select 1 as coursetype,x.* from old_course x where x.dep_num='0851' and x.course_num='2698' and x.semester like '2016%' order by x.group_num,x.last_name,x.first_name,x.semester,x.day_of_week
| |||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
בימוי על נייר - סטורי בורד -
Film Direction on Paper / Storyboard |
0851-2698-01 | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה | |||||||||||||||||||||||||
|
הקורס יתמקד בהקניית כלי עבודה הכרחי לבימוי קולנוע מקורי ולהפקת סרט מורכב באמצעות ניר, עפרון ויצירתיות: הסטוריבורד. ללא צורך בידע בציור, נלמד איך לשלב בין תמונה, צליל, עיצוב ציר הזמן והשפה הקולנועית. ננתח דוגמאות של סטוריבורד ואנימטיק של במאים ידועים ונשווה אותם עם הסרטים שיצרו על פיהם. החלק השני של כל סדנה מיועד ללימוד ציור לפי הנושא שנלמד.
Storyboard is an essential tool in the film industry today: it allows the filmmaker to develop an original cinematographic language and to produce sophisticated films using only a sheet of paper, a pencil and his creativity. Without earlier knowledge in drawing, the student will learn how to integrate visual, sound, time line design and camera movement in one unique cinematographic language. During the course, we will analyze existing storyboards and animatics from different films and filmmakers and compare them with the films based on them. The second part of the workshop will be devoted to the drawing of the subject presented prior
טופס סילבוס
שם הקורס: בימוי על נייר
שם הקורס: film direction on paper/storyboard
סמסטר א' תשע"ד
30 ש"ס
סוג המסגרת: סדנה
שם המרצה: פרופ' חנן קמינסקי
טלפון: 0523619898
דואר אלקטרוני: hkaminski@gmail.com
שעות קבלה: 18.00 - 20.00
יום: א'
בניין: מקסיקו
חדר: 200
לפי תאום טלפוני מראש: 0523619898
תאור הקורס
הקורס יתמקד בהקניית כלי עבודה הכרחי לבימוי קולנוע מקורי ולהפקת סרט מורכב באמצעות ניר, עפרון ויצירתיות: הסטוריבורד. ללא צורך בידע בציור, נלמד איך לשלב בין תמונה, צליל, עיצוב ציר הזמן והשפה הקולנועית. ננתח דוגמאות של סטוריבורד ואנימטיק של במאים ידועים ונשווה אותם עם הסרטים שיצרו על פיהם. החלק השני של כל סדנה מיועד ללימוד ציור לפי הנושא שנלמד.
Storyboard is an essential tool in the film industry today: it allows the filmmaker to develop an original cinematographic language and to produce sophisticated films using only a sheet of paper, a pencil and his creativity. Without earlier knowledge in drawing, the student will learn how to integrate visual, sound, time line design and camera movement in one unique cinematographic language. During the course, we will analyze existing storyboards and animatics from different films and filmmakers and compare them with the films based on them. The second part of the workshop will be devoted to the drawing of the subject presented prior
דרישות הקורס
חוץ מנוכחות, השתתפות, קריאה וצפיה הסטודנט יידרש להגיש בסוף הקורס סטוריבורד של סיקוונס מתסריט קיים.
מרכיבי הציון הסופי
15% הגשת תרגילים, % 15 השתתפות בכיתה 70% עבודה מסכמת.
נושאי הקורס (נתון לשינויים)
מתסריט לסטורי בורד:
הצגת הקורס והצצה בתהליך הקריאטיבי שבין התסריט לסרט הגמור תוך הצגה השוואתית של כל שלבי העבודה:
thumbnails, pannels, storyboards, animatic , והשוואתם לגירסה הסופית של הסרט מתוך הסרט: ”The real Shlemiel“, ומתוך הסרט "Psycho".
תרגיל: שיחזור סטורי בורד של סיקוונס מסרט קיים.
דימוים ראשוני :thumbnails
רעיונות ראשונים לפני הצילום: איך מתכננים, מביימים ומציגים בצורה גרפית על ניר סצנה, , subsequence
sequence, act )צפיה בדוגמאות של סטורי בורד של “ Dreams ” של אקירה קוראסאווה ו – “ The piano ” של Jane Campion
תרגיל: thumbnails של תסריט קיים.
עצוב סצנה : shot
קומפוזיצית הפריים הבודד או תמונת הסטילס, פריים אקטיבי, בנית דרמטורגיה דרך קומפוזיציה בתוך ומחוץ לפריים, בחירת רציו לסרט ובחירת עדשה למצלמה. )צפייה השוואתית בין הסטורי בורד והסרט “איוואן האיום” של סרגיי איזנשטיין ו- “ברזיל” של טרי גיליאם.
תרגיל: קומפוזיציות אקטיביות של כמה סצנות, לפי תרגיל ה .thumbnails
בימוי על נייר של תנועות המצלמה:
ניתוח תסריט ותיכנון תנועות המצלמה, ציור תנועות המצלמה בסטורי בורד. סצנות הכוללות תנועת מצלמה מתוך התסריט הנתון.
תרגיל: ציור על נייר של תנועת מצלמה.
בימוי Scenography / לוקיישנים - נקודת המבט של הבמאי:
“למצוא לוקיישן או להמציא אותו ?”. במאים רבים לא הסתפקו בלמצוא לוקיישנים בברירת מחדל. הוא חלם עליהם והמציאו אותם לפני שהארט דירקטור נכנס לעבודה. העברה גרפית של לוקיישנים לסטוריבורד. דוגמאות ציורים של אלפרד היצ’קוק מתוך הסרט “ Birds ”, ציורי לוקיישנים וארט של פליני מתוך סרטו “ .”Satyricon
תרגיל: ציור מהדימיון של לוקיישן מתסריט קיים.
מעברים:
תכנון על נייר: מתי, למה ואיך מסיימים סצנה, סיקוונס או אקט? שימוש בכלים קולנועיים, fade
dissolve, out of focus, split screen, wipe, cut העברה גרפית של נושאים אלה לסטוריבורד.
בימוי דרך העדשות
בחירות בעדשות שונות ככלי ביטוי בסצנה. עדשה מקרבת/עדשה רחבה: איך מתכננים ומציירים את הסצנה. מה משמעותן, שפה קולנועית דרך בחירת העדשות
:Sequence, subsequence & act
עיצוב מבנה הסרט בזמן קריאת התסריט והעברתו הגרפית לסטוריבורד: מעברים בין סיקוונס לסיקוונס, המבנה הפנימי של הסיקוונס, בניית שפה ויזואלית יחודית של הסיקוונס. ניתוח של שני סקוונסים מתוך הסרט “ ”West side storyשל ג’רום רובינס ורוברט וויז.
יצירת אווירה: atmosphere
תכנון שימוש באפקטים מיוחדים כדי לחבר את הפרוטגוניסט של הסרט לתפאורה, חיפוש סיגנון באפקטים מיוחדים ושימוש בתאורה ליצירת highlights & shadows . העברה גרפית של נושאים אלה כבר בשלב הסטוריבורד.
עיצוב ציר הזמן : timing
עיצוב אורכו והקצב הסופי של הסרט, continuity או conceptual continuity , קפיצות בזמן, גישה תיאטרלית או גישה קולנועית. איך מודדים אפקטיביות אורכה של סצנה על הנייר ? ניתוח סצינה מתוך הסרט “ ”Jeanne Dielman של שנטל אקרמן ו “ Pulp Fiction ” של קוונטין טראנטינו(.
בימוי על נייר של פס הקול והמוסיקה:
כבר בשלב ראשוני, בזמן קדם ההפקה, אפשר לתכנן ולעצב פס קול מקורי לפי הבנתו של הבמאי: בבחירת סגנון ב sound effects , בבנייה של פסקול האווירה, ובחיתוך מדויק הדיאלוגים וסימונם תוך הסטוריבורד. תהליך הפוך: בימוי
קליפ על הנייר לפי מוזיקה קיימת, כמו כוריאוגראף, ניתוח ואינטרפרטציה של סאונד. )צפייה השוואתית ב “העורב הלקחן” של עמנואל לוצאטי, קליפים של האחים קיי לפי שירים של פטר גבריאל(.
דינמיקה:
ניתוח ובדיקת אפקטיביות הסרט לפי סטורי בורד וציר זמן מעוצב וגמור. הבנת המבנה הפנימי והתכנים שמשפיעים
לצורך בניית דרמטורגיה אפקטיבית ובניית שיאים. ניתוח וגרף של הסרט הקצר ‘ Little box ” של פול דריסן.
אנימטיק Previsualisation &
בניית אנימטיק ) video board ( לפי סטוריבורד והוראות בימוי קיימים: פאנלים לכל סצנה, תנועות מצלמה, טיימינג לכל סצנה ותנועות מצלמה, פסקול הכולל דיאלוגים, רפרנס של מוזיקה, של סאונד אפקטס ושל אווירה.
בימוי דרך בחירה של צבע
הסימבוליקה של הצבע בתולדות האומנות ובקולנוע. בימוי גרפי על נייר בעזרת צבע כלי לשפה קולנועית ואישית. המשמעות של הקולנוע והצילום בשחור לבן.
רשימת ספרות
ביבליוגרפיה (רשות):
Paper dreams: The art and artists of Disney storyboards.
By John Canemaker
1st edition. New York: Hyperion. 1999
The original screenplay and storyboards of the Academy Award – wining film Ran.
By Akira Kurosawa, Masato Ide, Hideo Oguni
1st edition. Boston: Shambala. 1986
The book of Dream
By Federico Fellini
Edited by Tullio Kezich and Vitorio Boarini, contribution by Vincenzo Mollica
Publish by Rizzoli. 2008
The Art of Howl’s Moving Castle
By Hayao Miyazaki
1st edition. Japan: Studio Ghibli. 2004
Tim Burton’s Nightmare before Christmas
By Franck Thomson
1st edition. New York: Hyperion. 1993
From Word to Image: Storyboarding and the Filmmaking Process
By Marcie Begleiter
Published by Michael Wiese Productions. 200
פילמוגרפיה
רשימת סרטים (רשות)
Bronenosets Potemkin (1925)
By Sergei Eisenstein
The Piano (1993)
By Jane Campion
Blade runner (1982)
By Riddley Scott
Psycho (1960)
By Alfred Hitchcock
Katyn (2007)
By Andrej Wajda
American Beauty (1999)
By Sam Mendes
Million Dollar Hotel (1999)
By Wim Wenders
Nightwatching (2007)
By Peter Greenaway
Apocalypse now (1979)
By Francis Ford Copola
West Side Story (1961)
By Robert Wise
Brazil (1985)
By Terry Gilliams