טופס סילבוס
שם הקורס: בימוי על נייר
שם הקורס: film direction on paper/storyboard
סוג המסגרת: סדנה
שם המרצה: פרופ' חנן קמינסקי
|
טלפון: 0523619898
|
דואר אלקטרוני: hkaminski@gmail.com
|
שעות קבלה: 18.00 - 20.00
|
יום: א'
|
בניין: מקסיקו
|
חדר: 200
|
לפי תאום טלפוני מראש: 0523619898
|
|
תאור הקורס
הקורס יתמקד בהקניית כלי עבודה הכרחי לבימוי קולנוע מקורי ולהפקת סרט מורכב באמצעות ניר, עפרון ויצירתיות: הסטוריבורד. ללא צורך בידע בציור, נלמד איך לשלב בין תמונה, צליל, עיצוב ציר הזמן והשפה הקולנועית. ננתח דוגמאות של סטוריבורד ואנימטיק של במאים ידועים ונשווה אותם עם הסרטים שיצרו על פיהם. החלק השני של כל סדנה מיועד ללימוד ציור לפי הנושא שנלמד.
Storyboard is an essential tool in the film industry today: it allows the filmmaker to develop an original cinematographic language and to produce sophisticated films using only a sheet of paper, a pencil and his creativity. Without earlier knowledge in drawing, the student will learn how to integrate visual, sound, time line design and camera movement in one unique cinematographic language. During the course, we will analyze existing storyboards and animatics from different films and filmmakers and compare them with the films based on them. The second part of the workshop will be devoted to the drawing of the subject presented prior
דרישות הקורס
חוץ מנוכחות, השתתפות, קריאה וצפיה הסטודנט יידרש להגיש בסוף הקורס סטוריבורד של סיקוונס מתסריט קיים.
מרכיבי הציון הסופי
20% הגשת תרגילים, % 20 השתתפות בכיתה 60% עבודה מסכמת.
נושאי הקורס (נתון לשינויים)
מתסריטלסטוריבורד:
הצגתהקורסוהצצהבתהליךהקריאטיבישביןהתסריטלסרטהגמורתוךהצגההשוואתיתשלכלשלביהעבודה:
thumbnails, pannels, storyboards, animatic , והשוואתםלגירסההסופיתשל הסרטמתוךהסרט: ”The real Shlemiel“, ומתוך הסרט "Psycho".
תרגיל: שיחזורסטוריבורדשלסיקוונסמסרטקיים.
דימויםראשוני :thumbnails
רעיונותראשוניםלפניהצילום: איךמתכננים, מביימיםומציגיםבצורהגרפיתעלנירסצנה, , subsequence
sequence, act )צפיהבדוגמאותשלסטוריבורדשל “ Dreams ” שלאקירהקוראסאווהו – “ The piano ” של Jane Campion
תרגיל: thumbnails שלתסריטקיים.
עצובסצנה : shot
קומפוזיציתהפרייםהבודדאותמונתהסטילס, פרייםאקטיבי, בניתדרמטורגיהדרךקומפוזיציהבתוךומחוץלפריים, בחירתרציולסרטובחירתעדשהלמצלמה. )צפייההשוואתיתביןהסטוריבורדוהסרט “איוואןהאיום” שלסרגייאיזנשטייןו- “ברזיל” שלטריגיליאם.
תרגיל: קומפוזיציותאקטיביותשלכמהסצנות, לפיתרגילה .thumbnails
בימויעלניירשלתנועותהמצלמה:
ניתוחתסריטותיכנוןתנועותהמצלמה, ציורתנועותהמצלמהבסטוריבורד. סצנותהכוללותתנועתמצלמהמתוךהתסריטהנתון.
תרגיל: ציורעלניירשלתנועתמצלמה.
בימוי Scenography / לוקיישנים - נקודתהמבטשלהבמאי:
“למצואלוקיישןאולהמציאאותו ?”. במאיםרביםלאהסתפקובלמצואלוקיישניםבברירתמחדל. הואחלםעליהםוהמציאואותםלפנישהארטדירקטורנכנסלעבודה. העברהגרפיתשללוקיישניםלסטוריבורד. דוגמאותציוריםשלאלפרדהיצ’קוקמתוךהסרט “ Birds ”, ציורילוקיישניםוארטשלפלינימתוךסרטו “ .”Satyricon
תרגיל: ציורמהדימיוןשללוקיישןמתסריטקיים.
מעברים:
תכנוןעלנייר: מתי, למהואיךמסיימיםסצנה, סיקוונסאואקט? שימושבכליםקולנועיים, fade
dissolve, out of focus, split screen, wipe, cut העברהגרפיתשלנושאיםאלהלסטוריבורד.
:Sequence, subsequence & act
עיצובמבנההסרטבזמןקריאתהתסריטוהעברתוהגרפיתלסטוריבורד: מעבריםביןסיקוונסלסיקוונס, המבנההפנימישלהסיקוונס, בנייתשפהויזואליתיחודיתשלהסיקוונס.ניתוחשלשניסקוונסיםמתוךהסרט “ ”West side storyשלג’רוםרובינסורוברטוויז.
יצירתאווירה: atmosphere
תכנוןשימושבאפקטיםמיוחדיםכדילחבראתהפרוטגוניסטשלהסרטלתפאורה, חיפושסיגנוןבאפקטיםמיוחדיםושימושבתאורהליצירת highlights & shadows . העברהגרפיתשלנושאיםאלהכברבשלבהסטוריבורד.
עיצובצירהזמן : timing
עיצובאורכווהקצבהסופישלהסרט, continuity או conceptual continuity , קפיצותבזמן, גישהתיאטרליתאוגישהקולנועית. איךמודדיםאפקטיביותאורכהשלסצנהעלהנייר ? ניתוחסצינהמתוךהסרט “ ”Jeanne Dielman שלשנטלאקרמןו “ Pulp Fiction ” שלקוונטיןטראנטינו(.
בימויעלניירשלפסהקולוהמוסיקה:
כברבשלבראשוני, בזמןקדםההפקה, אפשרלתכנןולעצבפסקולמקורילפיהבנתושלהבמאי: בבחירתסגנוןב sound effects , בבנייהשלפסקולהאווירה, ובחיתוךמדויקהדיאלוגיםוסימונםתוךהסטוריבורד. תהליךהפוך: בימוי
קליפעלהניירלפימוזיקהקיימת, כמוכוריאוגראף, ניתוחואינטרפרטציהשלסאונד. )צפייההשוואתיתב “העורבהלקחן” שלעמנואללוצאטי, קליפיםשלהאחיםקיילפישיריםשלפטרגבריאל(.
דינמיקה:
ניתוחובדיקתאפקטיביותהסרטלפיסטוריבורדוצירזמןמעוצבוגמור. הבנתהמבנההפנימיוהתכניםשמשפיעים
לצורךבנייתדרמטורגיהאפקטיביתובנייתשיאים. ניתוחוגרףשלהסרטהקצר ‘ Little box ” שלפולדריסן.
אנימטיק Previsualisation &
בנייתאנימטיק ) video board ( לפיסטוריבורדוהוראותבימויקיימים: פאנליםלכלסצנה, תנועותמצלמה, טיימינגלכל סצנהותנועותמצלמה, פסקולהכוללדיאלוגים, רפרנסשלמוזיקה, שלסאונדאפקטסושלאווירה.
בימוי sequence
בימויגרפיעלניירשלסיקוונסשלדיאלוגים, בימויגרפיעלנירשלסיקוונסשלאקשן, בימויגרפיעלנירשלסיקוונס ללאדיאלוגיםאומספרתוךשימושבתנועותהמצלמהבלבד.
רשימת ספרות
ביבליוגרפיה (רשות):
Paper dreams: The art and artists of Disney storyboards.
By John Canemaker
1st edition. New York: Hyperion. 1999
The original screenplay and storyboards of the Academy Award – wining film Ran.
By Akira Kurosawa, Masato Ide, Hideo Oguni
1st edition. Boston: Shambala. 1986
The book of Dream
By Federico Fellini
Edited by Tullio Kezich and Vitorio Boarini, contribution by Vincenzo Mollica
Publish by Rizzoli. 2008
The Art of Howl’s Moving Castle
By Hayao Miyazaki
1st edition. Japan: Studio Ghibli. 2004
Tim Burton’s Nightmare before Christmas
By Franck Thomson
1st edition. New York: Hyperion. 1993
From Word to Image: Storyboarding and the Filmmaking Process
By Marcie Begleiter
Published by Michael Wiese Productions. 200
פילמוגרפיה
רשימת סרטים (רשות)
Bronenosets Potemkin (1925)
By Sergei Eisenstein
The Piano (1993)
By Jane Campion
Blade runner (1982)
By Riddley Scott
Psycho (1960)
By Alfred Hitchcock
Katyn (2007)
By Andrej Wajda
American Beauty (1999)
By Sam Mendes
Million Dollar Hotel (1999)
By Wim Wenders
Nightwatching (2007)
By Peter Greenaway
Apocalypse now (1979)
By Francis Ford Copola
West Side Story (1961)
By Robert Wise
Brazil (1985)
By Terry Gilliams