חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ט

  מיניאטורות מוזיקליות: קלסיקה ורומנטיקה
  Musical Miniatures: the Classic and Romatic Periods  
0845-3119-01
אמנויות
סמ'  א'1000-1200002מבוכמן-מהטהסמינר פרופ איתן זהר
ש"ס:  2.0

סילבוס מקוצר

עבור מלחינים כבטהובן, שופן ושומאן שימשו מיניאטורות ומחזורי מיניאטורות לפסנתר כמעבדה מוזיקאלית, במסגרתה ערכו ניסויי קומפוזיציה שחרגו לעיתים מעבר למוסכמות תקופותיהם.  בחלק הראשון של הסמינר ננתח כמה מיניאטורות ״הרפתקניות״ כאלו, תוך דיון בהיבטים מבניים והבעתיים שלהן ובאתגרים שהן מעמידות בפני מאזין, מבצע וחוקר.

Course description

 For composers such as Beethoven, Chopin, and Schumann, piano miniatures and miniature-cycles have served as a musical “laboratory,” enabling experiments in composition often considerably exceeding stylistic conventions.

סילבוס מפורט

אמנויות
0845-3119-01 מיניאטורות מוזיקליות: קלסיקה ורומנטיקה
Musical Miniatures: the Classic and Romatic Periods
שנה"ל תשע"ט | סמ'  א' | פרופ איתן זהר

סילבוס מפורט/דף מידע

ביה"ס למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה

 

שם הקורס : מיניאטורות מוזיקאליות  (קלאסיקה ורומנטיקה)

Musical Miniatures in the Classic and Romantic periods

סמסטר א' תשע"ט

סמינריון, 2 ש"ס

 

שם המרצה: פרופ' זהר איתן

דואר אלקטרוני:   zohar44@yahoo.com

 zeitan@post.tau.ac.il

שעות קבלה:   לפי תאום מראש

 

תאור הקורס:

עבור מלחינים כבטהובן, שופן ושומאן שימשו מיניאטורות ומחזורי מיניאטורות לפסנתר כמעבדה מוזיקאלית, במסגרתה ערכו ניסויי קומפוזיציה שחרגו לעיתים מעבר למוסכמות תקופותיהם.  בחלק הראשון של הסמינר ננתח כמה מיניאטורות ״הרפתקניות״ כאלו, תוך דיון בהיבטים מבניים והבעתיים שלהן ובאתגרים שהן מעמידות בפני מאזין, מבצע וחוקר.  ננסה גם להבין את מחזור המיניאטורות הרומנטי כצורה מוזיקאלית המבטאת באופן ייחודי את האסתטיקה המוזיקאלית של התקופה הרומנטית.  ננתח קטעים מן הפרלודים של שופן ומחזורי מיניאטורות של שומאן (״תמונות ילדות״ ו״קרנבל״), בצד מיניאטורות של מוצרט ובטהובן.  המחצית השנייה של הסמינר תוקדש לעבודה יחידנית וקבוצתית על נושאי מחקר רלבנטיים שיבחרו משתתפי ומשתתפות הקורס.

 

 For composers such as Beethoven, Chopin, and Schumann, piano miniatures and miniature-cycles have served as a musical “laboratory,” enabling experiments in composition often considerably exceeding stylistic conventions. In this seminar’s first part we will analyze some such “adventurous” pieces, discussing theior structural and expressive facets and the challenges they posit for listeners, performers and researchers. We shall also investigate the miniature cycle, a musical form uniquely expressing Romantic musical aesthetics. Sections of Chopin’s Preludes, Schumann’s Carnaval and Kinderszenen, as well as miniatures by Mozart and Beethoven will be analyzed. The second part of the seminar will be dedicated to individual and class work on relevant research topics chosen by the seminar’s participants.

 

דרישות הקורס

נוכחות והשתתפות, קריאה והאזנה, רפראט בע״פ, כתיבת עבודה סמינריונית/ עבודת סיום קורס. 

 

דרישות קדם או תנאי קבלה לשיעור

הקורס מיועד לתלמידי מוזיקה בכל המגמות, החל משנה ב'.  תלמידים מחוגים אחרים יוכלו להשתתף בקורס לאחר קבלת אישור מהמרצה. 

 

מרכיבי הציון הסופי

30% רפרט בע״פ, 70% עבודה בכתב*

 

נושאי הקורס (נתון לשינויים)

בין היצירות שננתח:

מוצרט – מנואט ק. 355

בטהובן – בגטלות מס. 7, 8  מתוך אופוס 119

מנדלסון – שירים ללא מילים אופוס 85 מס. 1, אופוס 19 מס. 2

שופן – פרלודים מס. 1, 2, 7 מתוך  אופ. 28

שומאן – מתוך ״קרנבל״, אופ. 9

 

בנוסף, ננתח יצירות הקשורות לנושאי המחקר שיבחרו התלמידים.

 

רשימת ספרות (נתון לשינויים) 

ר' רשימת היצירות בסעיף הקודם.  רשימת קריאה תיקבע בתחילת הקורס בהתאם לכישורי התלמידים ותחומי העניין שלהם.

 

 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת