חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תש"ף

  יסודות ביצירה לטלוויזיה
  Introduction to Television-Studio Production  
0851-1511-04
אחת לשבועיים
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
סמ'  א'0800-1400122אמכסיקוסדנה גב' בנאי סיגלית
סמ'  ב'0800-1400122אמכסיקוסדנה
ש"ס:  4.0

סילבוס מקוצר

האולפן משמש כ"מעבדה" להכרה ולימוד יסודות השפה הקולנועית לצורך ביטוי יצירתי אמנותי.

בכל שיעור מביימים בזוגות שתי הפקות, תוך שימוש בכל אמצעי המבע היצירתיים: תאורה, תנועות מצלמה, ארט, גרין סקרין, בימוי שחקנים, כתיבת תסריט, תכנון שוטינג בעזרת תכנית רצפה וסטורי בורד, והכנת תיק הפקה עם כתיבת תסריט צילומים, ודפי מצלמה. המטרה היא גם לעבוד בצוות, בזמן מוקצב, באווירה יצירתית ולהפיק שני סרטונים מלאים ביום צילום.

הסדנה היא דו שבועית, בכל שבוע ישנה ישיבת הפקה עם הבימאים של שבוע הבא, שמגישים תיק הפקה עם תסריט מלא. התפקידים עוברים בטבלת רוטציה כל שכל הסטודנטים מתנסים בכל התפקידים במהלך הסמסטר.

 

בסמסטר א' ההפקות מבוססות על פס קול ומונטאז' אמנותי של וידאו ארט, וידאו דאנס, קליפ אמנותי, או דרמטי. הדגש הוא על אמצעי המבע הקולנועיים: תנועות מצלמה, תאורה, עבודה עם טאלנטים וארט.

בסמסטר ב', מביימים סצנת דיאלוג עם שני שחקנים מקצועיים בסט של דרמה, כשהדגש הוא על התסריט ובימוי השחקנים.

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
0851-1511-04 יסודות ביצירה לטלוויזיה
Introduction to Television-Studio Production
שנה"ל תש"ף | סמ'  ב' | גב' בנאי סיגלית

סילבוס מפורט/דף מידע

קורס הפקה ויצירה בטלוויזיה, סיגלית בנאי

 

האולפן משמש כ"מעבדה" להכרה ולימוד יסודות השפה הקולנועית לצורך ביטוי יצירתי אמנותי.

בכל שיעור מביימים בזוגות שתי הפקות, תוך שימוש בכל אמצעי המבע היצירתיים: תאורה, תנועות מצלמה, ארט, גרין סקרין, בימוי שחקנים, כתיבת תסריט, תכנון שוטינג בעזרת תכנית רצפה וסטורי בורד, והכנת תיק הפקה עם כתיבת תסריט צילומים, ודפי מצלמה. המטרה היא גם לעבוד בצוות, בזמן מוקצב, באווירה יצירתית ולהפיק שני סרטונים מלאים ביום צילום.

הסדנה היא דו שבועית, בכל שבוע ישנה ישיבת הפקה עם הבימאים של שבוע הבא, שמגישים תיק הפקה עם תסריט מלא. התפקידים עוברים בטבלת רוטציה כל שכל הסטודנטים מתנסים בכל התפקידים במהלך הסמסטר.

 

בסמסטר א' ההפקות מבוססות על פס קול ומונטאז' אמנותי של וידאו ארט, וידאו דאנס, קליפ אמנותי, או דרמטי. הדגש הוא על אמצעי המבע הקולנועיים: תנועות מצלמה, תאורה, עבודה עם טאלנטים וארט.

בסמסטר ב', מביימים סצנת דיאלוג עם שני שחקנים מקצועיים בסט של דרמה, כשהדגש הוא על התסריט ובימוי השחקנים.

 

 

 

סמסטר א'

שעור 1

 

סבב הכירות עם הסטונדנטים. הצגת הקורס. הדרכה טכנית על המצלמות, התאורה וחדר הבקרה. הצגת התרגיל הראשון, הקרנת תרגילים לדוגמה. הפקה ראשונה באולפן של סצנת חקירה בין שני שחקנים, כשכל הצוות כבר מצלם ומנתב ביום הראשון.

 

בחלק השני של שיעור המבוא: הצגת בעלי התפקידים באולפן טלוויזיה. שמות שוטים, גדלי שוטים, מטרת השוט. איך כותבים תסריט.  מונחים בהפקה. תיק ההפקה. סאונד טראק. תאורה.

בחירה של הבימאים לשיעור הבא, שיבואו לישיבת הפקה בשבוע שלאחר מכן.

 

החל מהשיעור השני מתחילות ההפקות – 2-3 בשיעור, בזוגות, (אחד בימאי שחקנים והשני בימאי מצלמות בבקרה), כך שעד סוף הסמסטר כל הסטודנטים ביימו.

 

 

סמסטר ב'

 

דרמה, שני שחקנים בלוקיישן אחד.

מבוא: ההבדלים בין דרמת אולפן לסינגל קאמרה. סדנת משחק מול מצלמה. הדגמה עם שחקנים מקצועיים -  ההבדלים בין משחק תיאטרון למשחק קולנוע.

איך לעבוד עם שחקני תיאטרון? איך "להוריד" אובר אקטינג? בימוי בשיטת סטנסלבסקי (אקטורז סטודיו), למול בימוי "טכני". עבודה מעשית עם הסטודנטים על סצנות של פחד (איך לצעוק דרך היפר וונטילציה), סצנות אינטימיות, ומשחק קומי.

בהמשך הסמסטר – שוב טבלת רוטציה, 2 הפקות ביום, שחקנים מקצועיים, שעובדים על דיאלוג דרמטי או קומי, מקורי או שלקוח מסדרת דרמה ישראלית. גם כאן – ישיבות ההפקה הן שבוע מראש, וחזרות עם שחקנים ובניית תסריט שוטינג מתרחשות לפני ההגעה לאולפן.

 

 

 

 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת