חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ה

  עיצוב הצליל - 2
  Sound Design 2  
0851-2668-01
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
סמ'  ב'1200-1400117אמכסיקוסדנה מר רשף אורי
ש"ס:  2.0

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
0851-2668-01 עיצוב הצליל - 2
Sound Design 2
שנה"ל תשע"ה | סמ'  ב' | מר רשף אורי

סילבוס מפורט/דף מידע

החוג לקולנוע

סילבוס עיצוב הצליל 2

 

פס הקול משמש ככלי יצירתי רגשי ואינפורמטיבי בהעברת הסיפור הקולנועי המודרני. השימוש במחשב בתחום הסאונד נתנה ליוצר הסרט כלים כמעט בלי מוגבלים בהעברת רעיונות הלכה למעשה. השליטה בהבנת פס הקול תוך כדי השענות על מאפייני הקול מאפשרת לכל יוצר בתחום הקולנועי לספר את סיפור הסרט בצורה טובה והמשכנעת.

 

מטרות הקורס

* הסדנא באה לתת רעיונות  והסתכלות שונה במחקר של פס קול בסרטי

  קולנוע ומיועדת לכל העוסקים בלימודי בוגר לקולנוע.

* הסדנא תועבר בחטיבות שלהם יקדשו מספר שעורים על פי היקף החומר.

* במהלך הסדנא יוקרנו דוגמאות רבות אשר ימחישו את הנושאים.

* תהליך עבודה על פס קול יודגמו גם על מערכות  עריכה ProTools – Avid

 

 

1 . ההיסטוריה של פס הקול הקולנועי

 

2 סוגי סאונד פיסי הכרתי אובייקטיבי סובייקטיבי דיאגטי א- דיאגטי

 

 

Pre production

 

        א) כתיבת תסריט המתבססת על אלמנטים קוליים

        ב)  אלמנטים קוליים בין דפי התסריט

ג)     עבודה מול במאי לפני תחילת צילומים

ד)      storyboard  כאלמנט נוסף היוצא מהתסריט

ה)    קריאת תסריט מה לחפש בתסריט

 

Production

 

ישום קדם ההפקה בסט הצילומים

 

Production post

 

   

6. נושאי הדיבור בעריכה קולית

א)    מונולוגים

ב)     דיאלוגים

ג)      קול על

ד)      קרינות

ה)     מילות קריאה

ו)       מניפולציות מיוחדות בעריכת דיאלוגים והשפעתם על הצופה.

 

7. אפקטים קוליים  כבסיס נרטיבי של פס הקול

א)    תפקידם של אפקטים בסיפור הקולנועי

ב)     אפקטים סינכרוניים וא-סינכרוניים

ג)     האפקטים מול שאר מרכיבי פס הקול

ד)      אפקטים ומניפולציה בינם לשאר מרכיבי פס הקול

 

7. מוסיקה ותרומתה לסיפור הקולנועי

א.     מוסיקה ביצירה הקולית

         ב.  בחירת המוסיקאי הנכון

         ג.  מוסיקה בפתיחת הסרט וחשיבותה

         ד.  SCORE למה ומתי 

         ה.  ראיונות עם מוסיקאים וצורת עבודתם עם הבמאי

 

8. אווירה כבסיס אקוסטי לסצינה

א)    אווירה מציאות או דמיון

ב)     העברת מיקום וזמן

ג)      החלטה על סוגי אווירה בפס הקול החלטה של במאי והשלכות על העורך

ד)      אוירה פסיכו אקוסטית כבסיס לסרטי המתח

ה)    האם צריך בכלל אווירה

 

 

חובות התלמידים

 

 

 

במהלך הסמסטר יגיש כל תלמיד  עבודות על פי נושאים שיקבעו. ועל פיהם יקבע ציון

 

הסופי של הקורס יחד עם מבחן גמר

 

הערכה התלמיד

 

עבודות  במהלך הסמסטר 30%

 

הערכת התלמיד השתתפות  ונוכחות בכיתה 20%

 

מבחן גמר  50%  

 

 

reshefuri@gmail.com

 

 

 אתרים מלווי קורס

 

 

http://soundandpicture.com/

 

http://www.trewaudio.com/

 

http://filmsound.org/

 

 

 

 

 

 

 

בבליוגרפיה:

 

 

Altman, Rick (ed.)
Sound Theory Sound Practice (London, Routledge, 1992)
Collection of diverse articles covering theoretical and historical perspectives. Also contains a glossary of film sound terms.

Bordwell, David &Thompson, Kristin
“Sound in the Cinema,” in Film Art: An Introduction (New York, McGraw Hill, 1979/ repr.1993:pp189-219)
Excellent book dealing with all aspects of cinema.

Cameron, Evan William
Sound and the Cinema: The Coming of Sound to American Film (Pleasantville, N.Y., Redgrave, 1980)
Fine collection of articles dealing with the evolution of cinematic sound, the European influence on the coming of sound to America, visual and acoustic landscapes etc. Solid aesthetic arguments as well as contributions from practitioners including Bernard Herrmann, Frank Capra, Julius Epstein and Rouben Mamoulian.

Chion, Michel
Audio-Vision: Sound on Screen (Trans. Gorbman, Claudia, New York, Columbia University Press, 1994)
Excellent, thought-provoking book offering fresh perspectives on the audio-visual relationship. A seminal work. La Voix au Cinéma (Paris, Cahiers du Cinéma/Editions de L’Etoile, 1982)

 

Weis, Elisabeth &Belton, John (eds.)
Film Sound: Theory and Practice (New York, Columbia University Press, 1985)
Comprehensive collection of articles and extracts covering technology, history, theory, and aesthetics. Invaluable as reference.

 

Holman, Tomlinson
Sound for Film and Television (London, Focal Press, 1997)
A thorough introduction into recording sound for film and television. A good balance between practical and theoretical content is achieved. A CD of examples is included.

 

 

 

 

 

 

 

 

פילמוגרפיה

 

1. השיחה                              פרנסיס פורד קופולה

2. אמריקאן גרפיטי                 ג'ורג לוקאס

3. פסיכו                                אלפרד היצקוק

4. הציפורים                            אלפרד היצקוק

5. האזרח קיין                        אורסון וולס

6. מפגשים מהסוג בשלישי       סטיבן שפילברג

7 הסנדק 1 2 3                         קופולה

8. הקיסר האחרון                   ברטולוצי

9. השור הזועם                        סקורסיזה

10. המשרת                             ג'וסף לוסי

11. מלחמת הכוכבים             ג'ורג לוקאס

12. נהג מונית                         סקורסיזה.

13. מלאכים בשמיי ברלין      וונדרס

14.פאדרה פאדרונה            האחים טיביאני

15.אודיסאה בחלל               קובריק.

16. התפוז המכאני               קובריק

17 קאגמושה    ראן               קארסאוה

18 ראסטי ג'ימס                  קופולה

19.אפוקליפסה עכשיו           קופולה

20. ברטון פינק                    האחים כהן

21. רוקד עם זאבים             קווין קוסטנר

22. זהות גנובה                    אנטוניוני

23. יצרים                             אנטוניוני

24. בלייד ראנר                    רידלי סקוט

25  שלום לנצח                    אלטמן

26 ימי גן עדן                       מאליק

27 7 חטאים                       דיוויד פינצר

28 מטאל ג'אקט                 סטנלי קיובריק

29 המבט של אודיסוס        תאו  אגלופולוס

30 החוש השישי                נייט שאמאלן

31 הנוסע השמיני 1            רידלי סקוט

32 החדר- מועדון קרב        דיויד פינצר

33 דליקטסן                      ג'אן ג'אנה

34 נהג מונית                    סקורסיזה

35 ארץ קשוחה                  אחים כהן

 

 

 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת