חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ה

  סינמטוגרפיה 2
  Cinematography 2  
0851-2618-02
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
סמ'  ב'1000-1300120 מכסיקוסדנה מר לרנר דן
ש"ס:  3.0

סילבוס מקוצר
"סינמטוגרפיה 2"היינה סדנה מעשית המיועדת לסטודנטים שנה ב'.
 
הסדנה תתמקד בהקניית ידע תיאורטי ומעשי בכל הקשור לטכניקות שונות של צילום דרך שימוש בעדשות וצבעים, ניצול הלוקיישן המצטלם, בחירת זוויות הצילום ועד תכנון התאורה ותנועות המצלמה. הסדנה תעסוק בבניית שפה ויזואלית ובהכרת הכלים המרכיבים את התחביר הקולנועי תוך הרחבת ידיעותיהם ומיומנותם של הסטודנטים באמצעים הויזואליים העומדים לרשותם בבואם לתרגם את התסריט הכתוב לתמונות נעות.
 
במהלך הסדנה יושם דגש על המעבר מתסריט לשוטינג ועל החשיבות הרבה בהבנה וניתוח של התסריט המצטלם כך שהפירוש הוויזואלי שינתן לו ישקף ויעמיק את תוכנו. כמו כן הסדנה תעסוק בחשיבות של סטוריבורד כחלק מרכזי בבניית השפה הקולנועית של הסרט, בתכנון התאורה והמעברים שבין הסצנות ובהידוק הקשרים האומנותיים בין אנשי הצוות השותפים ליצירה.
 
במהלך הסמסטר יתרגלו הסטודנטים באופן מעשי בניית שוטינג לצד צילום תרגילים אישיים אשר יידונו במהלך השיעורים ע"י משתתפי הסדנה.
 
 
Course description
"Cinematography 2" is a practical workshop intended for second year students.
 
The work shop focuses on theoretical and practical aspects of filmmaking through the use of different photographic techniques and shooting strategies. For example: the use of lenses, colors, exploiting given filming locations, choosing shooting angles, lighting and camera movements.
 
In the work shop we will discuss how to develop a visual language by using the tools that define the cinematic syntax. We will expand the students' visual skills and knowledge that will serve them when they will face the task of translating a script to screen.
 
During the work shop emphasis will be put upon the transition from screenplay to shooting script. It will focus on understanding the importance of the visual interpretation and how it can expand on the written word. Furthermore, we will discuss the benefits of the use of storyboards as part of the process of defining the films visual language, lighting, editing and how it can help tighten the cooperation between the film's different artistic departments.
 
During the semester the students will practice building shooting scripts and filming them. The resulting scenes will be shown in the work shop and discussed.
 
סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
0851-2618-02 סינמטוגרפיה 2
Cinematography 2
שנה"ל תשע"ה | סמ'  ב' | מר לרנר דן

סילבוס מפורט/דף מידע
שם הקורס בעברית "סינמטוגרפיה 2"
שם הקורס באנגלית CINEMATOGRAPHY 2
סמסטר ב' תשע"ה
3 ש"ס
 
סוג המסגרת: סדנה
שם המרצה: דן לרנר
טלפון: 0545440080   
דואר אלקטרוני: lernerdn@gmail.com  
 
שעות קבלה: 13:00-14:00  
יום: ד'            
בניין: מקסיקו               
 
לפי תאום טלפוני מראש  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
תאור הקורס  
 
"סינמטוגרפיה 2"היינה סדנה מעשית המיועדת לסטודנטים שנה ב'.
 
הסדנה תתמקד בהקניית ידע תיאורטי ומעשי בכל הקשור לטכניקות שונות של צילום דרך שימוש בעדשות וצבעים, ניצול הלוקיישן המצטלם, בחירת זוויות הצילום ועד תכנון התאורה ותנועות המצלמה. הסדנה תעסוק בבניית שפה ויזואלית ובהכרת הכלים המרכיבים את התחביר הקולנועי תוך הרחבת ידיעותיהם ומיומנותם של הסטודנטים באמצעים הויזואליים העומדים לרשותם בבואם לתרגם את התסריט הכתוב לתמונות נעות.
 
במהלך הסדנה יושם דגש על המעבר מתסריט לשוטינג ועל החשיבות הרבה בהבנה וניתוח של התסריט המצטלם כך שהפירוש הוויזואלי שינתן לו ישקף ויעמיק את תוכנו. כמו כן הסדנה תעסוק בחשיבות של סטוריבורד כחלק מרכזי בבניית השפה הקולנועית של הסרט, בתכנון התאורה והמעברים שבין הסצנות ובהידוק הקשרים האומנותיים בין אנשי הצוות השותפים ליצירה.
 
במהלך הסמסטר יתרגלו הסטודנטים באופן מעשי בניית שוטינג לצד צילום תרגילים אישיים אשר יידונו במהלך השיעורים ע"י משתתפי הסדנה.
 
 
"Cinematography 2" is a practical workshop intended for second year students.
 
The work shop focuses on theoretical and practical aspects of filmmaking through the use of different photographic techniques and shooting strategies. For example: the use of lenses, colors, exploiting given filming locations, choosing shooting angles, lighting and camera movements.
 
In the work shop we will discuss how to develop a visual language by using the tools that define the cinematic syntax. We will expand the students' visual skills and knowledge that will serve them when they will face the task of translating a script to screen.
 
During the work shop emphasis will be put upon the transition from screenplay to shooting script. It will focus on understanding the importance of the visual interpretation and how it can expand on the written word. Furthermore, we will discuss the benefits of the use of storyboards as part of the process of defining the films visual language, lighting, editing and how it can help tighten the cooperation between the film's different artistic departments.
 
During the semester the students will practice building shooting scripts and filming them. The resulting scenes will be shown in the work shop and discussed.
 
דרישות הקורס
נוכחות, השתתפות, צפייה בסרטים, הכנת תרגילי צילום מעשיים.
 
מרכיבי הציון הסופי
75% הגשת תרגילים, %25 השתתפות בכיתה, נוכחות בשיעורים.
 
 
 
 
 
 
 
 
נושאי הקורס (נתון לשינויים)
 
·     מתסריט לשוטינג – הבנת התסריט המצטלם. מציאת אימיג'ים חזקים וברורים המאפיינים את נושא הסרט. הגדרת הז'אנר. כיצד התובנות הללו משפיעות על בחירת סגנון הצילום שיאפיין את הסרט.
·     אסטרטגיית הצילום – כיצד מנסח הבמאי את החוקים הויזואליים על פיהם יצטלם הסרט וכיצד הגדרות אלו משפיעות על אופן הצילום ובניית השוטינג.
·     יתרונותיו של הסטוריבורד – כיצד תרגום השוטינג המתוכנן לסטוריבורד המבליט את האימיג'ים המרכזיים של הסצנה מאפשר לתכנן בצורה יעילה את הקומפוזיציה, המיזנסצנה והמעברים בין הסצנות. כיצד הסטוריבורד, ככלי המאפשר לבמאי לחזות את הסרט המצטלם ואת העריכה האפשרית שלו טרם יציאה לצילומים, הוא גם אמצעי המחבר בין ראשי המחלקות ותורם להבנה ולבנייה יעילה יותר של הסצנות המצטלמות.
·     תנועות מצלמה – האפשרויות הרבות לדרך שבה ניתן להזיז את המצלמה באופן שייטיב עם האנרגיה והסגנון של הסרט המצטלם, מתנועות מצלמה קונבנציונליות ועד הנעת המצלמה בדרכים לא שגרתיות. כיצד להשתמש בתנועות המצלמה בצורה שתעזור לספר את הסיפור בצורה הטובה ביותר ולמה לפעמים לא כדאי להזיז אותה.
·     ניצול הלוקיישן – כיצד בחירת הלוקיישן המצטלם משפיעה על אופן הצילום כך שהלוקיישן הופך להיות חלק בלתי נפרד מהסיפור. כיצד אסטרטגיית הצילום אמורה להתייחס אל הלוקיישן כדמות נוספת בסצנה.
·     תכנון התאורה – כיצד התאורה משפיעה על אופי הסצנה, כיצד ז'אנרים שונים משתמשים בתאורה על מנת לייצר את האווירה המתאימה וכיצד תאורה משמשת כאלמנט מרכזי בבניית הפריים ובאופן הצגת הסיפור.
·     שימוש בצבעים – בחירת הצבעים המאפיינים את הסרט ואופן ההשפעה שלהם על סגנון הצילום. בחירת חוזק הצבע בייצור האווירה המתבקשת והשימושים השונים בצבעים באפיון הז'אנר ובדרך הצגת הסיפור.
·     בחירת העדשות – התאמת העדשה לאופי הסצנה, ליצירת האווירה המתבקשת וללוקיישן המצטלם. הכרת מגוון העדשות השונות והשימושים העלילתיים שנעשים בהן.

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת