חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ט

  מיניאטורות מוזיקליות: המאה ה-20
  20th Century Musical Miniatures                                                                      
0845-3120-01
אמנויות
סמ'  ב'1000-1200002ממוזיקה בוכמן-מהטהסמינר פרופ איתן זהר
ש"ס:  2.0

סילבוס מקוצר

מיניאטורות ומחזורי מיניאטורות מלאו תפקיד מרכזי בעיצוב סגנונות וזרמים מרכזיים במוזיקה של המאה ה20,  ושימשו כ״מעבדה" קומפוזיטורית לבחינת מבנים ואופני ביטוי חדשניים. 

Course description

Throughout the 20th century, musical miniatures and miniature cycles have often served as compositional “laboratories”, playing a central role in shaping novel compositional tools and modes of expression.

סילבוס מפורט

אמנויות
0845-3120-01 מיניאטורות מוזיקליות: המאה ה-20
20th Century Musical Miniatures
שנה"ל תשע"ט | סמ'  ב' | פרופ איתן זהר

666סילבוס מפורט/דף מידע

ביה"ס למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה

 

שם הקורס : מיניאטורות מוזיקאליות  במאה ה20

Musical Miniatures: The 20th Century

סמסטר ב' תשע"ט

סמינריון, 2 ש"ס

 

שם המרצה: פרופ' זהר איתן

דואר אלקטרוני:   zohar44@yahoo.com

 zeitan@post.tau.ac.il

שעות קבלה:   לפי תאום מראש

 

תיאור הקורס:

מיניאטורות ומחזורי מיניאטורות מלאו תפקיד מרכזי בעיצוב סגנונות וזרמים מרכזיים במוזיקה של המאה ה20,  ושימשו כ״מעבדה" קומפוזיטורית לבחינת מבנים ואופני ביטוי חדשניים.  החלק הראשון של סמינר זה יוקדש לניתוח מבנה, סגנון והבעה בכמה דוגמאות מרכזיות מז׳אנר זה -- מן הפרלודים לפסנתר של דביוסי ועד האטיודים לפסנתר והקטעים לכלי נשיפה של ליגטי -- תוך התייחסות למקומן בהתפתחות המוזיקה של המאה ה20 ולהקשרים אמנותיים ןתרבותיים רלבנטיים. המחצית השנייה של הסמינר תוקדש לעבודה יחידנית וקבוצתית על נושאי מחקר רלבנטיים שיבחרו משתתפי ומשתתפות הקורס.

 

Throughout the 20th century, musical miniatures and miniature cycles have often served as compositional “laboratories”, playing a central role in shaping novel compositional tools and modes of expression. In the1st part of this seminar we will analyze central examples of this genre throughout the 20th century, from Debussy’s Preludes to Ligeti’s piano etudes and woodwind miniatures, discusings their place in the development of 20th century musical idioms and their cultural contexts.  The second part of the seminar will be dedicated to individual and class work on relevant research topics chosen by class participants.

 

 

דרישות הקורס

נוכחות והשתתפות, קריאה והאזנה, רפראט בע״פ, כתיבת עבודה סמינריונית או עבודת סיום קורס. 

 

דרישות קדם או תנאי קבלה לשיעור

הקורס מיועד לתלמידי מוזיקה בכל המגמות, החל משנה ב'.  תלמידים מחוגים אחרים יוכלו להשתתף בקורס לאחר קבלת אישור מהמרצה. 

 

מרכיבי הציון הסופי

30% רפרט בע״פ, 70% עבודה בכתב

 

נושאי הקורס (נתון לשינויים)

בין היצירות שננתח:

דביוסי , פרלודים מס. 2, 6 מתוך ספר הפרלודים הראשון לפסנתר (1909-10)

שנברג, קטעים מס. 2, 6 מתוך ששה קטעים קצרים לפסנתר, אופ. 19 (1913).

שנברג, צבעים(Farben)  מתוך 5 קטעים לתזמורת, אופ. 16 (1909)

ווברן, פרק רביעי מתוך 5 פרקים לרביעיית כלי קשת, אופ.5  (1909)

סטרבינסקי, מתוך לחמש האצבעות (1921)

סטרבינסקי, מתוך 3 קטעים לקלרינט סולו (1919)

ברטוק, קטעים מתוך מיקרוקוסמוס (1921-1936).

פארט, Für Alina (1976)

ליגטי, קטעים 1-3 מתוך Musica Ricercata  (1951-53)

ליגטי, אטיודים מס. 9, 14 מתוך ספר האטיודים השני  (1988-1994)

 

 

 

 

בנוסף, ננתח יצירות הקשורות לנושאי המחקר שיבחרו התלמידים.

 

רשימת ספרות (נתון לשינויים) 

ר' רשימת היצירות בסעיף הקודם.  רשימת קריאה תיקבע בתחילת הקורס בהתאם לכישורי התלמידים ותחומי העניין שלהם.

 

 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת