| |||||||||||||||||||||||||
בימוי דוקומנטרי 1
Documentary Film 1 |
0851-2580-01 | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה | |||||||||||||||||||||||||
|
סדנת הבימוי מרחב תעסוק באופן בו הקולנוע הדוקומנטרי נדרש לייצוג המקום. קולנוע השם את חקירת המקום בראש מעייניו. החקירה אשר חותרת לגילוי ולהבנת המקום בין שהוא נפשי ובין שהוא פיזי, תרבותי, חברתי או פוליטי. דרך מחקר קולנועי של מקום ודיון על עבודתם במאים שהמקום נמצא במרכז הפריים שלהם(גיתאי, ווייזמן, לוסיין קסטיינג-טיילור, גיירהאלטר) יתמודדו הסטודנטים עם הדרכים הקולנועיות לייצג מקום.
קולנוע שהמקום במרכזו מתמודד עם ערכים ארכיטקטוניים, נופיים ומרחביים כשהוא מגיע לספר את סיפורו. קולנוע מהסוג הזה מייצר נרטיבים חופשיים, יותר תמטיים וקולאג'יסטים מאשר נרטיב מסורתי המונע על ידי גיבור.
במסגרת הסדנא ניגע בשאלות של צילום מרחב, בניית מבנה שאינו נשען כל סיפור קלאסי. תחקיר, חיפוש שפה קולנועית, מקומו של האדם בתוך המרחב המצולם. הכנת הצילומים, שיחזור סצנות והמצאת סצנות שאינן מתקיימות באופן טבעי במקום והשאלות האתיות העולות מכך.
The workshop "Films Centered Around Place" will address the way documentary cinema is called on to represent place. Cinema which makes the study of place its highest priority. This study strives to discover and understand place, whether it be psychological or physical, cultural, social or political. Through a cinematic study of place and a discussion of the work of film directors in whose work place occupies the center of the frame (Gitai, Wiseman, Lucien Castaing-Taylor, Geyrhalter), the students will deal with different cinematic ways to portray place.
Cinema centered around place deals with concepts of architecture, landscape and space when it comes to tell its story. This type of cinema creates free narratives, more thematic and collage-like than traditional narrative driven by a protagonist.
In the workshop we'll touch on questions of how to film place. Building a structure that doesn't depend on any standard story-form. Research, searching for a cinematic language, man's place within the filmed space. Preparation for shooting, recreating scenes and inventing scenes that don't naturally occur in the place and the ethical questions this brings up.
Film Directing Workshop 3 - Films Centered Around Place
Instructor: Ran Tal
Semester 3. Workshop.
2 SCH - Workshop
The workshop "Films Centered Around Place" will address the way documentary cinema is called on to represent place. Cinema which makes the study of place its highest priority. This study strives to discover and understand place, whether it be psychological or physical, cultural, social or political. Through a cinematic study of place and a discussion of the work of film directors in whose work place occupies the center of the frame (Gitai, Wiseman, Lucien Castaing-Taylor, Geyrhalter), the students will deal with different cinematic ways to portray place.
Cinema centered around place deals with concepts of architecture, landscape and space when it comes to tell its story. This type of cinema creates free narratives, more thematic and collage-like than traditional narrative driven by a protagonist.
In the workshop we'll touch on questions of how to film place. Building a structure that doesn't depend on any standard story-form. Research, searching for a cinematic language, man's place within the filmed space. Preparation for shooting, recreating scenes and inventing scenes that don't naturally occur in the place and the ethical questions this brings up.
The students will film two exercises over the course of the semester:
Final grade components:
Attendance 20%
First Exercise - 40%
Second Exercise - 40%
Films to watch:
House - Amos Gitai. 1980
Titicut Follies - Frederick Wiseman. 1967
Leviathan - Lucien Castaing-Taylor and Véréna Paravel. 2012
Our Daily Bread - Nikolaus Geyrhalter. 2005
סדנת בימוי 3 – סרטים שהמרחב במרכזם (פרונטלי)
מרצה: רן טל
סמסטר ג'. סדנה.
2 ש"ס - סדנא
סדנת הבימוי מרחב תעסוק באופן בו הקולנוע הדוקומנטרי נדרש לייצוג המקום. קולנוע השם את חקירת המקום בראש מעייניו. החקירה אשר חותרת לגילוי ולהבנת המקום בין שהוא נפשי ובין שהוא פיזי, תרבותי, חברתי או פוליטי. דרך מחקר קולנועי של מקום ודיון על עבודתם במאים שהמקום נמצא במרכז הפריים שלהם(גיתאי, ווייזמן, לוסיין קסטיינג-טיילור, גיירהאלטר) יתמודדו הסטודנטים עם הדרכים הקולנועיות לייצג מקום.
קולנוע שהמקום במרכזו מתמודד עם ערכים ארכיטקטוניים, נופיים ומרחביים כשהוא מגיע לספר את סיפורו. קולנוע מהסוג הזה מייצר נרטיבים חופשיים, יותר תמטיים וקולאג'יסטים מאשר נרטיב מסורתי המונע על ידי גיבור.
במסגרת הסדנא ניגע בשאלות של צילום מרחב, בניית מבנה שאינו נשען כל סיפור קלאסי. תחקיר, חיפוש שפה קולנועית, מקומו של האדם בתוך המרחב המצולם. הכנת הצילומים, שיחזור סצנות והמצאת סצנות שאינן מתקיימות באופן טבעי במקום והשאלות האתיות העולות מכך.
הסטודנטים יצלמו שני תרגילים במהלך הסמסטר:
סרטים לצפייה:
בית .עמוס גיתאי.
טיטיקאט פוליז. פרידריק וויזמן. 1967
לוויתן. לוסיין קסטאינג-טיילור וורמנה פרבל. 2012
לחם יומנו. ניקולאוס גיירהאטלר. 2005
סדנת בימוי 3 – סרטים שהמרחב במרכזם (פרונטלי)
מרצה: רן טל
סמסטר ג'. סדנה.
2 ש"ס - סדנא
סדנת הבימוי מרחב תעסוק באופן בו הקולנוע הדוקומנטרי נדרש לייצוג המקום. קולנוע השם את חקירת המקום בראש מעייניו. החקירה אשר חותרת לגילוי ולהבנת המקום בין שהוא נפשי ובין שהוא פיזי, תרבותי, חברתי או פוליטי. דרך מחקר קולנועי של מקום ודיון על עבודתם במאים שהמקום נמצא במרכז הפריים שלהם(גיתאי, ווייזמן, לוסיין קסטיינג-טיילור, גיירהאלטר) יתמודדו הסטודנטים עם הדרכים הקולנועיות לייצג מקום.
קולנוע שהמקום במרכזו מתמודד עם ערכים ארכיטקטוניים, נופיים ומרחביים כשהוא מגיע לספר את סיפורו. קולנוע מהסוג הזה מייצר נרטיבים חופשיים, יותר תמטיים וקולאג'יסטים מאשר נרטיב מסורתי המונע על ידי גיבור.
במסגרת הסדנא ניגע בשאלות של צילום מרחב, בניית מבנה שאינו נשען כל סיפור קלאסי. תחקיר, חיפוש שפה קולנועית, מקומו של האדם בתוך המרחב המצולם. הכנת הצילומים, שיחזור סצנות והמצאת סצנות שאינן מתקיימות באופן טבעי במקום והשאלות האתיות העולות מכך.
הסטודנטים יצלמו שני תרגילים במהלך הסמסטר:
סרטים לצפייה:
בית .עמוס גיתאי.
טיטיקאט פוליז. פרידריק וויזמן. 1967
לוויתן. לוסיין קסטאינג-טיילור וורמנה פרבל. 2012
לחם יומנו. ניקולאוס גיירהאטלר. 2005