ובקולנוע" בתוך: בלוז לצבר
האבוד: חברות ונוסטלגיה בקולנוע הישראלי, ת"א: האוניברסיטה הפתוחה. עמ' 15-38
בראשית, חיים. "הנצחה וזיכרון בעידן ההיי-טק", עיצוב זיכרון , כרך ב' עמ' 162-171.