| |||||||||||||||||||||||||||||||||
יסודות ביצירה לטלוויזיה
Introduction to Television-Studio Production |
0851-1511-06 אחת לשבועיים
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה | |||||||||||||||||||||||||||||||||
|
יסודות ביצירה לטלוויזיה 1
הפקולטה לאומנויות ע"ש יולנדה ודוד כץ
החוג לקולנוע וטלוויזיה
T.V production Workshop - " סדנה "יסודות ביצירה לטלוויזיה
שנתי - תש״פ
מושון נחמיאס
18:00 , בתאום טלפוני מראש. שעת קבלה: יום ראשון -20:00
moushon@post.tau.ac.il
נייד: 050-5599001
Facebook/ Linkedin/ Twitter/Instagram/ Google+/ Skype/ WhatsApp: moushon nachmias
סדנת "יסודות ביצירה לטלוויזיה" היא סדנת מבוא בתחום הטלוויזיה לתלמידי שנה ראשונה.
באולפן הטלוויזיה וכן לשילוב Multi camera - בסדנה יתוודעו הסטודנטים לעבודת ה
בדרך להפקת מגוון תכניות טלוויזיה, ובדגש על ,Single camera - וליצירה באמצעות ה
דרמה טלוויזיונית.
תכנית הקורס:
סמס' א'
• מבוא והיכרות – העבודה באמצעות שלוש מצלמות באולפן הטלוויזיה.
• הבדלים בין צילום במצלמה בודדת לעבודה במספר מצלמות – יתרונות וחסרונות.
• עבודה עם מסך ירוק – עקרונות.
• על הקשר ההדוק בין ראיון לדרמה – מיזנסצנה, מבנה שאלות, כיצד לספר סיפור אנושי,
צילום בהצלבה. 180 מעלות.
• כתיבה לדרמה קצרה / פרויקט דוקומנטרי – תחקיר תיעודי.
יסודות ביצירה לטלוויזיה 2
תרגילים
תרגיל מס' 1 - ״מבוא והכרות״
דגשים: שפה ותקשורת, פתיחה וסגירה של תכניות, עבודת הצוות, בעלי תפקידים.
עזרי אולפן: כתיבת התסריט, תכנית הרצפה, סרגל הבימוי, תיק ההפקה.
תרגיל מס' 2 - "קול ותמונה"
דגשים: מבט למסכים, שליטה בתסריט ובפקודות, נקודות החיתוך, תנועות מצלמה
ותזמונן, שילוב חומר מוקלט שצולם ונערך מחוץ לאולפן הטלוויזיה, תפאורה ותוכן.
תרגיל מס׳ 3 - ״מסך ירוק״
דגשים: שימושים במסך ירוק. תאורה נכונה. אפקטים להעצמת העומק.
תרגיל מס' 4 – ראיון / דרמה קצרה
דגשים: הבנת הקשר בין ראיון ולבין דרמה. מיקום דמויות ועיקרון הצילום בהצלבה.
גיוון בשוטים. התאמת שוטים בין המצלמות. צילום לעריכה בשלוש מצלמות. אינסרטים.
בימוי Free Shooting .
סמס' ב'
•מבוא לדרמה טלוויזיונית. סדרות בטלוויזיה. סדרות רשת. טלוויזיה
דוקומנטרית.
•עבודה על תסריט/ רעיון לפרויקט דוקומנטרי – תחקיר נושא, דמויות
וסיטואציות.
•ברייקדאון. ליהוק. איתור לוקיישנים לצילומי חוץ. תפאורה ועיצוב. הפקה
ובימוי.
•מבוא לבימוי משחק – תהליכי עבודה עם שחקנים בחזרות לפני צילומים ועל הסט
/ צילומים דוקומנטריים.
•צילומי דרמה / )השלמות דוקו באולפן( וחלוקה בין עבודה בחלל האולפן יחד עם
צילומי חוץ בלוקיישן.
•צפייה וניתוח. השלמות.
•עריכה / פס קול ועד למוצר הסופי.
השיטה
דרמה - עבודה בקבוצות של 5-6 סטודנטים.
דוקומנטרי – עבודה בקבוצות של 3-4 סטודנטים.
אחר – על פי החלטת המרצה.
יסודות ביצירה לטלוויזיה 3
דרישה מוקדמת
הגשת תסריט / רעיון ותחקיר ראשוני לדוקומנטרי - עד לשיעור השני בסמסטר ב׳.
דרישות הקורס:
•נוכחות מלאה והשתתפות בהפקות.
•ביצוע תרגילים )כולל הגשת תיק הפקה לכל תרגיל(.
•הגשת התרגילים למרצה באמצעות שליחת לינק במייל לאחר העלאה לאתר
YouTube - לא יאוחר משבועיים לאחר מועד ההפקה.
•עמידה בזמנים.
מרכיבי הציון הסופי:
40% תרגילים בסמסטר א׳.
60% דרמה בסמסטר ב׳.
כל איחור לסדנה יפחית 2 נקודות מהציון הסופי.
ביבליוגרפיה:
• Bermingham, Alan. (1975).The Small Television Studio. London: Focal Press.
• Television Technologies – Wiliam R. 1978, Meteon Press – London.
❖אקלרוד, אהרון. ) 2001 (. ספר הווידאו. תל אביב: אונ' תל אביב, דיונון.
❖מילרסון, ג'רלד; פרידמן, רוני )מתרגם(. ) 1992 (. המדריך לצילום והפקה בווידיאו.
רמת גן: הוצאת פוקוס.