חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ח

  בימוי קולות באופרה
  Staging Voices in Opera  
0845-4108-01
אמנויות
סמ'  ב'1200-1400014מבוכמן-מהטהסמינר פרופ גרובר-פרידלנדר מיכל
ש"ס:  2.0

סילבוס מקוצר

הסמינר יעסוק בהיבטים הייחודיים לבימוי אופרה ולבימוי מה שאופרה הפכה להיות במאה העשרים ואחת, לצד דיון מעמיק במסורות בימוי באמנויות אחרות ובשיח התיאורטי אודות הנכחה, הפרפורמטיבי, טכנולוגיה ועוד.

 חלק מהנושאים בהם יעסוק הסמינר: האם ניתן לביים קולות, מהו בימוי בתקופתנו, מהי הנכחה באופרה, לייב ומתווכת, כמו גם בשאלות הקשורות למחווה, פנומנולוגיה של התיאטרון, ו"יצירה״ .

 

Course description

The seminar will explore what is unique about staging opera today. We will deal with the following topics: presence, performativity, vocality, mediation and technology and more.

סילבוס מפורט

אמנויות
0845-4108-01 בימוי קולות באופרה
Staging Voices in Opera
שנה"ל תשע"ח | סמ'  ב' | פרופ גרובר-פרידלנדר מיכל

סילבוס מפורט/דף מידע

הפקולטה לאמנויות ע''ש יולנדה ודוד כץ, בית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה

 

 

שם הקורס: בימוי קולות באופרה

 

שם הקורס באנגלית: Staging Voice in Opera

 

סמסטר ב', תשע"ח

מהות ההוראה: סמינר, 2 ש"ס

 

שם המרצה: פרופ' מיכל גרובר-פרידלנדר

דוא"ל: groverm@post.tau.ac.il

 

 

שעת קבלה

בתיאום מראש

 

 

תיאור הסמינר

הסמינר יעסוק בהיבטים הייחודיים לבימוי אופרה ולבימוי מה שאופרה הפכה להיות במאה העשרים ואחת, לצד דיון מעמיק במסורות בימוי באמנויות אחרות ובשיח התיאורטי אודות הנכחה, הפרפורמטיבי, טכנולוגיה ועוד.

 חלק מהנושאים בהם יעסוק הסמינר: האם ניתן לביים קולות, מהו בימוי בתקופתנו, מהי הנכחה באופרה, לייב ומתווכת, כמו גם בשאלות הקשורות למחווה, פנומנולוגיה של התיאטרון, ו"יצירה״ .

 

 

Seminar description

The seminar will explore what is unique about staging opera today. We will deal with the following topics: presence, performativity, vocality, mediation and technology and more.

 

 

דרישות הסמינר ושקלול הציון הסופי

 

נוכחות, השתתפות, מטלות שוטפות, רפרט בע"פ –30% מהציון הסופי

עבודה סמינריונית או עבודת רפרט  כ-5 עמודים—70% מהציון הסופי

 

 

 

 

נושאי הסמינר (נתון לשינויים)

 

 

1:

מבוא

 

2:

פנומנולוגיה של התיאטרון

 

Bert States, “Introduction,” Great Reckonings in Little Rooms (Berkley: University of California Press, 1995), 1-15.

 

3:

העמדה על במה

 

Patrice Pavis, “Which Theories for Which Mise-en-Scenes?” in Contours of the Theatrical Avant-Garde ed. James Harding (Ann Arbor: University of Michigan Press, 2000), 96-109.

 

Eric Bentley, “Enactment,” The Life of the Drama (London: Methuen, 1965), 148-192.

 

4:

מושג ה"יצירה"

 

Lydia Goehr, “Werktreue: Confirmation and Challenge in Contemporary Movements,” in The Imaginary Museum of Musical Works: An Essay in the Philosophy of Music (Oxford: Clarendon Press, 1992), 243-286.

 

5:

פרפורמנס

 

Linda Hutcheon and Michael Hutcheon, “Academic Fear and Loathing: The Perils of Performance,” in Arcadia, 2001: 230-234.

 

Susan Rutherford, “’Unnatural Gesticulation’ or ‘Un Geste Sublime’? Dramatic Performance in Opera,” in Arcadia, 2001: 236-255.

 

תיאטרליות

 

Marvin Carlson, “What is Performance,” Performance (New York: Routledge, 1996), 1-7.

 

Josette Feral, “Theatricality: The Specificity of Theatrical Language,” SubStance 98/99, Vol. 31/2&3, 2002: 94-108.

 

6:

הנכחה

 

Clemens Risi “Swinging Signs, Representation and Presence in Operatic Performances,” in Arcadia, 2001: 363-373.

 

Clemens Risi ,Opera in Performance—In Search of New Analytical Approaches Opera Quarterly (spring-summer 2011) 27 (2-3): 283-295

Or

Clemens Risi , “The Diva's Fans: Opera and bodily participation,” Performance Research: A Journal of the Performing Arts, Vol 16/3, 2011

Or

Clemens Risi, “The Moving Singer”

 

Bettina Brandl-Risi, “Getting Together and Falling Apart: Applauding audiences”  Performance Research: A Journal of the Performing Arts, Vol 16/3, 2011 Special Issue

On Participation and Synchronisation 12-18

 

 

Michelle Duncan, “The Operatic Scandal of the Singing Body: Voice, Presence, Performativity,” Cambridge Opera Journal, Vol. 16, No. 3, Performance Studies and Opera (Nov., 2004), 283-306

 

Gumbrecht on presence

 

 

7:

קול

 

Wayne Koestenbaum, “The Callas Cult,” in The Queen’s Throat: Opera, Homosexuality and the Mystery of Desire (New York: Poseidon Press, 1993), 134-153; 185.

 

 

Helga Finter, “Experimental Theatre and Semiology of Theatre: The Theatricalization of Voice,” in Modern Drama, Vol. XXVI/4 1983: 501-517.

 

8:

מחווה

 

Erika Fischer-Lichte, “The Avant-Garde and the Semiotics of the Antitextual Gesture,” in Contours of the Theatrical Avant-Garde ed. James Harding (Ann Arbor: University of Michigan Press, 2000), 79-95.

 

9:

מרחב

 

מרחב ריק

 

David Wiles, “The Empty Space,” A Short History of Western Performance Space,” (Cambridge: Cambridge University Press, 2003), 240-266.

 

מעגל קוסמי
 

David Wiles, “The Cosmic Circle,” A Short History of Western Performance Space,” (Cambridge: Cambridge University Press, 2003), 163-206.

 

10:

פרשנות

 

Alexandra Wilson (2013), “Golden-Age Thinking: Updated Stagings of Gianni Schicchi  and the Popular Historical Imagination” Cambridge Opera Journal, 25: 185-201

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת