חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תש"ף

  פיתוח תוכן 2
  Content Development 2                                                                                
0851-3808-01
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
סמ'  ב'1800-2000117אמכסיקו - אומנויותסדנה גב' להט-קרמן מאיה
ש"ס:  2.0

סילבוס מקוצר

סדנה פיתוח התוכן עוסקת ביכולת לבנות פורמטים ולעבד בתוכם כמעט כל סוג של תוכן.

הסדנה תתמקד בז'אנר ה-Factual על צורותיו, המוכרות והמתחדשות: תוצרי וידיאו  לא-מתוסרטים או מתוסרטים-חלקית, המבוססים על אירועים ובני אדם אמיתיים. הז'אנר כולל בתוכו את היצירה הדוקומנטרית לסוגיה, את תכניות הריאליטי הטלוויזיוניות על המגוון הרחב שבתוכן ורבים מאוד מקטעי הווידיאו בערוצים האינטרנטיים וברשתות החברתיות.

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
0851-3808-01 פיתוח תוכן 2
Content Development 2
שנה"ל תש"ף | סמ'  ב' | גב' להט-קרמן מאיה

666סילבוס מפורט/דף מידע

פיתוח תוכן – חלק ב'

בית הספר לקולנוע ולטלוויזיה, אוניברסיטת ת"א

מרצה: מאיה להט-קרמן

 

קורס 0851380801, סמסטר ב' תש"ף, 2020

 

הקורס פיתוח תוכן מורכב משני חלקים:

החלק הראשון, בסמסטר א', יתמקד בשני נושאים: בניית פורמטים, והיכולת שלנו לספר את עצמנו.

לאחר שהבנו לעומק את היכולת ליצור פורמט ולהתבטא בגבולותיו, נפנה לחלק השני.

סמסטר ב' יתמקד בשני נושאים משלימים – עיבוד תוכן, והיכולת שלנו לספר את האחר.

מומלץ לקחת את שני הקורסים, כדי להבין את תמונת פיתוח התוכן כולה.

 

מטרות הסדנה ועיקריה

 

סדנה פיתוח התוכן עוסקת ביכולת לבנות פורמטים ולעבד בתוכם כמעט כל סוג של תוכן.

הסדנה תתמקד בז'אנר ה-Factual על צורותיו, המוכרות והמתחדשות: תוצרי וידיאו  לא-מתוסרטים או מתוסרטים-חלקית, המבוססים על אירועים ובני אדם אמיתיים. הז'אנר כולל בתוכו את היצירה הדוקומנטרית לסוגיה, את תכניות הריאליטי הטלוויזיוניות על המגוון הרחב שבתוכן ורבים מאוד מקטעי הווידיאו בערוצים האינטרנטיים וברשתות החברתיות.

 

באמצעות עשרות קטעי וידיאו, הפרוסים על פני כ-80 שנות הפקה, נחרוש את עולם היצירה הוויזואלית-מסחרית-בידורית ה"עובדתית", נבין מה רוחש בה, איך היא פועלת ולאן היא מתכווננת – וניצור גם אנחנו תוצרים בעקבותיה:

  • המדיום הטלוויזיוני, כשדה פעולה מצוין לפורמטים גדולים, ליצירה מסחרית, להפקות בידור, לפנייה לקהל רחב ולמהלכים רגשיים.
  • המדיום האינטרנטי, ככר נרחב להתנסות, לסיפור אלטרנטיבי ולפורמטים בעלי פוטנציאל הפקה פשוט בקנה מידה אישי.

תמות-תוכן בסמסטר ב': המרחב הפרטי כמרחב ציבורי, העולם השלישי, פמיניזם ו-#Me Too, גם המוות מבדר, מאבק אזרחי, צרכנות וצריכה והיסטוריה-בידורית.

המטרה שלנו, בסופו של כל סמסטר ובסוף השנה כולה, תהיה לפתח ולשכלל את היכולת לעבוד עם סוגים מגוונים של תוכן בהתאמה לכל מדיום ויזואלי.

 

תוצרי הסדנה: חומרים מעוררי מחשבה

 

הסמסטר השני יורכב משתי משימות: רפרט להגשה בכיתה בתחילת הסמסטר, וסרטון וידיאו קצר בסופו. נושא הסרטון: האחר, אחר ספציפי או אחר קבוצתי, אחר קרוב או אחר לא מוכר, כפי שאתם מבינים אותו (עובדות) וחווים אותו (סיפור). מהות הסרטון תהיה לעורר מחשבה, להסתקרן, לגרום לצופה לחשוב על רעיונות באופן חדש. הוראות מדויקות לשתי המשימות יימסרו בנפרד.

Make People Think.

 

משימה 1, אמצע סמסטר ב': Infotainment – עובדות מבדרות

  • הגשה בשיעורים 3 ו-4, 25.3.20 ו-1.4.20

מצאו קליפ שמוגש באופן מבדר, מרגש או משעשע, ומגיש עובדות / מידע בנושא מסוים.

 

משימה 2, סוף סמסטר ב': סרטון וידיאו קצר, מבוסס פורמט, בנושא – האחר

  • הגשת רעיון בסיסי בשיעור 5, 22.4.20 (אחרי 3 שבועות של חופשת פסח)
  • ראפקאט בשיעור 10, 3.6.20
  • הגשה סופית בשיעורים 12 ו-13, 17.6.20 ו-24.6.20
  1. stand alone
  2. מבוסס על פורמט שיכול להפוך להיות סדרה – יכול להיות המשך לסדרה שהתחלתם בסמסטר א'
  3. ז'אנר: דוקו או חצי-מתוסרט – Factual
  4. מעורר מחשבה, משעשע ו/או מרגש, מסקרן או מבדר, ו-engaging

 

אם נספיק, והסמסטר יתקתק, נקדיש את שיעור 11, 10.6.20, לאיך ניגשים לראיון עבודה ואיך עושים נטוורקינג.

 

חובות הסטודנטים: השתתפות מלאה בשיעורים והגשת מטלות אמצע וסוף סמסטר במועדן.

 

חלוקת הציון הסופי

 

15% ­­– השתלבות ותרומה לדיון המשותף

35% – מטלת אמצע סמסטר וכל מטלה אחרת במהלכו

50% – מטלת סוף סמסטר, עפ"י קריטריונים של: תחקיר, העמדה, יצירתיות, שילוב חומרים נוספים והשילוב הסופי בין FUN לבין תובנות

 

בהצלחה ובהנאה, מאיה

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת