select 1 as coursetype,x.* from old_course x where x.dep_num='0851' and x.course_num='5060' and x.semester like '2016%' order by x.group_num,x.last_name,x.first_name,x.semester,x.day_of_week
| |||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
מפסיכה לביונסה: נשים ומיתוסים בקולנוע
From Psyche to Byonce: Myths and Women in Cinema |
0851-5060-01 | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה | |||||||||||||||||||||||||
|
הסמינר יתמקד בגלגולים של מיתוסים נשיים בתרבות ובקולנוע. מהו מיתוס ומהי הפונקציה שלו בקולנוע? איך נוכחת האישה לאורך ההיסטוריה של הקולנוע מהמודרניזם לפוסטמודרניזם? האם ואיך מייצר הקולנוע את אותה הגברת בשינוי אדרת? מהי כוכבות נשית ,איך היא נכתבת במדיה בתקופות שונות? ומה מאפיין את הדמות הנשית בסרט הישראלי? אלו הן מהסוגיות המרכזיות בהן יעסוק הסמינר. טקסטים קולנועיים וטלוויזיוניים כמו: "עד כלות הנשימה", "אי סובלנות", "אורפאוס", "גברים מעדיפים בלונדיניות","אקזוטיקה", "ואלוהים ברא את האישה", "וורטיגו", "כרמן", "יומנה של בריגיט ג'ונס", "סקס והעיר הגדולה", "בת הים הקטנה", "היא", "למראית עין", "האם ירית פעם במישהו", "מדוזות", "אפשרויות או כחול הזקן ואני", "פלסטלינה", מגדלים באוויר", "אחוזת דאונטון","קצה האגם", "בתולות", ו"אימפרית זאגורי" ידונו במסגרת הסמינר בהקשרים תרבותיים, אסתטיים, פסיכואנליטיים ובינטקסטואליים.
(*) הסמינר מהווה דרישת קדם להשתתפות בסמינר כתב עת בנושא מגדר (1 מתוך 3
סמינריונים)
From Psyche to Beyoncé: Myths and Women in Film and Television
Prof. Anat Zanger
The seminar will focus on different reincarnations of feminine myths in culture and cinema. How do we define myth and what is its function in the cinema? How have women been presented throughout the history of film, from modernism to post-modernism? Do films continue to produce the same images of women, albeit in a different guise? How can one define female stardom and how has it been written through the media over time? How is the woman characterized in Israeli cinema? These are the main issues with which the seminar is concerned. The cinematic and television texts that will be discussed in this framework through their various cultural, aesthetic, psychoanalytic and inter-textual contexts include: Breathless; Intolerance; Orpheus; Gentlemen Prefer Blondes ; Exotica; …and God Created Woman; Vertigo; Carmen; Bridget Jones's Diary; Sex and the City; The Little Mermaid; Her; Out of Sight; Ever Shot Anyone?; Jellyfish; Opportunities or Bluebeard and I; Fragile; Castles in the Sky (Migdalim Ba'avir); Downton Abbey; Top of the Lake; Sirens (Betulot, 2014-); Zaguri Imperia.
אוניברסיטת תל אביב יום שני 10.30-16.00
הפקולטה לאמנויות סמסטר א' 2016-2017
החוג לקולנוע וטלוויזיה בניין-מקסיקו חדר 117
מפסיכה ועד ביונסה-מיתוסים ונשים בקולנוע ובטלוויזיה
פרופ' ענת זנגר
מטרת הסמינר:
הסמינר יתמקד בגלגולים של מיתוסים נשיים בתרבות ובקולנוע. מהו מיתוס ומהי הפונקציה שלו בקולנוע? איך נוכחת האישה לאורך ההיסטוריה של הקולנוע מהמודרניזם לפוסטמודרניזם? האם ואיך מייצר הקולנוע את אותה הגברת בשינוי אדרת? מהי כוכבות נשית ,איך היא נכתבת במדיה בתקופות שונות? ומה מאפיין את הדמות הנשית בסרט הישראלי? אלו הן מהסוגיות המרכזיות בהן יעסוק הסמינר. טקסטים קולנועיים וטלוויזיוניים כמו: "עד כלות הנשימה", "אי סובלנות", "אורפאוס", "גברים מעדיפים בלונדיניות","אקזוטיקה", "ואלוהים ברא את האישה", "וורטיגו", "כרמן", "יומנה של בריגיט ג'ונס", "סקס והעיר הגדולה", "בת הים הקטנה", "היא", "למראית עין", "האם ירית פעם במישהו", "מדוזות", "אפשרויות או כחול הזקן ואני", "פלסטלינה", מגדלים באוויר", "אחוזת דאונטון","קצה האגם", "בתולות", ו"אימפרית זאגורי" ידונו במסגרת הסמינר בהקשרים תרבותיים, אסתטיים, פסיכואנליטיים ובינטקסטואליים.
(*) הסמינר מהווה דרישת קדם להשתתפות בסמינר כתב עת בנושא מגדר (1 מתוך 3
סמינריונים)
תוכנית המפגשים
שבוע 1: 31.10.2016 מיתוס
1.) הקדמה -תכנית ומבנה הקורס.
2.) הקרנת "עד כלות הנשימה" /ז'אן לוק גודאר ( 1959).
3.) מפתחות למיתוס-הגדרות וגישות.
שבוע 2: 07.11.2016 קולנוע ,אמור ופסיכה
1.) ארכיטיפים המקרה של פסיכה(קריאה והגשת רפרט: אריק נוימן)
2.) הקרנת "אורפאוס" /ז'אן קוקטו (1950).
3.) ארכיטיפים והממסד הקולנועי ניתוח הסרט השוואה ודיון (קריאה והגשת
רפרט: לוי שטרוס)
שבוע 3: 14.11.2016 הפ'טיש או האם גברים מעדיפים בלונדיניות?
הפ'טיש על פי פרוייד בהבה ומלווי. (קריאה והגשת רפרט: פרויד 1927
מלווי 1993)
הקרנת: "גברים מעדיפים בלונדיניות" / האוורד הוקס (1953)
ניתוח הסרט ודיון.
שבוע 4 . 21.11.2016 הסירנות -מרחב וקול נשי
1.) מיתוס ,מרחב, והקול הנשי (קריאה והגשת רפרט: מארי אן דואן 1985b,
+ ג'יליאן רוז)
2.) הקרנת: "מדוזות" (אתגר קרת ושירה גפן 2006 )
3.) דיון
שבוע 5 : 28.11.2016 פנדורה נשיות ומלחמה.
1.) האניגמה הנשית- תיבת פנדורה (קריאה והגשת רפרט: מלווי פרק 4 , 1996)
2.) הקרנת: "האם ירית פעם במישהו?"(מיכל אביעד,1995 ) + סרט נוסף.
3.) דיון בסרטים וברלבנטיות שלהם למיתוס
**הכנת נושאים לרפרטים לקראת המפגש הבא **
שבוע 6:.05-12-1016 מיתוס, חזרה ומסכה
גלגולו של מיתוס: המקרה של כרמן (לקריאה והגשת רפרט: זנגר, הוקס, דייר)
2.) הקרנת: "כרמן היפ-הופרה"/ רוברט טאוסינג (2001)
3 .) ניתוח ודיון. הצגת נושאי רפרטים.
שבוע 7: 12-12-2016 מודרניזם , פוסטמודרניזם ופרפורמטיביות
+פגישת הנחיה לרפרטים (חלק א')
פמיניזם פוסט-פמיניזם ופוסט-מודרניזם (קרייג אוונס 1987 + ג'ודית
בטלר)
2.) הקרנת: "M בטרפליי" / דיוויד קרוננברג (1993)
3.)מתודולוגיה והגדרת נושא- לקראת הנחייה על פי נושאים
שבוע 8: 19-12-2016 פגישות הנחיה לרפרטים (חלק ב')
1.) הנחייה לרפרטים (I, II, III)- מהלך וטיעונים
2.) הקרנת: "יומנה של ברידג'ט ג'ונס"/ שרון מקגוויר (2001)
3.) הנחייה לרפרטים (IV,V) מהלך וטיעונים
שבוע 09 : 26-12-2016 פגישות הכנת לקראת ראשי פרקים (חלק ג')
1.) הנחיה לרפרטים (I, II, III) טענה מרכזית ומבנה
הקרנת:"גאווה ודיעה קדומה " (BBC, 1995) 2 פרקים
או "אחוזת דאונטון" (2011-2013) 2 פרקים.
הנחיה לרפרטים (V,VI) טענה מרכזית ומבנה
שבוע 10: 02-01-2017 הגשת רפרטים -(קבוצה I)
1.) הגשת רפרטים –I
2.) "הפסנתר" /ג'יין קמפיין (1993) / אחר בתיאום
3.) הנחייה לרפרטים לקראת המפגש הבא
שבוע 11 : 09-01-2017 הנחייה והגשת רפרטים (קבוצות II, III)
1.) הגשת רפרטים II, III
2.) הקרנת: "דבר אליה" /פדרו אלמודובר( 2002)./ אחר בתיאום
3.) הנחיה לרפרטים לקראת המפגש הבא
שבוע 12: 16-01-2017 הנחייה והגשת רפרטים (קבוצה V,IV)
1.) הגשת רפרטים IV
2.) הקרנה: "סוזאן סוזאן" /סוזאן סנדלמן (1985)/אחר בתיאום
3.) הגשת רפרטים V
שבוע 13: 23-01-2017 מפגש מסכם
שיעור סיכום והנחייה לקראת כתיבת עבודות סמינר
2.)"זו שחוזרת הביתה"/ פגישה עם הבימאית
(אופציונלי ) למראית עין
3.)מפגשי הנחייה אישיים לכותבי עבודות סמינר
חובות הסטודנט/ית
1.נוכחות חובה (3 היעדרויות לכל היותר )
2.השתתפות פעילה בסמינר.
3.הגשת רפרט בע"פ ובכתב על מאמר מתוך רשימת מאמרי החובה (במהלך הסמסטר עד השיעור המיועד לדיון).
4.הכנה והגשת רפרט בע"פ במסגרת קבוצתית (לקראת סיום הסמסטר) .
5.הגשת עבודת סמינר : לאחר התייעצות ואישור ראשי הפרקים.
*בסמינר שמיעה: יוגש החלק האישי של הסטודנט/ית במסגרת הרפרט הקבוצתי גם בכתב לשם קבלת ציון סופי בקורס (ראו הנחיות בידיעון החוג).
ביבליוגרפיה נבחרת:
I)) מיתוס
Barthes, Roland. 1981 (1957) Mythologies (esp. “Myth Today)
pp. 109-159 Granada, London & NY.
קיים בתרגום לעברית
Cohen P.S. 1969 “Theories of Myth” in Man , 1969 pp. 337-353
**Fischer, Lucy. 1989, “Mythic Discourse” in: Shot/Countershot- Film Tradition and Women’s Cinema Princeton Up, New-Jersey
סרוק באתר הקורס
Jobes Gertrude, 1962, Dictionary of Mythology , Folklore and Symbols N.Y. 1962
Levi- Strauss Claude, 1957, “Mythology and Ritual “ & “The Structural Studies of
Myth “: Structural Anthropology vol. I pp. 201-231
(II) הממסד הקולנועי
Barthes , Roland. 1978, “ The Face of Garbo” In Mast & Cohen (eds) 3rd edition.
Film Theory & Criticism
Cohen, Lisa , 1998, The Horizontal Walk: Marilyn Monroe, Cinemascope and
Sexuality .The Yale Journal of Criticism, Spring, 1998, vol. 11:1 259-285
Dyer , Richards. 1979, Stars esp. Part III.:” Stars as Signs” BFI, London.
-------------------- 1986 Heavenly Bodies: Film Stars & Society New York: St.
Martins Press.
Hedges, Inez. 1991, Breaking the Frame: Film Language and the Experience of
Limits . Indiana UP. Bloomington & Indianapolis.
Metz, Christian , 1975, “The Imaginary Signifier” Translated by Ben Brewster
Screen 16 (2)
Neal, Steve, 1980, Genre BFI. London.
Zanger, Anat, 2006, Film Remakes as Ritual and Disguise: From Ripley to Carmen
Amsterdam University Press. Chapter 1.
((III אינטרטקסטואליות
בן פורת, זיוה, 1985, "בינטקסטואליות" :לקסיקון מתוך הספרות (34) 2 1985
Barthes, Roland , 1974 (1970) S/Z Paris, Seuil.
**Barthes , Roland 1968 “The Death of the Author” in: Image/Music/Text Fontana Press. New-York.
מאמר סרוק באתר הקורס.
Eco , Umberto, 1984 “Casablanca, Cult Movies and Intertextual Collage” in
Travels in Hyperrealities
Fischer, Lucy .1989, Shot/ Countershot :Film Tradition and Women’s Cinema
Princeton University Press, Princeton, New-Jersey. (esp.“Pre/Texts: An
Introduction” pp. 3-32.
Stam, Robert et al ,1992, New Vocabularies in Film Semiotics
Structuralism, Post Structuralism and Beyond. Routledge, London & New-
York . esp. Pp. 185-233.
Zanger, Anat, 2001, “The Cinematic Remake: Repetition, Serialization and
Spectacle” in: Studies in Cinema &TV, Assaph Tel- Aviv University
Faculty of the Arts, Department of Film & Television. 2: 55-74.
( (IVנשים
אברבנל, ניצה, 1994, חווה ולילית. הוצאת אוניברסיטת בר-אילן.
אירגאריי, לוס. 1999 (1977 ) "מין זה שאינו אחד" רסלינג במה רב תחומית לאמנות .גליון 6 : 5-13
אנזלדואה,גלוריה, 2006 (1987)" אזור הגבול La Frontera המסטיסה החדשה" בתרגום עברי מתוך: ללמוד פמיניזם: מקראה מאמרים ומסמכי יסוד במחשבה פמיניסטית בעריכת: דלית באום,דלילה אמיר,רונה ברייר-גארב, יפה ברלוביץ',דבורה גריינמן,שרון הלוי, דינה חרובי,יסלביה פוגל-ביז'אווי הוצאת מגדרים. תל-אביב, בהוצאת הקיבוץ המאוחד.2006. עמ. 357-375
אסטס, קלאריסה פ.1997 (1992) רצות עם זאבים- ארכיטיפ "האשה הפראית" מיתוסים וסיפורים. הוצאת
מודן, תל אביב.
בית לחם,לואיז, 2011 (2006) ,"ונוס ההוטנטוטית: הפוליטיקה של (פני) הגוף הנשי" מתוך:
צבע מקומי:אפרטהייד לאור התיאוריה. 145-187.
דגלאס מרי, 2004 (1966) טוהר וסכנה: ניתוח של המושגים זיהום וטאבו. רסלינג.תל-אביב.
הארווי,דונה,2006 (1985) "מניפסט לסייבורג: מדע,טכנולוגיה ופמיניזם סוציאלי בשלהי המאה העשרים." בתרגום עברי ללמוד פמיניזם: מקראה מאמרים ומסמכי יסוד במחשבה פמיניסטית בעריכת: דלית באום ועוד. הוצאת מגדרים. תל-אביב, בהוצאת הקיבוץ המאוחד.2006. עמ. 276-326.
**זנגר,ענת, 1998, "נשים בקולנוע הישראלי: הצד האפל של הירח" מתוך: מבטים פיקטיביים על קולנוע ישראלי בעריכת נורית גרץ,אורלי לובין וג'אד נאמן. הוצאת האוניברסיטה הפתוחה עמ. 205-214
מאמר סרוק באתר הקורס.
**-----------2001 , "בין קפלי הבגד ,בין קפלי הזיכרון: על כתיבתה של טראומה בתרבות "
מתוך: אדרת לבנימין (כרך ב') עורכת זיוה בן פורת. הוצאת הקיבוץ המאוחד ומכון
פורטר עמ. 308-327.
מאמר סרוק באתר הקורס.
**-----------2011 "בין הים למקווה-קולה של הסירנה בקולנוע הישראלי העכשווי " מתוך מגדר בישראל:מחקרים חדשים על מגדר ביישוב ובמדינה. כתב העת עיונים בתקומת ישראל. עורכים מרגלית שילה וגדעון כץ. עע.521-542.
**לובין,אורלי, 1998,"דמות האשה בקולנוע הישראלי " מתוך: מתוך: מבטים פיקטיביים על קולנוע
ישראלי בעריכת נורית גרץ,אורלי לובין וג'אד נאמן. הוצאת האוניברסיטה הפתוחה. עמ. 223-246
המאמר סרוק באתר הקורס
------------ 2002 אשה קוראת אשה. הוצאת אוניברסיטת חיפה.
**לב-כנען,ורד, 2002,"התפתחות הקול הנשי במיתוס מהמנון לדמטר לשושלת אנטוניה"
מתוך: הקול והמבט, הוצאת רסלינג,תל אביב.
המאמר סרוק באתר הקורס
מיל, ג'ון סטוארט. שעבוד האשה. תל אביב: רסלינג. 2009.
נוימן , אריך , 1982 (1950) "על ההתפתחות הנפשית של היסוד הנשי"
מתוך: אפוליאוס אמור ופסיכה ספרית פועלים 1982
פרידמן,מיכל, 1998 "בין שתיקה לנידוי: המדיום הקולנועי ואלמנת המלחמה הישראלית.
מתוך: מבטים פיקטיביים על קולנוע ישראלי בעריכת נורית גרץ,אורלי לובין וג'אד נאמן. הוצאת האוניברסיטה הפתוחה. עמ. 33-43.
סיקסו,הלן, 2006 (1975 )"צחוקה של המדוזה" בתרגום עברי: ללמוד פמיניזם: מקראה: מאמרים ומסמכי יסוד במחשבה פמיניסטית בעריכת: דלית באום ועוד. הוצאת מגדרים. תל-אביב, בהוצאת הקיבוץ המאוחד.2006. עמ. 134-154.
קלמנט, קתרין והלן סיקסו. זה עתה נולדה. לת אביב: רסלינג. 2006.
**Bhabha, Homi K, 1993 (1986) “The Other Question: Difference, Discrimination
and The Discourse of Colonialism” In: Russell Ferguson et al (eds) “Out There:
Marginalization and Contemporary Culture, MIT Press,1993.
תרגום עברי בכתב העת:"תיארויה וביקורת . גליון 5
Berger, John. 1978. Ways of Seeing London, British Broadcasting Corporation
and Penguin.
Butler, Judith, 1993. Bodies that Matter: On the Discoursive Limits of Sex.
Routledge: New York &London.
Carson, Diane, Dittmar, Linda and Welsch Janice (eds) 1994, Multiple Voices in
Feminist Criticism . University of Minnesota Press: Minneapolis, London.
Clover, J. Carol, 1992, Men , Women and Chain Saws : Gender in the Modern
Horror Film. Princeton University Press. Princeton.
Cowie, Elizabeth. 1993 “ Film Noir and Women“ in: Copjec, Joan (ed) 1993,
Shades of Noir - A Reader. Verso: London, NewYork.
Creed, Barbara, 1986 “Horror and the Monstrous –Feminine: An Imaginary
Abjection” Screen 27/1 (1986)
de Lauretis,Teresa, 1985 “ Rethinking Women’s Cinema: Aesthetics and Feminist
Theory” New German Critique no. 34.
Doane, Mary Ann.1985a (1980)“The Voice in the Cinema: The Articulation of
Body and Space” Movies & Methods vol. II ed by Bill Nichols.
---------------------- 1985b."Film and Masquerade; Theorising the Female Spectator."
Screen vol. 23 :Sep.-Oct. 1982 pp. 74-87.
------------------,1991 Femmes Fatales-Feminism, Film Theory, Psychoanalysis
Routledge, New York.
Doane, Mary Ann, Patricia Mellencamp and Linda Williams .(eds) 1984
Re-Vision: Essays in Feminist Film Criticism American Film Institute.
Fiske, John. 1989, “Shopping the Pleasure” & “Madonna” in Understanding
Popular Culture. Routledge, London & New-York
Fischer, Lucy . 1979, “The Lady Vanished “ in : Film Quarterly 33 (1)
---------- 1997 Cinematernity- Film, Motherhood and Genre Rutgers UP.
Freud Sigmund. 1967 (1903-5)” Three Essays on Sexuality” in Freud Standard
Edition. London: Hogarth Press
------------------- 1925 “Some Psychical Consequences of the Anatomical
Distinction Between the Sexes” , Standard Edition, vol 19, pp. 248-58.
------------------- 1927 “Fetishism” , Standard Edition vol. 21 pp.152-157
**hooks bell, 1992, “The Oppositional Gaze: Black Female Spectators” from Black
Looks: Race and Representation Boston: South End Press
Khun, Annette , 1985. The Power of The Image: Essays on Representation and
Sexuality. Routledge & Kegan Paul , London, Boston.
Maureen , Turim , 1985 (1979)” Gentlemen Consume Blondes”
in :Movies and Methods vol. II ed by Bill Nichols.
Mulvey, Laura, 1975, “Visual Pleasure and Narrative Cinema” originally published
In: Screen 16. Reprinted in Movies and Methods vol. II ed. by Bill Nichols
1985.
בתרגום עברי ללמוד פמיניזם: מקראה מאמרים ומסמכי יסוד במחשבה פמיניסטית בעריכת: דלית באום ועוד. הוצאת מגדרים. תל-אביב, בהוצאת הקיבוץ המאוחד.2006. עמ.118-133.
---------------- 1993,“Some Thoughts on Theories of Fetishism in the Context
of Contemporary Culture” October 65, summer 1993
**--------------- 1996 “Pandora Box : Topographies of Curiosity “ Chapter 4
in: Fetishism and Curiosity. Bloomington and Indianapolis. BFI & Indiana UP
סרוק באתר הקורס
Owens, Craig. 1984,“The Discourse of Others: Feminism and Postmodernism”
in The Anti-Aesthetic: Essays on Postmodernism Culture ed by Hal Foster.
Port Townsend, Washington: Bay Press. (בתרגום עברי)
Riviere, Joan, 1986 (1929) “Womanliness as Masquerade” Formations of Desire ed
by Burgin Victor et al. Routledge : London & New York.
The Sexual Subject- A Screen Reader in Sexuality. Routledge. London & New York.
Rose, Gillian. 1993 "Looking at Landscape: the Uneasy Pleasures of Power", Feminism and Geography. The Limits of Geographical Knowledge. Minneapolis: University of Minnesota Press, 1993.
Silverman , Kaja.1984, “Dis-Embodying the Female Voice” in: Re-vision :Essays in
Feminist Film Criticism. ed. By Mary Ann- Doane et al .Los Angeles
American Film Institute.
-------------- 1992.“Historical Trauma and Male Subjectivity “ in Male Subjectivity
at The Margins . Routledge, NY. & London.
Shohat, Ella, 1993, “Gender and Culture of Empire: Toward a Feminist
Ethnography of the Cinema” In: Otherness and the Media- The
Ethnography of the Imagined and the Imaged. Ed. by Hamid Naficy
& Teshome H. Gabriel. pp. 45-84. USA, Switzerland, Australia: Harwood
Academic Publishers
Studlar, Gaylyn. 1986, “Masochism and the Perverse Pleasures of the
Cinema” Movies and Methods ed by Bill Nicholes. vol. II. pp. 602-621.
Toril, Moi, 1987 (1985).Sexual/ Textual Politics: Feminist Literary Theory
London & NY : Routledge.
Turk, Edward Baron, 1989,”Primal Scene from: Children of Paradise “ in Child of
Paradise: The Films of Marcel Carné and the Golden Age of French Cinema
Harvard UP. Cambridge Mass. pp.302-343.
Walters, Suzanna Danuta, 1995 Material Girl- Making Sense of Feminist Cultural
Theory. University of California Press. Berkeley, Los Angeles & London .
**Zanger, Anat, 1999, "Filming National Identity-War and Woman in Israeli
Cinema” Military & Militarism in Israeli Society Edited by E. Feder & E. Ben
Ari State University of New York Press (SUNY): Albany. pp. 261- 279 .
מאמר סרוק באתר הקורס
**----------, 2003.“Desire Ltd: Roma, Women, and Other Smugglers in Carmen” in:
Framework: The Journal of Film and Media USA. Special issue on the Roma
(Gypsies) in international Cinema, Vol.44 (2) Fall, 2003. pp. 81-93.
מאמר סרוק באתר הקורס
**------------, 2005, “Women, Border and Camera: Israeli Feminine Framing of War” Feminist Media Studies. Special issue on Women and War ed. by Daphna Lemish. vol (5:3) pp. 341-357 מאמר סרוק באתר הקורס
-----------------, 2006, Film Remakes as Ritual and Disguise: From Ripley to Carmen
Amsterdam University Press.
---------------,2012, Place, Myth and Memory in Contemporary Israeli Cinema
Valentine Mitchell, 2012.
רלבנטיים פרקים המתייחסים לנשים ) נשים וגבול, נשים וירושלים, נשים ומים)