| |||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
היפר נארטיביות,אינטרקציה וקולנוע
Hyper-Narratives, Interaction and Cinema |
0851-5075-01 | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה | |||||||||||||||||||||||||
|
מהפכת המחשוב הביאה לשינויים מרחיקי לכת ביצירה החזותית-קולית (סרטים, טלוויזיה, יצירות מדיה דיגיטלית). הסמינר יתחקה אחר המאפיינים האסתטיים הייחודיים ליצירות
אלו (מורפינג, קומפוזיטינג, השוט הדיגיטלי הארוך ועוד), ואחר ההקשרים שהוצעו להסבר התהוותן (המהפכה הדיגיטלית, ההגות הפוסט מודרנית ותהליכי גלובליזציה). מתוך הנחה שהמאפיינים האסתטיים נובעים בעיקרם מתהליכי דיגיטציה, הסמינר יתמקד בפרדיגמות מנחות שונות שהוצעו לעיצוב היפר-נרטיב ואודיו-ויזואליה אינטראקטיבית (פרדיגמת מסד הנתונים, ההטמעה; המשחקיות, הדרמה ועוד (סובצ'ק, וולף, מוריי, מאנוביץ', הרוויי, ג'נקינס, בראון, רוז, בן-שאול).
The Digital revolution has created far reaching changes in audio-visual creation (film, TV, digital media). The seminar will discuss the peculiar aesthetic of these forms (morphing, compositing, long digital shot); the contexts leading to its emergence (the digital revolution, postmodernism, globalization). Presuming this aesthetic pertains mostly to digitization it will focus on different guiding paradigms that have been offered for the design of hyper-narration and audiovisual interaction (immersion, data-base narration, gaming, drama-driven) (see e.g., Sobchack, Wolf, Murray, Harraway, Manovich, Jenkins, Brown, Rose, Ben Shaul).
היפר נרטיביות, אינטראקציה, קולנוע ומדיה דיגיטלית
Hyper-narratives, Interaction, Cinema and Digital Media
סמסטר ב' תש"ף
4 ש"ס
סמינר BA/MFA (מסלול מדיה דיגיטלית)
שם המרצה: פרופ' ניצן בן שאול
טלפון: 054-4924334
דואר אלקטרוני: benshaul@post.tau.ac.il
שעות קבלה: לפי תאום טלפוני מראש
תיאור הסמינר
מהפכת המחשוב הביאה לשינויים מרחיקי לכת ביצירה החזותית-קולית (סרטים, טלוויזיה, יצירות מדיה דיגיטלית). הסמינר יתחקה אחר המאפיינים האסתטיים הייחודיים ליצירות
אלו (מורפינג, קומפוזיטינג, השוט הדיגיטלי הארוך ועוד), ואחר ההקשרים שהוצעו להסבר התהוותן (המהפכה הדיגיטלית, ההגות הפוסט מודרנית ותהליכי גלובליזציה). מתוך הנחה שהמאפיינים האסתטיים נובעים בעיקרם מתהליכי דיגיטציה, הסמינר יתמקד בפרדיגמות מנחות שונות שהוצעו לעיצוב היפר-נרטיב ואודיו-ויזואליה אינטראקטיבית (פרדיגמת מסד הנתונים, ההטמעה; המשחקיות, הדרמה ועוד (סובצ'ק, וולף, מוריי, מאנוביץ', הרוויי, ג'נקינס, בראון, רוז, בן-שאול).
דרישות הסמינר ומרכיבי הציון הסופי
נוכחות, קריאת ביבליוגרפיה שוטפת, הגשת רפרט (30%), הגשת "סקיצת מחקר" (20%), לסיום כתיבת עבודה סמינריונית או "סמינר כרפרט"(50%).
פירוט נושאים כללי (יתכנו שינויים)
מבוא, מבנה , הסבר הסילבוס, הקרנה (קטעים מ"חלומות" של קורסאווה;מ"בלייד ראנר"; הקרנה מלאה של אקזיסטנס - קרוננברג) הקרנת
2 -4. גלובליזציה, פוסט מודרניזם, המהפכה הדיגיטלית, VR/AR.
הקרנת "טיימקוד" - פיגיס
5-7 פרדיגמות מנחות לעיצוב היפר-נרטיב ואודיו-ויזואליה אינטראקטיבית בדגש על מודל מונחה דרמה להרכבת סרט, תכנית טלוויזיה או עבודת מדיה דיגיטלית אינטראקטיבית והיפרנרטיבית.
הקרנת "מערבולת (בן שאול); קטעים ממראה שחורה"; "ראן לולה ראן"; התנסות צפייה בקטעי VR/AR במעבדת מדיה דיגיטלית של מסלול מדיה דיגיטלית; קביעת רפרטים
8-11 רפרטים
12-13 2 פגישות אישיות להכנת "סקיצת מחקר" לקראת ה"כנס".
- 14 "כנס"
ביבליוגרפיה כולל רשימת מאמרים/קטעי ספרים שחלקם יוגדרו לרפרטים
פרדיגמת מסד הנתונים
The New Media Book, BFI, pp. 119-132 (portions).
Manovich, Lev, The Language of New Media, MIT press, 2001 (portions): “What is New Media?” pp. 18-62; “The Forms” pp. 212-286; “What is Cinema?” pp. 286- 335.
פרדיגמת ההטמעה
Murray, Janet, (1997), Hamlet on the Holodeck: The Future of Narrative in Cyberspace, New York, Free Press (portions).
פרדיגמה פוסט-מודרנית
Harraway, Dona, (2000) "A cyborg Manifesto" The Cybercultures Reader, Routledge, pp. 175-189.
Baudrillard, J. “The Precession of Simulacra" Art after Modernism: Rethinking Representation, Ed., B. Wallis, Publisher, D. A. Godine
Jameson F. "Post-modernism, or the Cultural Logic of Late Capitalism”, New Left Review No, 146 (July-August 1984) pp. 153-194.
פרדיגמת הנחיה דרמטית
Bordwell, David (2002), ‘Film Futures’, SubStance 31.1, pp. 88-104.
Ben-Shaul, N. Hyper-Narrative Interactive Cinema: Problems and Solutions, Amsterdam & New York, Rodopi, 2008 (portions).
Ben-Shaul, N. Cinema of Choice: Optional Thinking and Narrative Movies, London & New York, Berghahn Publishers, 2012(portions).
Ben-Shaul, N. “Can Narrative Films go Interactive?” in New Cinemas Journal, Volume 2, Number 3, 2004 (149-162)
פרדיגמת משחקיות
Jenkins, H. (1992), Textual Poachers, New York: Routledge;
Jenkins, H. (2004), ‘Game Design as Narrative Architecture’, In Noah Wardrip-Fruin and Pat Harrington (eds.) First Person: New Media as Story, Performance, Game, Cambridge: MIT Press, pp. 118-30.
Juul, J. (2001), ‘Games Telling stories? A brief note on games and narratives’, The International Journal of Computer Game Research, volume 1, issue 1, July
"
על מורפינג וקומפוזיטינג
Wolf, Mark. J. P. "The Composite Image" in Abstracting Reality, pp. 115-135.Wolf, Mark. J. P. (2000) "A brief History of Morphing" in Meta-Morphing, ed. Vivian Sobchack, Minnesota UP., pp. 83-102.
Sobchack, V. "At the Still Point of the Turning World", MetaMorphing, pp. 131-158.
Rehak, Bob, "The Migration of Forms: Bullet Time as Microgenre," Film Criticism 32:1, 2007, 26-48.
על VR
Diemer, Alpers, Pepekorn, Shiban, Muhlberger. The Impact of perception and presence on emotional reactions: a review of research in Virtual reality. Frontiers in Psychology, 01 January 2015, Vol.6.
Rose, M, (2018) Technologies of seeing and technologies of corporality: Currents in nonfiction virtual reality. World Records, 1 (1). 01-11.
על קולנוע דיגיטלי ואינטראקטיבי
Garrett Stewart (2007), Framed Time: Towards a Postfilmic Cinema, Chicago: University of Chicago Press (portions).
Willemsen, S. & Kiss, M., 2017, Impossible Puzzle Films: A Cognitive Approach to Contemporary Complex Cinema. Einburgh: Edinburgh University Press (portions).
William Brown. Supercinema: Film-Philosophy for the Digital Age (Berghahn Books), 2013 (portions).
Lunenfeld, Peter “The Myths of Interactive Cinema” in The New Media Book,
BFI, 2002, pp. 144-156.
Crawford, Chris. (2004), Chris Crawford on Interactive Storytelling, Berkeley, CA: New Riders Games (portions).
תיאור הסמינר באנגלית
The Digital revolution has created far reaching changes in audio-visual creation (film, TV, digital media). The seminar will discuss the peculiar aesthetic of these forms (morphing, compositing, long digital shot); the contexts leading to its emergence (the digital revolution, postmodernism, globalization). Presuming this aesthetic pertains mostly to digitization it will focus on different guiding paradigms that have been offered for the design of hyper-narration and audiovisual interaction (immersion, data-base narration, gaming, drama-driven) (see e.g., Sobchack, Wolf, Murray, Harraway, Manovich, Jenkins, Brown, Rose, Ben Shaul).