| |||||||||||||||||||||||||
סדנת עריכה
Editing Basics Workshop |
0851-1519-04 | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה | |||||||||||||||||||||||||
|
זרקור על העריכה, אמנות הקולנוע המכונה גם "האמנות הבלתי נראית":
מהי עריכה ובמה חשיבותה? מהי חשיבה עריכתית מקדימה ומהי עבודה עריכתית בפועל? מהו תפקידה של העריכה בבניית סיפור, רגש, מרחב, תמה, אווירה? כיצד היא משתלבת בכלי קולנוע אחרים? וכיצד פועלים במשותף הבמאי/ת והעורכ/ת?
דרך צפייה בסצינות מסרטים, דיון כיתתי, לימוד כלים טכניים וניתוח תרגילי בימוי של משתתפי הקורס, ננסה לענות על שאלות אלו ולהציע גישות למחשבה ולעבודה על חומרי גלם לעריכה.
סילבוס: עריכה - שנה א'
שבעה מפגשים (1 ש"ס)
תשע"ז (2016/7)
שם מרצה: איריס עוזר
דואר אלקטרוני: iris.ozer@gmail.com
תאור הקורס
זרקור על העריכה, אמנות הקולנוע המכונה גם "האמנות הבלתי נראית":
מהי עריכה ובמה חשיבותה? מהי חשיבה עריכתית מקדימה ומהי עבודה עריכתית בפועל? מהו תפקידה של העריכה בבניית סיפור, רגש, מרחב, תמה, אווירה? כיצד היא משתלבת בכלי קולנוע אחרים? וכיצד פועלים במשותף הבמאי/ת והעורכ/ת?
דרך צפייה בסצינות מסרטים, דיון כיתתי, לימוד כלים טכניים וניתוח תרגילי בימוי של משתתפי הקורס, ננסה לענות על שאלות אלו ולהציע גישות למחשבה ולעבודה על חומרי גלם לעריכה.
דרישות הקורס
מרכיבי הציון הסופי
השתתפות: 10%
עבודת סיכום/תרגיל סיכום: 90%
מעבר למשתנים המוגדרים בשקלול הנ"ל, אי עמידה בדרישת הנוכחות המצויינת לעיל עשויה לגרור ציון נכשל.
מפגשים
מפגש 1
מבוא:
צפייה: "אפוקליפסה עכשיו"- פרנסיס פורד קופולה, "חלון אחורי"- אלפרד היצ'קוק, "דרך אדומה"- אנדראה ארנולד
מפגש 2
צפייה: "ניקיטה"- לוק בסון
מפגש 3
צפייה: "האדם השלישי" – קרול ריד, "אוניית הקרב פוטיומקין"- סרגיי איזנשטיין, "עד כלות הנשימה"- ז'אן-לוק גודאר
ההסטוריה של העריכה: עריכה הוליוודית קלאסית, עריכת מונטאז' סובייטי, “הגל החדש" בקולנוע הצרפתי.
מפגש 4
מבוא לעריכה דיגיטלית ותוכנת אוויד, הדגמת עריכת סיקוונס.
מפגש 5
צפייה: "ארץ קשוחה" – האחים כהן, "טנגו" – קרלוס סאורה (עלילתי)
"אין יציאה, אין כניסה" – ג'ולי קלאוסר ומרלי קליין (דוקומנטרי)
עריכת סצינת פתיחה: בניית מרחב פיזי ותמטי, הגדרת ז'אנר, הצגת דמויות, יצירת אווירה, הפתעה, בניית ציפיה ושבירתה, חשיפה איטית של מעגלי זהות דמות.
מפגש 6
צפייה: ארבע גרסאות עריכה לאותה הסצינה
התנסות מעשית להדגמת "גמישותו" של חומר הגלם, והשלכותיהן של החלטות עריכה שונות.
מפגש 7
צפייה: תרגילי בימוי של משתתפי הקורס
התבוננות וניתוח העריכה בתרגילי הבימוי של משתתפי הקורס בסדנת וידאו.