חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ו

  ניתוח תסריטים בקולנוע הישראלי- מתסריט לסרט
  Script to Movie - Analysis of Screenplays of Contemporary Is                                         
0851-2113-01
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
סמ'  ב'1200-1400117אמכסיקו - אומנויותשיעור ות מר ניב יעקב
ש"ס:  2.0

סילבוס מקוצר
שיעור סמסטריאלי, בדרך של הרצאה פרונטאלית, בחירה לתלמידי תסריטאות, הפקה ועיוני, ובו צפייה [בכיתה ומחוצה לה] וניתוח של סרטים ישראלים מן השנים האחרונות, תוך כדי קריאה [בכיתה ומחוצה לה] בספרים ובתסריטים שעל פיהם נעשו הסרטים, וזאת מתוך שתי מטרות: האחת – לימוד, שיפור ושכלול מלאכת כתיבת התסריט ופענוח משמעותם של סרטים, והשני - ניסיון להבין את החברה הישראלית והתהליכים העוברים עליה באמצעות השתקפותם הקולנועית, שאינה בהכרח התמונה שאנחנו חושבים שאנחנו רואים בדרך כלל.
 
הספרים, התסריטים והסרטים – רובם, אך לא כולם, עלילתיים - שייקראו וייראו על ידי התלמידים [כאמור – הן כהכנה לשיעורים והן בשיעורים עצמם] ינותחו על ידי המרצה, בעזרת התלמידים, עד לכדי התגבשות פיענוח כולל של כל סרט, שוב – הן של מלאכת יצירתו והן של משמעותו, ויצירת הקשר בין הפרשנויות השונות של הסרטים השונים לכלל אמירות כוללות יותר על הקולנוע והחברה הישראלים העכשוויים.
 
הסרטים ייבחרו מבין הבאים (לפי סדר האלף בית, וייתכנו כמובן שינויים): אדמה משוגעת, בופור, ביקור התזמורת, הבועה, ואלס עם באשיר, זרעי קיץ (סרט תעודה טלוויזיוני של אילנה דיין), חופשת קיץ, לבנון, מלון תשעה כוכבים (תיעודי), סוף העולם שמאלה, עג'מי ו-שבעה.
 
 
הנוכחות היא חובה.
סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
0851-2113-01 ניתוח תסריטים בקולנוע הישראלי- מתסריט לסרט
Script to Movie - Analysis of Screenplays of Contemporary Is
שנה"ל תשע"ו | סמ'  ב' | מר ניב יעקב

666סילבוס מפורט/דף מידע
 
מתסריט לסרט –  ניתוח תסריטים של הקולנוע הישראלי העכשווי
Script to Movie - Analysis of Screenplays of Contemporary Israeli Cinema
 
 
המרצה: קובי ניב
  . טלפון 0522-600965 . שעות קבלה בתיאום מראש.kobiniv1@gmail/com
 
שיעור סמסטריאלי, בדרך של הרצאה פרונטאלית, בחירה לתלמידי תסריטאות, הפקה ועיוני, ובו צפייה [בכיתה ומחוצה לה] וניתוח של סרטים ישראלים מן השנים האחרונות [ואולי גם פרק אחד מתו סדרת הטלוויזיה האמריקנית "שובר שורות"] תוך כדי קריאה [בכיתה ומחוצה לה] בספרים ובתסריטים שעל פיהם נעשו הסרטים, וזאת מתוך שתי מטרות: האחת – לימוד, שיפור ושכלול מלאכת כתיבת התסריט ופענוח משמעותם של סרטים, והשני - ניסיון להבין את החברה הישראלית והתהליכים העוברים עליה באמצעות השתקפותם הקולנועית, שאינה בהכרח התמונה שאנחנו חושבים שאנחנו רואים בדרך כלל.
 
הספרים, התסריטים והסרטים שייקראו וייראו על ידי התלמידים [הן כהכנה לשיעורים והן בשיעורים עצמם] ינותחו על ידי המרצה, בעזרת התלמידים, עד לכדי התגבשות פיענוח כולל של כל סרט, הן של מלאכת יצירתו והן של משמעותו, ויצירת הקשר בין הפרשנויות השונות של הסרטים השונים לכלל אמירות כוללות יותר על הקולנוע והחברה הישראלים העכשוויים.
 
הסרטים ייבחרו מבין הבאים (לפי סדר האלף בית, וייתכנו כמובן שינויים): אדמה משוגעת, בופור, ביקור התזמורת, הבועה, הכוכבים של שלומי, ואלס עם באשיר, חופשת קיץ, לבנון, סוף העולם שמאלה, סרט כלשהו מן השנה האחרונה וכאמור פרק מ"שובר שורות".
 
הנוכחות היא חובה.
 
ציון הקורס יינתן על פי עבודה שתוגש בסיומו, שבה יצטרכו התלמידים להשוות בין תסריט לסרט, על פי בחירתם, ושלא נצפו או נלמדו בכיתה, או עבודה השוואתית דומה, וזאת על פי הפרמטרים להשוואה ודרך הסקת המסקנות מכך, כפי שנלמדו בקורס.
 
חומרי קריאה (חובה ורשות. רשימה חלקית שתתעדכן בהמשך): 1. קובי ניב – על מה הסרט הזה? 2. רון לשם – אם יש גן עדן. 3. יגיל לוי – מצבא העם לצבא הפריפריה. 4. תסריטי הסרטים [יסופקו על ידי המרצה]. 
 
 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת