חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ה

  קולנוע ללא נחת: פסיכואנליזה וסרטים
  Psychoanalysis and Cinema                                                                            
0851-5101-01
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
סמ'  א'1200-1600209מכסיקו - אומנויותסמינר ד"ר כהן-רז אודיה בת
סמ'  ב'1600-1800117מכסיקו - אומנויותסמינר
ש"ס:  4.0

סילבוס מקוצר
מטרת הקורס להנחות כתיבת מאמר, הנושא שנבחר השנה הוא: פסיכואנליזה וקולנוע.
עד שנות השבעים דנו בקולנוע באמצעות תיאוריות שונות (סמיוטיקה, פורמליזם, אוטר) אלו בעיקר יושמו על יצירות מופת על מנת לחזק את מעמדו של המדיום כאמנות. הדיון הפסיכואנליטי בקולנוע משלב לראשונה בחקר התחום - תיאוריה ומתודה לניתוח סרטים. יישום זה מוביל בתורו להפיכת כל גוף הסרטים (הפופולארי והאמנותי) כראוי למחקר מעמיק.
 
סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
0851-5101-01 קולנוע ללא נחת: פסיכואנליזה וסרטים
Psychoanalysis and Cinema
שנה"ל תשע"ה | סמ'  ב' | ד"ר כהן-רז אודיה בת

666סילבוס מפורט/דף מידע
 
 , 4 מאמרים לפחות לתחילת המחקר וסרט עד 3 סרטים אפשריים למחקר. במידה ולא התקבל אישור יש להגיש עם תיקונים עד קבלת האישור).
 
 
 
 
Fletcher, John. "Versions of Masquerade",
Screen 29.3 (1988): 43-71.
 
 
Riviere Joan. "Womanliness as a Masquerade", The International Journal of Psychoanalysis, Vol. 10, (1929) 2013, 303-313.
 
 בתוך ללמוד פמיניזם:
Mulvey, Laura. "Visual Pleasure and Narrative Cinema", Movies and Methods: An Anthology, Vol. II, ed. Bill Nichols, Berkeley: University of California Press, 1985 [1975], pp. 303-315.
27
 הנבחר על פי שיבוץ המרצה (עמוד עד שני עמודים):
 - יש
Modleski Tania. "Femininity by Design; Vertigo", The Woman who knew too Much, New York and London: Methuen Press, 1988, pp. 87-100.
 
 The Real Gaze; Film Theory After Lacan, New York; State University of New York Press, 2007, 137-147.
 
 דיון בסרטים בחזרה לעתיד ומזימות בין לאומיות
Modleski Tania. "Woman and the Labyrinth;Rebecca", T he Woman who knew too Much, New York and London: Methuen Press, 1988, pp. 43-56.
 
  רבקה
 
 
Wood, Robin. "Chapter 12: Two Films by Martin Scorsese", Hollywood from Vietnam to Reagan, New York: Colombia University Press, 1986, pp. 245-258.
 
 
חוברת לכבוד ביקור של דיוויד לינץ בעריכת ארז דבורה, 2007, עמ' 14-19.
 
Alfred Hitchcock, 1947)
 
 
 
 
 
 
Meiri Sandra & Kohen Raz Odeya,  
 בהמשך (תאריכים להגשת רפרטים בעל- פה והנחיות לכתיבת עבודת הסמנריון).
Augst, Bertrand. "The Lure of Psychoanalysis", Apparatus, ed. Theresa Hak Kyung Cha, New York: Tanam Press, 1981, pp. 415-437Bergstrom, Janet, ed. Endless Night, Cinema and Psychoanalysis, Parallel Histories, Berkeley: University of California Press, 1999. [esp. the Introduction, pp. 1-23].Penley Constance, ed. The Analysis of Film, Bloomington and Indianapolis: Indiana University Press, 2000. תל-אביב: רסלינג, 2002 [1917], עמ' 28-7.
אבל ומלנכוליה: פעולות כפייתיות וטקסים דתיים,
Freud, Sigmund. The Essentials of Psychoanalysis, ed. Anna Freud, London: Penguin Books, 1991.
 
Doan, Mary Ann. “’Caught’ and ‘Rebecca’: The Inscription of Femininity as Absence”, Feminism and Film Theories, ed. Penley, Constance, New York: Routledge, 1988 [1981].  
-------------- “Film and the Masquerade: Theorizing the Female Spectator”, Screen 23.3-4 (Sep/Oct 1982): 74-87.
 
Fischer, Lucy. “The Lady Vanishes: Women Magic and the Movies”, Film Quarterly 33 (1979-80): 30-40.
 
Modleski, Tania. The Women Who Knew Too Much, New York: Routledge, 1988.
 
Pietropaolo, Laura and Testaferri, Ada, eds. Feminisms in the Cinema Bloomington and Indianapolis: Indiana University Press, 1995.
 
Walters, Suzanna Danuta. Material Girls: Making Sense of Feminist Cultural Theory, Berkeley: University of California Press, 1995.
 
 
 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת