חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תש"ף

  תיאוריות בתסריטאות
  Scriptwriting Theory                                                                                 
0851-2104-01
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
סמ'  א'1000-1200119מכסיקו - אומנויותשיעור גב' נמדר-תמאם אסתר
ש"ס:  2.0

סילבוס מקוצר

תיאוריות בתסריטאות  - SCRIPTWRITING THEORY

מס' קורס: 0851-2104-01  סמסטר א' תש

יום ג' 10:00-12:00 חדר 119 בניין מכסיקו

 

מרצה: אסתר נמדר- תמאם

טל' : 054-7767559

דוא"ל: namdares@post.tau.ac.il

שעות קבלה בתאום מראש

 

 

שעור עיוני לתלמידי מגמת תסריטאות, שמטרתו להקנות ידע נרחב בתחומי התיאוריה התסריטאית, וכן להקנות כלים ושיטות לכתיבת ועריכת תסריט.

הקורס יתנהל במתכונת המשלבת הרצאות, קריאה שוטפת של טקסטים ויישום של התיאוריות הנלמדות באמצעות רפראטים שיציגו הסטודנטים בכיתה.

 

 

תוכנית הקורס

  1. הפואטיקה של אריסטו ועקרונות הדרמה (אריסטו, Lee)
  2. מבנה קלאסי- שלוש מערכות  (פילד, Egri,  Walter)
  3. אלטרנטיבות למבנה הקלאסי (Dancyger&Rush, Gulino, מקי, Johnson)
  4. מודלים של ארבע מערכות (Thompson, Ferguson, ניב)
  5. האסכולה המיתולוגית בעקבות Joseph Campbell (Vogler, Bonnet)
  6. גישות לפיתוח וניתוח דמות (Seger, Cowden, Halperin)
  7. מודלים ליצירת וניתוח סצנות (Seger, מקי)
  8. דיאלוג (Walter, הפנר)

במהלך השעורים ישולבו רפראטים של הסטודנטים.

 

 

 

דרישות הקורס ומרכיבי הציון:

נוכחות, השתתפות פעילה בשעורים וקריאה שוטפת של טקסטים -  30% מהציון

הצגת רפראט בכיתה (סיכום מאמר בשילוב דוגמאות מסרט/ים) -  30%

עבודת סיכום לקורס -  40%

הגשת עבודת הסיכום היא תנאי חובה לקבלת ציון בקורס.

 

 

ביבליוגרפיה

 

  1. אריסטו, הפואטיקה. תרגום: שרה הלפרין.

 

  1. הפנר, אברהם (2002) סרטים לא גדלים על עצים.

 

  1. מקי, רוברט ( 2005) סיפור : תוכן, מבנה, סגנון ועקרונות הכתיבה והתסריטאות.

 

  1. ניב, קובי (1999) על מה הסרט הזה?

 

  1. ניב, קובי (2004) תסריטאות: המדריך השלם לכתיבת תסריט.

 

  1. פילד, סיד (1997) תסריט: יסודות כתיבת התסריט  (תרגום לספרו מ 1979).

 

 

  1. Bonnet, James (1999)  Stealing Fire from the Gods

 

  1. Cooper Patricia & Dancyger Ken (2005) Writing the Short Film      (3rd Edition), Focal Press.

 

  1. Cowden, LaFever & Viders (2000) The Complete writer’s Guide to Heroes and Heroins -16 Master Archetypes.

 

  1. Cowgill, Linda J.  (2005) Writing Short Films.  Lone Eagle Publishing

 

  1. Dancyger, Ken & Rush, Jeff (1995)  Alternative scriptwriting

 

  1. Egri, Lajos (1960) The art of Dramatic Writing: its basis in the creative interpretation of human motives.

 

  1. Field, Syd (1994) Four Screenplays : studies in the American screenplay.

 

  1. Freytag Gustav (1968) / Freytag's Technique of the drama

 

  1. Gulino, Paul Joseph (2004) Screenwriting - The Sequence Approach.

 

  1. Halperin, Michael (1996) Writing Great Characters: the Psychology of Character Development in Screenplays .

 

  1. Horton, Andrew (2000) Laughing out loud: writing the comedy-centered screenplay. Berkeley : University of California Press

 

  1. Johnson Hunter, Claudia (2000) Crafting Short Screenplays that Connect . Boston : Focal Press

 

  1. Lee, Lance (2001) A Poetics for Screenwriters

 

  1. Pope, Thomas(1998)  Good scripts, bad scripts : learning the craft of screenwriting through 25 of the best and worst films in history.

 

  1. Seger, Linda (1994) Making a good script great.

 

  1. Seger, Linda (1990) Creating unforgettable Characters.

 

  1. Thompson Kristin (1999) Storytelling in the New Hollywood.

 

  1. Vogler, Christopher (1999) The writer’s Journey: mythic structure for writers.

 

  1. Walter, Richard (1998) Screenwriting: the art, craft, and business of film and television writing.

 

 

 

 

 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת