| |||||||||||||||||||||||||
קולנוע אמריקאי: מהקולנוע העצמאי ועד לשוברי הקופות הגלובליים
American Cinema: Indies, Global Blockbusters, and Histories of Hollywood |
0851-5116-01 | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה | |||||||||||||||||||||||||
|
למרות שלכאורה כולנו מכירים את הקולנוע האמריקאי – ואולי דווקא בשל כך – הממסד והיצירות המזוהים ביותר עם בידור ומיינסטרים גם מהווים את אחד מהאתגרים המעניינים ביותר לתיאוריה ולהיסטוריוגרפיה הקולנועיים. שורה של מחקרים מהשנים האחרונות מנסים לבחון מחדש מיתוסים ואמונות רווחות על הוליווד ועל הקולנוע העצמאי וחושפים מגוון רחב של מחלוקות על הפקה והפצה, שינויים טכנולוגיים, אסתטיקה ומשמעויות חברתיות ופוליטיות במסגרת הממסד הקולנועי המצליח והמוכר ביותר מאז תקופה הסרט האילם: האם ועד כמה קולנוע האינדי הוא עצמאי? מדוע דווקא הוליווד הצליחה להשתלט על העולם? האם אכן מתאפיינים סרטיה של הוליווד הקלאסית במבע שקוף ובתוכן שמרני תחת צנזורה נוקשה ("קוד ההפקה") שרק אוטרים חתרניים בודדים הצליחו לעקוף? האם שילוב מתודות חדשות – מחקרים ארכיוניים, חקר קהלים, מחקרים כלכליים ומחקרים כמותיים של טקסטים – משנה את האופן שבו אנו מבינים את הקולנוע האמריקאי? בסמינר נכיר דיונים ומחלוקות מרכזיים בתחום ונתנסה במתודות מחקר עכשוויות שונות. הסטודנטים יבחרו כנושא למחקר ולכתיבת העבודות הסמינריוניות/רפרטים טקסטים או סוגיות בקולנוע האמריקאי או יצירות אחרות שמופצות על ידי תאגידי המדיה האמריקאים. אפשר גם לחקור טקסטים או ממסדים אחרים אשר מתייחסים לקולנוע האמריקאי.