חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ז

  סדנת עריכה
  Editing Basics Workshop                                                                              
0851-1519-03
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
סמ'  א'1400-1600120מכסיקו - אומנויותסדנה גב' עוזר איריס
ש"ס:  2.0

סילבוס מקוצר

זרקור על העריכה, אמנות הקולנוע המכונה גם "האמנות הבלתי נראית":

 מהי עריכה ובמה חשיבותה? מהי חשיבה עריכתית מקדימה ומהי עבודה עריכתית בפועל? מהו תפקידה של העריכה בבניית סיפור, רגש, מרחב, תמה, אווירה? כיצד היא משתלבת בכלי קולנוע אחרים? וכיצד פועלים במשותף הבמאי/ת והעורכ/ת?

דרך צפייה בסצינות מסרטים, דיון כיתתי, לימוד כלים טכניים וניתוח תרגילי בימוי של משתתפי הקורס, ננסה לענות על שאלות אלו ולהציע גישות למחשבה ולעבודה על חומרי גלם לעריכה.

Course description
 
The workshop offers the students a basic introduction to the Avid Xpress editing software, combining technical software training with hands-on editing exercises. The students will receive basic editing capabilities as well as fundamental film editing technical terms.
 
סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
0851-1519-03 סדנת עריכה
Editing Basics Workshop
שנה"ל תשע"ז | סמ'  א' | גב' עוזר איריס

666סילבוס מפורט/דף מידע

 סילבוס:  עריכה - שנה א'

שבעה מפגשים (1 ש"ס)

תשע"ז (2016/7)

שם מרצה: איריס עוזר

דואר אלקטרוני: iris.ozer@gmail.com

 


 

תאור הקורס

זרקור על העריכה, אמנות הקולנוע המכונה גם "האמנות הבלתי נראית":

 מהי עריכה ובמה חשיבותה? מהי חשיבה עריכתית מקדימה ומהי עבודה עריכתית בפועל? מהו תפקידה של העריכה בבניית סיפור, רגש, מרחב, תמה, אווירה? כיצד היא משתלבת בכלי קולנוע אחרים? וכיצד פועלים במשותף הבמאי/ת והעורכ/ת?

דרך צפייה בסצינות מסרטים, דיון כיתתי, לימוד כלים טכניים וניתוח תרגילי בימוי של משתתפי הקורס, ננסה לענות על שאלות אלו ולהציע גישות למחשבה ולעבודה על חומרי גלם לעריכה.

 

דרישות הקורס

  1. נוכחות: לא יותר מחיסור אחד במשך הסמסטר. על הסטודנטים להגיע בזמן לכל שיעור.
  2. השתתפות בדיון: השתתפות ערה שמעידה על הכרות עם החומרים הנידונים נדרשת מכל     הסטודנטים. בד בבד, כל סטודנט מתבקש לא לעסוק בהתנהגות שמפריעה לדיון, כולל שימוש     בטלפונים סלולארים וניהול שיחות שאינן קשורות לנושאים הנידונים.
  3. הגשת עבודה/תרגיל עריכה – ייקבע בהמשך.

 

מרכיבי הציון הסופי

השתתפות: 10%

עבודת סיכום/תרגיל סיכום: 90%

מעבר למשתנים המוגדרים בשקלול הנ"ל, אי עמידה בדרישת הנוכחות המצויינת לעיל עשויה לגרור ציון נכשל.

 





 


 

מפגשים

מפגש 1

מבוא:

צפייה: "אפוקליפסה עכשיו"- פרנסיס פורד קופולה, "חלון אחורי"- אלפרד היצ'קוק, "דרך אדומה"- אנדראה ארנולד

  1. הגדרת מיקום העריכה על רצף הפקת סרט: חשיבה עריכתית בפרה-פרודקשן ועבודת העריכה בפוסט-פרודקשן, הבדלה בין עריכת אופליין, עריכת אונליין ועריכת סאונד, יחסי במאי/ת-עורכ/ת.
  2. עריכה כעבודה מחודשת על תסריט, בניית נרטיב ודמות, התייחסות לרצף הזמן, מחשבה על התפתחות, מקצב, בחירה תמידית בין אופציות וגיבוש תימה.
  3. עריכה ככלי משולב ומהדהד בכלי המבע הקולנועי השונים.

 

מפגש 2

צפייה:יקיטה"- לוק בסון

  1. מושגי יסוד: סצינה, סיקוונס, שוט, קאט, גדלי שוטים, cut on action, שוט אסטבליש, חוק ה-180 מעלות, עריכה צולבת, point of view, סאונד דיאגטי ונון-דיאגטי.
  2. התמודדות עם בניית התפתחות, הדגשה ותנודה רגשית בסצינה דרך משחק באורכי השוטים ובניית מקצב פנימי.

 

מפגש 3

צפייה: "האדם השלישי" – קרול ריד, "אוניית הקרב פוטיומקין"- סרגיי איזנשטיין, "עד כלות הנשימה"- ז'אן-לוק גודאר

ההסטוריה של העריכה: עריכה הוליוודית קלאסית, עריכת מונטאז' סובייטי, “הגל החדש" בקולנוע הצרפתי.

 

מפגש 4

מבוא לעריכה דיגיטלית ותוכנת אוויד, הדגמת עריכת סיקוונס.

 


מפגש 5

צפייה: "ארץ קשוחה" – האחים כהן, "טנגו" – קרלוס סאורה (עלילתי)

"אין יציאה, אין כניסה" – ג'ולי קלאוסר ומרלי קליין (דוקומנטרי)

עריכת סצינת פתיחה: בניית מרחב פיזי ותמטי, הגדרת ז'אנר, הצגת דמויות, יצירת אווירה, הפתעה, בניית ציפיה ושבירתה, חשיפה איטית של מעגלי זהות דמות.

 

מפגש 6

צפייה: ארבע גרסאות עריכה לאותה הסצינה

התנסות מעשית להדגמת "גמישותו" של חומר הגלם, והשלכותיהן של החלטות עריכה שונות.

 

מפגש 7

צפייה: תרגילי בימוי של משתתפי הקורס

התבוננות וניתוח העריכה בתרגילי הבימוי של משתתפי הקורס בסדנת וידאו.

 

 

 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת