חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תש"ף

  סינמטוגרפיה 2
  Cinematography 2                                                                                     
0851-2618-01
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
סמ'  ב'1400-1700122במכסיקו - אומנויותסדנה מר כצנלסון רון
ש"ס:  3.0

סילבוס מקוצר

הקורס סינמטוגרפיה 2 מיועד לתלמידי מסלול הפקת קולנוע שנה ב' ויתמקד בהרחבת הידע, השיטות והטכניקות של אמנות הצילום לקולנוע וטלוויזיה.

בקורס יושם דגש על הכרת הכלים והדימויים העומדים לרשות הצלם והבמאי ליצירת שפה קולנועית ויזואלית המשפיעים באופן ישיר על ההיבטים הדרמטיים, סיפור הסרט והרצף הקולנועי

Course description

Cinematography 2 is designed for 2nd year students in Film Production and will focus on expanding the knowledge, methods and techniques of the art of photography for film and television.

Emphasis will be directed to provide knowledge of the tools and images available to the photographer and film director, for creating a visual cinematic language that impact directly the dramatic aspects, the story of the film and the cinematic sequence.

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
0851-2618-01 סינמטוגרפיה 2
Cinematography 2
שנה"ל תש"ף | סמ'  ב' | מר כצנלסון רון

666סילבוס מפורט/דף מידע

 

ביה"ס לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש

הפקולטה לאומנויות ע"ש יולנדה ודוד כץ

אוניברסיטת ת"א

 

 

 

 סינמטוגרפיה 2

Cinematography 2

 

תש"פ, סמסטר ב'

 

מס' קורס: 0851261801

מועד: יום א', 17:00 – 14:00

מרצה: רוני כצנלסון

דואר אלקטרוני: katzenel59@gmail.com

טלפון: 3815809 – 052

שעות קבלה (בתאום מראש): יום א', לפני 12:00 או אחרי 17:00

 

 

תקציר

הקורס סינמטוגרפיה 2 מיועד לתלמידי מסלול הפקת קולנוע שנה ב' ויתמקד בהרחבת הידע, השיטות והטכניקות של אמנות הצילום לקולנוע וטלוויזיה.

בקורס יושם דגש על הכרת הכלים והדימויים העומדים לרשות הצלם והבמאי ליצירת שפה קולנועית ויזואלית המשפיעים באופן ישיר על ההיבטים הדרמטיים, סיפור הסרט והרצף הקולנועי

 

Summary

Cinematography 2 is designed for 2nd year students in Film Production and will focus on expanding the knowledge, methods and techniques of the art of photography for film and television.

Emphasis will be directed to provide knowledge of the tools and images available to the photographer and film director, for creating a visual cinematic language that impact directly the dramatic aspects, the story of the film and the cinematic sequence.

 

 

יעדי הקורס

הקניית מושגים חיוניים ומהותיים בהפעלת ובימוי מצלמה הן לבמאים לגבי שימוש במצלמה בעבודתם עם צלמים והן לצלמים ע"מ להגיע להבנה טובה יותר של תהליכי בימוי ובחירת טכניקות מתאימות של מבע קולנועי.

הרחבת הידע התיאורטי והמעשי של הסטודנטים באספקטים האומנותיים והיצירתיים של הצילום הקולנועי.

הפשטת היחסים שבין טכנולוגיה, סגנון ואסתטיקה בקולנוע – מודל של צלם שופע רעיונות מצד אחד ובעל כישורים טכניים מצד שני.

מה צריך להיעשות בסט באמצעות המצלמה ומה להשאיר לשלב הפוסט (POST)

דרכי הוראה-למידה

הסדנה מבוססת על הרצאות בעלות היבטים מעשיים ותיאורטיים, בשילוב דוגמאות מסרטים (ויצירות אומנות), התומכות בנושאי ההרצאות ומבטאות מגוון רחב של אספקטים אומנותיים יצירתיים של הצילום הקולנועי והתמודדויות עם בעיות מורכבות.

במהלך הסימסטר יחויבו הסטודנטים בתרגיל צילום אישי וחלק מהשיעור יעסוק בניתוח והפקת לקחים מהם ומתרגילים שיבצעו בשיעורי בימוי.

תרגול מעשי בפורום כתתי יעסוק בסוגיות בצילום וידגיש שימוש במצלמה ותאורה כאמצעי ביטוי בשפה הקולנועית.

חומרי לימוד יועברו דרך אתר האינטרנט  http://virtual.tau.ac.il  ויהוו חלק בלתי נפרד מלימודי הקורס.

למעונינים יינתנו במהלך הסימסטר שעות יעוץ בתאום מראש

 

תכנית הקורס

  1. הצלם - העיניים של הבמאי

תפקידו של הצלם וחלקו בסרט, יחסי עבודה על סט הצילום, חלוקת תפקידים ואחריות

  1. א. מצלמה דיגיטלית - מה זה אומר?

     הבנה של תכונות המצלמה (ואופי העדשות) הם הבסיס לתכנית הפקה מעשית

ב. שימוש בעדשה ובאלמנטים השונים המרכיבים אותה כחלק מסגנון הצילום של הסרט

     והשפעתה על ההיבטים הדרמטיים – ויזואליים של הסרט

  1. הבנת המבנה הדרמטי של הסרט, ניתוח תסריט ושוטינג בעבודת צלם - במאי

גיבוש אסטרטגיית סגנון צילום ופרשנות של בימוי, בחירת אמצעים ויזואליים  לבניית הדרמה ועלילת הסרט המתאימים לכוונותיו של הבמאי, בשילוב דוגמאות מסרטים בסגנונות צילום שונים ובמגוון רחב של אפשרויות ביטוי אומנותי

  1. מצלמה המספרת סיפור קולנועי מהפריים הבודד, דרך השוט ועד הסצינה:

קומפוזיציה, פרספקטיבה, כיווני מסך, העמדת מצלמה לסצינות ושוטים (Blocking), תנועות מצלמה, המשכיות בסגנון הצילום והרצף הקולנועי.

פרספקטיבה של נקודת המבט

תפיסת המרחב, תפיסת הזמן והממד האנושי באמצעות המצלמה

  1. אור וצבע:

חשיפה וקונטרסטיות

המהפיכה הדרמטית היום היא בתחום האור והתאורה, מצלמות חדשות רגישות ביותר לאור נמוך – כיצד זה משפיע על התאורה ויחסי האורות והצללים?

מהות האור כמרכיב עיקרי בצילום ותפישת הצבע

       התאורה ככלי ביטוי דרמטי - תאורה ריאליסטית ומטפורית

סכימת תאורה בסיסית, צילום בסטודיו לעומת צילום בשטח

ניצול נבון של האור הקיים, כיצד לבחור סוג תאורה

              המשכיות באור

        משימות צילום ותאורה מ – LS  עד – CU והרצף הקולנועי ביניהם

  1. צילום בעידן הדיגיטלי:

צילום על סט בשיתוף DIT (Digital Imaging Technician) והכנה לשלב הפוסט

               

חובות הסטודנטים

נוכחות והשתתפות פעילה בשיעורים

מימוש כל המטלות המעשיות במהלך הסימסטר – הגשת עבודות והשתתפות בתרגילי צילום כיתתיים

תלמיד שיעדר שלושה שיעורים ללא הצדקה סבירה ולא ימלא את הדרישות המעשיות בו, לא יוכל

להמשיך ולהשתתף בקורס

מרכיבי הציון הסופי:

  1. נוכחות והשתתפות פעילה בשיעורים  50%
  2. תרגילי צילום  50%

 

 

 

 

 

 

 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת