select 1 as coursetype,x.* from old_course x where x.dep_num='0851' and x.course_num='5112' and x.semester like '2016%' order by x.group_num,x.last_name,x.first_name,x.semester,x.day_of_week
| |||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
סיפורי תעלומה וחקירה בסרטים מודרניים פוסטמודרניים.
Mystery and Detection in Modern and Postmodern Movies |
0851-5112-01 | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה | |||||||||||||||||||||||||
|
הסמינר יעסוק בדרכים בהן הקולנוע המודרני
והפוסט-מודרני מנצל את הדגם הסיפורי המוכר של תעלומה וחקירה (דגם של סיפור בלשי) לצרכים חדשים - תמאטיים, רעיוניים, ורפלקסיביים.
הסוגיות התיאורטיות תיבדקנה על-ידי ניתוח השוואתי של מגוון סרטים המתבססים על מוסכמות הסכימה הבלשית ובו בזמן גם חורגים מהן. נראה איך הדגם המקובל והמוכר עובר תהליכי שינוי באמצעות אסטרטגיות ייצוג מודרניות ופוסט-מודרניות, המביאות לפיתוח של מבנים סיפוריים וסגנוניים חדשניים. נבדוק איך הסרטים החדשים שוברים את המוסכמות המסורתיות, מרחיבים את הגבולות והאפשרויות של הנוסחה הז'אנרית, ומעמידים סרטים "היברידיים", מרתקים, מורכבים, ועשירי משמעות.
Many contemporary films use the familiar model of the detective genre, based on a conventional narrative structure of mystery and investigation. The well-known formula is elaborated in these films in unconventional, novel, ways which help represent complex thematic, ideological, and reflexive aspects of the cinematic text. Examining the strategies of these movies, we will see how they use generic conventions and at the same time also diverge from them, creating multifaceted, polysemic, intriguing narratives. We will study the ways these “hybrid” movies integrate the popular and captivating detective schema with an “elitist”, “high-brow” approach that adopts philosophical, psychological, social, or political meanings, combined with “artistic”, innovative, modes of representation.