| |||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
הוליווד: סוגיות ומחלוקות במחקר העכשווי
Hollywood ? Current Debates |
0851-5109-01 | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה | |||||||||||||||||||||||||
|
למרות שלכאורה כולנו מכירים את הוליווד – ואולי דווקא בשל כך – הממסד והיצירות המזוהים ביותר עם בידור ומיינסטרים גם מהווים את אחד מהאתגרים המעניינים ביותר עבור התיאוריה וההיסטוריוגרפיה הקולנועיים. שורה של מחקרים מהשנים האחרונות מנסים לבחון מחדש מיתוסים ואמונות רווחות על הוליווד וחושפים מגוון רחב של מחלוקות על הפקה והפצה, שינויים טכנולוגיים, אסתטיקה ומשמעויות חברתיות ופוליטיות במסגרת הממסד הקולנועי המצליח והמוכר ביותר מאז תקופה הסרט האילם: מדוע דווקא הוליווד הצליחה להשתלט על העולם? האם אכן מתאפיינים סרטיה במבע שקוף ובתוכן שמרני תחת צנזורה נוקשה ("קוד ההפקה") שרק אוטרים חתרניים בודדים הצליחו לעקוף? עד כמה תקפות החלוקות המסורתיות לתקופות שונות בתולדות הוליווד ולז'אנרים? האם שילוב מתודות חדשות – מחקרים ארכיוניים, חקר קהלים, מחקרים כלכליים ומחקרים כמותיים של טקסטים – משנה את האופן שבו אנו מבינים את הוליווד? מה, אם בכלל, נותר מהוליווד הקלאסית היום וכיצד היא מתפקדת במסגרת תאגידים טרנס-לאומיים שמייצרים תכנים במגוון מדיה? בסמינר נכיר דיונים ומחלוקות מרכזיים על אודות הקולנוע ההוליוודי ונתנסה במתודות מחקר עכשוויות שונות. הסטודנטים יבחרו כנושא למחקר ולכתיבת העבודות הסמינריוניות/רפרטים טקסטים או סוגיות בקולנוע ההוליוודי (או טקסטים לא-קולנועיים שמופצים על ידי תאגידי המדיה שקשורים להוליווד) או בממסדים אחרים אשר מתייחסים להוליווד.