select 1 as coursetype,x.* from old_course x where x.dep_num='0851' and x.course_num='5105' and x.semester like '2016%' order by x.group_num,x.last_name,x.first_name,x.semester,x.day_of_week
| |||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
פרספקטיבות תיאורטיות חדשות בקולנוע תיעודי
New theoretical perspectives in film documentary |
0851-5105-01 | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה | |||||||||||||||||||||||||
|
טרנספורמציות וחידושים בפרקטיקה התיעודית בימינו מזמנים דיון מחודש בשאלות מוקדמות או מייצרים
צורך בפרספקטיבות חדשות. הסמינר מחולק לארבע חטיבות מרכזיות. בחטיבה הראשונה נהרהר על
מקומו המחודש של הצופה בקולנוע התיעודי, תוך התמקדות במידת מעורבותו בתהליך הצפייה: מהי
תרומתו של הצופה להגדרת סרט כתיעודי ומה מצופה ממנו לעשות לאחר הצפייה כדי לגרום לשינוי?
החטיבה השניה תתמקד בנוכחות המרכזית שתופס כיום המתעד במרחב התיעודי. כיצד מאפשרת
הפריזמה האישית של המתעד חקירה נרחבת של הפוליטי והחברתי? מדוע מתגבשת לה בשנים
האחרונות הבנה מחודשת של הקשר בין מתעדים לסובייקטים שלהם במונחים פסיכואנליטיים?
החטיבה השלישית מתמקדת בסוגיות אפיסטמולוגיות על ידע ואמת בקולנוע התיעודי כתוצאה מעבודה
עם חומרי ארכיון, קריינות, העמדה מחדש ופרפורמטיביות של הסובייקט התיעודי. כיצד הפכה הקריינות
המסורתית בקולנוע התיעודי ממקור לסמכות ואובייקטיביות לעדות לספק ולמבוכה? באילו אופנים ניתן
להציג מחדש את העבר הבלתי מושג ומדוע אלמנטים בדיוניים הפכו כה דומיננטים בקולנוע התיעודי?
החטיבה הרביעית והאחרונה תבחן שאלות הנוגעות למפגש הנוכחי בין טכנולוגיות חדשות לבין הקולנוע
הדוקומנטרי העכשווי: כיצד יש להבין את מקומו של הסאונד הדיגיטלי בשירות האנתרופולוגיה
התיעודית? כיצד חשיבה מחודשת על אנימציה תיעודית יכולה להאיר את הדרכים בהם הרטוריקה
התעודית משתכללת בעידן הדיגיטלי? באילו אופנים תיתכן כתיבה ביקורתית והגותית בעזרת דימויים
וכיצד משתכללת פרקטיקה זו בעידן הדיגיטלי? תוך קריאה יסודית וצמודה בטקסטים אקדמיים העוסקים
בשאלות מורכבות אלו, וצפייה במגוון סרטים תיעודיים עכשוויים (כמו ״קאטפיש״, ״איש על חוט״, ״פריז
בוערת״ או ״לווייתן״) סמינר זה ינסה להציע דרכים שונות לחשוב באופן תיאורטי על עשייה קולנועית
אשר ממשיכה להמציא עצמה מחדש שוב ושוב.