חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ד

  שוברי קופות,קולנוע עצמאי וקולנוע עולם:אסתטיקה,טכנולוגיה ופול
  Blockbusters, Indie Films, and World Cinema: Aesthetics, Tec                                         
0851-5097-01
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
סמ'  ב'1400-1800209מכסיקו - אומנויותסמינר ד"ר חגין בועז
סילבוס מקוצר
בסמינר נכיר דיונים ומחלוקות מרכזיים על אודות הקולנוע העולמי מאז עליית תאגידי המדיה הגלובליים. הוא יעסוק בשוברי קופות גלובליים, קולנוע עצמאי וקולנוע לאומי. נבחן דרכי הפקה והפצה, שינויים טכנולוגיים, אסתטיקה של הטקסט הקולנועי ומשמעויות חברתיות ופוליטיות בקולנוע היום. הסטודנטים יבחרו כנושא למחקר ולכתיבת העבודות הסמינריוניות טקסטים או סוגיות בקולנוע העכשווי, או טקסטים או ממסדים אחרים שמושווים לקולנוע העכשווי, כגון קולנוע קלאסי או מוקדם, או מדיה אחרים שבעלי זיקה לקולנוע.
 
Course description
The seminar will engage with the major debates and disputes about cinema since the rise of the global media conglomerates – global blockbusters, “independent cinema,” and national cinemas. We will look at modes of production and distribution, technological changes, aesthetics, and the political and social significance of contemporary cinema. As a topic for their research and seminar paper, students can choose texts or theoretical topics within contemporary cinema, or texts or institutions to which it has been compared by researchers, such as other media and classical or early cinema.
 
סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
0851-5097-01 שוברי קופות,קולנוע עצמאי וקולנוע עולם:אסתטיקה,טכנולוגיה ופול
Blockbusters, Indie Films, and World Cinema: Aesthetics, Tec
שנה"ל תשע"ד | סמ'  ב' | ד"ר חגין בועז

666סילבוס מפורט/דף מידע
שוברי קופות, קולנוע עצמאי וקולנוע עולם: אסתטיקה, טכנולוגיה ופוליטיקה בעידן התאגידים
 
Blockbusters, Indie Films, and World Cinema: Aesthetics, Technology, and Politics in the Conglomerate Era
 
 
סמינר 4 ש"ס
סמסטר ב' תשע"ד
יום ד', 14:00-18:00, מכסיקו חדר 209
 
מרצה: ד"ר בועז חגין
דואר אלקטרוני: bhagin@post.tau.ac.il
שעות קבלה:לפי תאום מראש בדואר אלקטרוני
 
תיאור הסמינר  
בסמינר נכיר דיונים ומחלוקות מרכזיים על אודות הקולנוע העולמי מאז עליית תאגידי המדיה הגלובליים. הוא יעסוק בשוברי קופות גלובליים, קולנוע עצמאי וקולנוע לאומי. נבחן דרכי הפקה והפצה, שינויים טכנולוגיים, אסתטיקה של הטקסט הקולנועי ומשמעויות חברתיות ופוליטיות בקולנוע היום. הסטודנטים יבחרו כנושא למחקר ולכתיבת העבודות הסמינריוניות טקסטים או סוגיות בקולנוע העכשווי, או טקסטים או ממסדים אחרים שמושווים לקולנוע העכשווי, כגון קולנוע קלאסי או מוקדם, או מדיה אחרים שבעלי זיקה לקולנוע.
 
The seminar will engage with the major debates and disputes about cinema since the rise of the global media conglomerates – global blockbusters, “independent cinema,” and national cinemas. We will look at modes of production and distribution, technological changes, aesthetics, and the political and social significance of contemporary cinema. As a topic for their research and seminar paper, students can choose texts or theoretical topics within contemporary cinema, or texts or institutions to which it has been compared by researchers, such as other media and classical or early cinema.
 
דרישות הקורס ומרכיבי הציון
  1. נוכחות בכל השיעורים במלואם, מתחילת השיעור ועד לסופו. תלמיד שייעדר למעלה משלושה שיעורים, מכל סיבה שהיא לרבות פעילות אחרת בחוג, לא יוכל לקבל ציון בסמינר.
  2. השתתפות פעילה בסמינר לרבות מבדק בקיאות (10%)
  3. רפרט קבוצתי בעל פה על קולנוע לאומי/אוטר (20%)
  4. רפרט אישי בעל פה שיציג את מהלך הטיעון לקראת עבודת הסמינר (30%)
  5. עבודת סיום (עבודת סמינר או רפרט כתוב) (40%). על פי הנחיות הפקולטה יש להגיש הצעה לעבודת הסיום כתנאי מוקדם להגשת העבודה.
 
דרישות קדם
מבוא לתיאוריה קולנועית, תרגיל בתיאוריה קולנועית, תרגיל בקריאה וכתיבה מודרכת, פרוסמינר תיאוריות קולנועיות עכשוויות, קורסי שנה א' ושנה ב' בתולדות הקולנוע.
נושאי הקורס לפי שבועות (נתון לשינויים)
 
19 פברואר 2014
הצגת הסמינר. דיון היסטורי בדעיכת מערכת האולפנים הקלאסית ועליית תאגידי המדיה.
קריאת חובה:
Higson, Andrew. “The Concept of National Cinema.” Screen 30.4 (1989): 36–47.
קריאה נוספת:
Eleftheriotis, Dimitris. Popular Cinemas of Europe: Studies of Texts, Contexts and Frameworks. New York: Continuum, 2001.
Waterman, David. Hollywood’s Road to Riches. Cambridge, MA: Harvard University Press, 2005.
 
 
26 פברואר 2014
המשך הדיון ההיסטורי-ממסדי על התפתחות הוליווד התאגידית ושליטתה הגלובלית.
קריאת חובה:
Hansen, Miriam Bratu. “The Mass Production of the Senses: Classical Cinema as Vernacular Modernism.” Modernism/Modernity 6.2 (1999): 59-77.
 
קריאה נוספת:
Appadurai, Arjun. Modernity at Large: Cultural Dimensions of Globalization. Minneapolis, MN: University of Minnesota Press, 1996.
Hansen, Miriam Bratu. “Vernacular Modernism: Tracking Cinema on a Global Scale.” World Cinemas, Transnational Perspectives. Eds. Nataša Ďurovičová and Kathleen E. Newman. New York: Routledge, 2010. 287­-314.
Miller, Toby, Nitin Govil, John McMurria, Richard Maxwell, and Ting Wang. Global Hollywood 2. London: BFI Palgrave Macmillan, 2005.
5 מרץ 2014
אסתטיקה פוסט-קלאסית
קריאת חובה:
Bordwell, David. “Intensified Continuity: Visual Style in Contemporary American Film.” Film Quarterly 55.3 (Spring 2002): 16-28.
Bordwell, David. “Film Futures.” SubStance 31.1 (2002): 88-104.
 
קריאת רשות:
Thanouli, Eleftheria. Post-Classical Cinema: An International Poetics of Film Narration. London: Wallflower Press, 2009.
Wyatt, Justin. High Concept: Movies and Marketing in Hollywood. Austin: University of Texas Press, 1994.
 
 
12 מרץ 2014
פוליטיקה בקולנוע העכשווי
קריאת חובה:
Wang, Jennifer Hyland. “‘A Struggle of Contending Stories’: Race, Gender, and Political Memory in Forrest Gump.” Cinema Journal 39.3 (Spring 2000): 92–115.
 
קריאה נוספת:
Christensen, Jerome. “The Time Warner Conspiracy: JFK, Batman, and the Manager Theory of Hollywood Film.” Critical Inquiry 28.3 (Spring 2002): 591–617.
Kodat, Catherine Gunther. “Saving Private Property: Steven Spielberg’s American Dream Works.” Representations 71 (Summer, 2000): 77-105.
 
 
19 מרץ 2014
פסטיבלי הסרטים וקולנוע עולם
 
קריאת חובה:
Alexander, Livia. “Is There a Palestinian Cinema? The National and the Transnational in Palestinian Film Production.” Palestine, Israel, and the Politics of Popular Culture. Ed. Rebecca L. Stein and Ted Swedenburg. Durham: Duke University Press, 2005. 150–172.
Bazin, André. 1955. “The Festival Viewed as a Religious Order.” Trans. Emilie Bickerton. Dekalog3: On Film Festivals. Ed. Richard Porton. London and New York: Wallflower, 2009. 13–19.
קריאה נוספת:
de Valck, Marijke. Film Festivals: From European Geopolitics to Global Cinephilia. Amsterdam: Amsterdam University Press, 2007.
Elsaesser, Thomas. European Cinema: Face to Face with Hollywood. Amsterdam: Amsterdam University Press, 2005.
 
 
26 מרץ 2014
שינויים טכנולוגים
קריאת חובה:
Elsaesser, Thomas. “The ‘Return’ of 3-D: On Some of the Logics and Genealogies of the Image in the Twenty-First Century.” Critical Inquiry 39 (2013): 217-246.
 
קריאה נוספת:
Belton, John. “Digital Cinema: A False Revolution.” October 100 (Spring 2002): 98–114.
Belton, John. “Digital 3D Cinema: Digital Cinema’s Missing Novelty Phase.” Film History 24 (2012): 187–195.
 
 
2 אפריל 2014
פיראטיות ותרבות השתתפות
קריאת חובה:
Klinger, Barbara. “Contraband Cinema: Piracy, Titanic, and Central Asia.” Cinema Journal 49.2 (Winter 2010): 106-124.
קריאה נוספת:
Jenkins, Henry. Convergence Culture: Where Old World and New Media Collide. New York: New York University Press, 2006.
Lobato, Ramon. Shadow Economies of Cinema: Mapping Informal Film Distribution. London: Palgrave Macmillan BFI, 2012.
 
 
חופשת פסח
 
 
23 אפריל 2014
להיות בבית
 
קריאת חובה:
פרויד, זיגמונד. האלביתי. תרגום: רות גינזבורג. תל-אביב: רסלינג, 2012.
 
קריאת רשות:
Nornes, Abé Mark. Cinema Babel: Translating Global Cinema. Minneapolis: University of Minnesota Press, 2007.
 
 
30 אפריל 2014
הפוסט אנושי
קריאת חובה:
דלז, ז'יל. "פוסט-סקריפטום על חברות הבקרה". תרגום: אריאלה אזולאי. תיאוריה וביקורת 24 (אביב 2004): 235 – 240.
 
קריאת רשות:
Litch, Mary M. Philosophy through Film. New York and London: Routledge, 2002.
Radstone, Susannah. “Screening Trauma: Forrest Gump, Film and Memory.” Memory and Methodology. Ed.Susannah Radstone. Oxford and New York: Berg, 2000. 79–107.
 
ממסדי קולנוע לאומיים
כל קבוצה תציג בפני הכיתה קולנוע לאומי תוך התייחסות לאופן תפקודו ביחס לתאגידי המדיה.
נושאים מומלצים: בוליווד, נוליווד, קולנוע הונג קונגי, קולנוע דני ו/או דוגמה 95.
אי אפשר להציג את הרפרט הקבוצתי על קולנוע התאגידים האמריקני או על קולנוע ישראלי.
 
7 מאי 2014
רפרטים קבוצתיים
 
14 מאי 2014
רפרטים קבוצתיים
 

רפרטים אישיים לקראת עבודות הסיום
בתחילת הרפרט האישי יש להגיש הצעה לעבודת סיום כתובה. הנחיות להצעה בידיעון הפקולטה.
 
21 מאי 2014
רפרטים אישיים
 
28 מאי 2014
רפרטים אישיים
 
חופשת שבועות
 
11 יוני 2014
השלמות ושיעור סיכום
 
 
 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת