חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תש"ף

  סדנת צילום
  Cinematography Basics Workshop                                                                       
0851-1518-04
אחת לשבועיים
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
סמ'  א'1400-1600122אמכסיקו - אומנויותסדנה מר גולדווסר תום
ש"ס:  2.0

סילבוס מקוצר

אוניברסיטת תל אביב
הפקולטה לאומנויות ע"ש יולנדה ודויד כץ
החוג לקולנוע ולטלויזיה
תש"ף
סמסטר א'
סילבוס – יסודות בצילום והפקה (תרגיל בצילום)
מנחה: תום גולדווסר היקף הקורס: 1 ש"ס.
מטרת הקורס: I
הסדנה תדבר על היסודות של להיות צלם קולנוע. נדבר על ההיסטוריה של התמונה הנעה, את הבסיס של
שליטה על מצלמה, אור וכיצד אנו משתמשים בו כדי לספר סיפור.נדבר על שיתוף הפעלה עם המחלקות
האחרות על הסט, איך אנחנו פועלים? מי עושה מה?
והכל ידובר דרך עיני הצלם.
תוכנית הקורס: II
שיעור מס' 1: א. הצגת מטרות הקורס ב. מה זה וידאו?
סרט, מאיזה חומר הוא עשוי, איך אנחנו הופכים אותו למציאות?
סרט קצר
תרגיל ראשון
שיעור מס' 2+3 : ציוד צילום בסיסי ועדשות
(film) 8/16/35/70 פילם mm
חצובה – סוגי חצובות והשימוש בהן (העמדה, איזון- פילוס).
מצלמה – גוף המצלמה:.
פילטרים ,White Balance ,– שימוש ב ,shutter/ תריס , ZEBRA : פונקציות התפעול
חדות (פוקוס) – שליטה בפוקוס :ידני, אוטומטי.
.prime/ עדשת זום ופריים ,(Tele) עדשה צרה ,( (Wide אורך מוקד- סוגי העדשות: עדשה רחבה
.ND צמצם . חשיפה נכונה, חשיפת חסר, חשיפת יתר. שימוש בפילטר
עומק השדה – שליטה בעומק שדה.
צפייה בתרגילים
שיעור מס' 4+5 :תאורה שלבים לקראת צילום
סוגי פנסים. מושגים בסיסיים, תאורה קלאסית, תאורה בפנס אחד, מרככים וצבעים.
תאורה טבעית ותאורה מלאכותית. תאורה טבעית: שימוש באור ביום, צילום בשעות שונות. תאורה
מלאכותית
,Key, Fill, Back, שימוש בסיסי בפנסים
אור ישיר/חוזר, ספוט/פלאד, צבע אור, דגלים: גובו, ריכוך, רשת.
שימוש בתאורה ביתית.
חוק 180 מעלות
שיעור מס' 6+7 : עבודת הצלם מול במאי ואנשי מפתח בהפקה
עבודת הצלם מקבלת תסריט ועד גמר העבודה
ההחלטות הקשורות בהעמדת הפריים: זווית הצילום, בניית שוטינג, ברייקדאון, פלורפלאן
עבודה עם במאים שונים
תפקיד הצלם בצוות.
אנשי מפתח בהפקה - מפיק, מפיק בפועל, ע במאי, מנהל הפקה… עבודת הצלם מולם
חובות הסטודנט III
1. נוכחות חובה בכל השיעורים.
2. הגשת תרגילים
3. חיוך ומצב רוח טוב, כי קולנוע עושים ביחד!

Course description

Basics in Cinematography and Production
Course Given by: Mr. Tom Goldwasser
I Course Objective:
The workshop will talk about the basics of being a cinematographer. We will talk about the
history of the moving image, the basics of camera controls, light, and how we use it to tell a
story. We will talk about the teamwork and interactions with other departments on the set, how
do we operate together?
Who does what?
The course will be spoken through the eyes of the cinematographer.
II Course Plan:
Lesson 1: a. Presentation of the course objectives. What is video?
Film, what material is made of, how do we make it a reality?
Short film
First exercise
Lesson 2 + 3: Basic photographic equipment and lenses
8/16/35 / 70mm Film (film)
Tripod - Types of tripods and their use (position, leveling, leveling).
Camera - Body Camera:.
Operational functions: ZEBRA, shutter / shutter, white balance, filters
Sharpness (focus) - Focus control: manual, automatic.
Focal length - Lens types: wide, narrow, tele, zoom and prime.
Aperture. Proper exposure, exposure, and overexposure. Using the ND filter.
Depth of field - field depth control.
Watching exercises
Lesson # 4 + 5: Lighting Steps for Photography
Types of lights. Basic concepts, classical lighting, one-point lighting, diffusers and colors.
Natural lighting and artificial lighting. Natural lighting: use of daylight, photography at different
times. Artificial lighting
Basic use of lights, Key, Fill, Back,
Direct / Indirect Light, Spot / Flood, Light Color, Flags: gobos, diffusion, Mesh.
Use home lighting.
Law 180 degrees
Lesson 6 + 7: The Cinematographers work with a director and key figures in the production.
The work of the Cinematographer from when he receives a script until the completion of the
work.
The decisions related to framing the shot: the angle of photography, the construction of the
Shooting Script, Breakdown, Floorplan
Working with different directors.
The role of Cinematographer on the team.
Key People in production - Producer, Executive Producer, Director, Art and how the
Cinematographer works with each one.
III . Student Obligations
1. Mandatory presence in all classes.
2. Submission of exercises
3. Smile and a good mood, because movies are made together!

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
0851-1518-04 סדנת צילום
Cinematography Basics Workshop
שנה"ל תש"ף | סמ'  א' | מר גולדווסר תום

666סילבוס מפורט/דף מידע

אוניברסיטת תל אביב
הפקולטה לאומנויות ע"ש יולנדה ודויד כץ
החוג לקולנוע ולטלויזיה
תש"ף
סמסטר א'
סילבוס – יסודות בצילום והפקה (תרגיל בצילום)
מנחה: תום גולדווסר היקף הקורס: 1 ש"ס.
מטרת הקורס: I
הסדנה תדבר על היסודות של להיות צלם קולנוע. נדבר על ההיסטוריה של התמונה הנעה, את הבסיס של
שליטה על מצלמה, אור וכיצד אנו משתמשים בו כדי לספר סיפור.נדבר על שיתוף הפעלה עם המחלקות
האחרות על הסט, איך אנחנו פועלים? מי עושה מה?
והכל ידובר דרך עיני הצלם.
תוכנית הקורס: II
שיעור מס' 1: א. הצגת מטרות הקורס ב. מה זה וידאו?
סרט, מאיזה חומר הוא עשוי, איך אנחנו הופכים אותו למציאות?
סרט קצר
תרגיל ראשון
שיעור מס' 2+3 : ציוד צילום בסיסי ועדשות
(film) 8/16/35/70 פילם mm
חצובה – סוגי חצובות והשימוש בהן (העמדה, איזון- פילוס).
מצלמה – גוף המצלמה:.
פילטרים ,White Balance ,– שימוש ב ,shutter/ תריס , ZEBRA : פונקציות התפעול
חדות (פוקוס) – שליטה בפוקוס :ידני, אוטומטי.
.prime/ עדשת זום ופריים ,(Tele) עדשה צרה ,( (Wide אורך מוקד- סוגי העדשות: עדשה רחבה
.ND צמצם . חשיפה נכונה, חשיפת חסר, חשיפת יתר. שימוש בפילטר
עומק השדה – שליטה בעומק שדה.
צפייה בתרגילים
שיעור מס' 4+5 :תאורה שלבים לקראת צילום
סוגי פנסים. מושגים בסיסיים, תאורה קלאסית, תאורה בפנס אחד, מרככים וצבעים.
תאורה טבעית ותאורה מלאכותית. תאורה טבעית: שימוש באור ביום, צילום בשעות שונות. תאורה
מלאכותית
,Key, Fill, Back, שימוש בסיסי בפנסים
אור ישיר/חוזר, ספוט/פלאד, צבע אור, דגלים: גובו, ריכוך, רשת.
שימוש בתאורה ביתית.
חוק 180 מעלות
שיעור מס' 6+7 : עבודת הצלם מול במאי ואנשי מפתח בהפקה
עבודת הצלם מקבלת תסריט ועד גמר העבודה
ההחלטות הקשורות בהעמדת הפריים: זווית הצילום, בניית שוטינג, ברייקדאון, פלורפלאן
עבודה עם במאים שונים
תפקיד הצלם בצוות.
אנשי מפתח בהפקה - מפיק, מפיק בפועל, ע במאי, מנהל הפקה… עבודת הצלם מולם
חובות הסטודנט III
1. נוכחות חובה בכל השיעורים.
2. הגשת תרגילים
3. חיוך ומצב רוח טוב, כי קולנוע עושים ביחד!

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת