חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ז

  סירק, פאסבינדר, אלמודובר: גישות למלודרמה קולנועית
  Sirk, Fassbinder, Almodovar: Approaches to Film Melodrama                                            
0851-5073-01
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
סמ'  א'1000-1600117מכסיקו - אומנויותסמינר פרופ יוסף רז
ש"ס:  4.0

סילבוס מקוצר

הסמינר יעסוק בקולנוע של שלושה במאי מלודרמה מרכזיים: דאגלס סירק האמריקאי, ריינר וורנר פאסבינדר הגרמני ופדרו אלמודובר הספרדי, כמו גם במלודרמות וסרטי נשים בהוליווד הקלאסית. מאז שנות השבעים המלודרמה התגלתה מחדש כמרחב פורה עבור לימודי קולנוע. העיסוק התיאורטי במלודרמה כולל קשת רחבה של דיונים ביקורתיים קולנועיים כמו ז'אנר, סגנון ואסתטיקה, אידיאולוגיה, אוטריזם, ויחסי צפייה בקולנוע. תוך שימוש ודיון בתיאוריות ובמתודולוגיות ניאו-מרקסיסטיות, פסיכואנליטיות, פמיניסטיות וקוויריות נחקור את הפרדיגמות המרכזיות של הז'אנר כמו המלודרמה המשפחתית, המלודרמה האימהית, סרטים גותיים ורומנסות אהבה. נצפה, בין השאר, בסרטים "ככל שהשמים מתירים" ו"חיקוי לחיים" של סירק, "עקבים גבוהים" ו"נשים על סף התמוטטות עצבים" של אלמודובר, "נישואיה של מריה בראון", "עלי: פחד אוכל את הנשמה" של פאסבינדר, "מכתב מאישה אלמונית" של מקס אופולס, "סטלה דאלאס" של קינג וידור, ו"רבקה" של אלפרד היצ'קוק. הסמינר מחייב קריאה אינטנסיבית של טקסטים תיאורטיים של חוקרי וחוקרות קולנוע ותרבות כמו פיטר ברוקס, תומס אלזסר, פול ווילמן, סטיב ניל, טניה מודלסקי, מרי אן דואן, לינדה ווילאמס ואחרים/אחרות.

Course description

The seminar will explore the melodramatic cinema of three filmmakers: Douglas Sirk, Rainer Warner Fassbinder and Pedro Almodovar as well as other film melodramas and the woman’s Film in classical Hollywood cinema. For the last twenty-five years, film melodrama has been a vital terrain on which feminist, queer, racial, aesthetic, political and ideological debates about culture, representation and identity have been fought. This course will critically explore the impact of major theatrical developments on this growing field – from structuralism and psychoanalysis in the 1970s to postcolonial, queer theory and postmodernism in the 1990s. Using global classical and contemporary melodramas and the woman’s films, the course will discuss topics such as genre and ideology; the domestic space; female spectatorship; the gothic; male melodramas; as well as issues of race, class and nationalism in melodramatic representations.

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
0851-5073-01 סירק, פאסבינדר, אלמודובר: גישות למלודרמה קולנועית
Sirk, Fassbinder, Almodovar: Approaches to Film Melodrama
שנה"ל תשע"ז | סמ'  א' | פרופ יוסף רז

666סילבוס מפורט/דף מידע
לצפייה בסילבוס נא ללחוץ כאן

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת