חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ח

  מבוא למוזיקה אמריקאית
  Introduction to American Music  
0845-2157-01
אמנויות
סמ'  א'1200-1400014מבוכמן-מהטהשיעור ד"ר גזית עופר
סמ'  ב'1200-1400014מבוכמן-מהטהשיעור
ש"ס:  4.0

סילבוס מקוצר

הקורס עוקב אחר ההיסטוריה של המוזיקה בארה״ב החל ממוזיקה ילידית, מוזיקה אנגלו-סקוטית ואירית, מוזיקה שחורה, ונסיים במוזיקה פופולרית לטינית ואסייתית. כיצד השפיעו תנועותיהם של אנשים בתוך ארצות הברית ולתוכה על המוזיקה שנוצרה שם? כיצד מוזיקה מבטאת את האתוס האמריקאי של מדינת מהגרים? נדון בשאלות אלו בהתייחסות לשני נושאים מרכזיים: 1) מוזיקה כמתווך בין אנשים ממוצאים שונים  2) מוזיקה כביטוי של ״בית״ אמיתי או דמיוני.

Course description

The course traces the history of music in the United States beginning with native American music, continuing Anglo, Scottish and Irish music, black music, and ending with Latin and Asian popular music. How did the movements of people inside and outside the United States affect the music created there? How does music express the American ethos of an immigrant state? We will discuss these questions in relation to two main topics: 1) music as a mediator between people of different origins 2) music as an expression of a real or imaginary 'house'.

סילבוס מפורט

אמנויות
0845-2157-01 מבוא למוזיקה אמריקאית
Introduction to American Music
שנה"ל תשע"ח | סמ'  ב' | ד"ר גזית עופר

סילבוס מפורט/דף מידע

הפקולטה לאמנויות ע''ש יולנדה ודוד כץ, בית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה

 

 

שם הקורס: מבוא למוזיקה אמריקאית

שם הקורס באנגלית: Music in American Cultures

 

שנתי, תשע"ח

מהות ההוראה: שיעור, 4 ש"ס

 

שם המרצה: עופר גזית

טל': יפורסם

דוא"ל: יפורסם

 

שעת קבלה

בתיאום מראש

 

תיאור הקורס  

הקורס עוקב אחר ההיסטוריה של המוזיקה בארה״ב החל ממוזיקה ילידית, מוזיקה אנגלו-סקוטית ואירית, מוזיקה שחורה, ונסיים במוזיקה פופולרית לטינית ואסייתית. כיצד השפיעו תנועותיהם של אנשים בתוך ארצות הברית ולתוכה על המוזיקה שנוצרה שם? כיצד מוזיקה מבטאת את האתוס האמריקאי של מדינת מהגרים? נדון בשאלות אלו בהתייחסות לשני נושאים מרכזיים: 1) מוזיקה כמתווך בין אנשים ממוצאים שונים  2) מוזיקה כביטוי של ״בית״ אמיתי או דמיוני.

 

 

The course traces the history of music in the United States beginning with native American music, continuing Anglo, Scottish and Irish music, black music, and ending with Latin and Asian popular music. How did the movements of people inside and outside the United States affect the music created there? How does music express the American ethos of an immigrant state? We will discuss these questions in relation to two main topics: 1) music as a mediator between people of different origins 2) music as an expression of a real or imaginary 'house'.

 

דרישות הקורס

נוכחות, השתתפות, האזנה, קריאה שבועית, כתיבת עבודה, בוחן אמצע, מבחן מסכם

 

 

מרכיבי הציון הסופי

40% - בחינה מסכמת

20% - בוחן אמצע

20% - עבודה קצרה

20% - השתתפות בדיון בכיתה

 

 

בחינה

בחינת מורכבת משאלות האזנה, שאלון אמריקאי, ושאלת חיבור פתוחה (מתוך מספר אפשריות)

 

 

 

 

נושאי הקורס (נתון לשינויים)

 

  1. ארה״ב כסדרה של הגירות/נדידות
  2. אמריקאים ילדים, הגירוש ממזרח ארה״ב והולדת ה-pow wow.
  3. הגירה אירופית: אנגלים, סקוטים, אירים וגרמנים
  4. מוזיקה שחורה: השפעות אפריקאיות, שירי דת, בלוז וג׳ז
  5. מוזיקה שחורה המשך: קריביים, רגאי דאב והיפ הופ
  6. מוזיקה לטינית:לטין ג׳אז סלסה ורגאטון
  7. מוזיקה מזרח ודרום אסייתית: טאיקו ובנגרה.

 

 

 

רשימת ספרות (נתון לשינויים) 

חומרי קריאה שבועיים יפורסמו דרך Moodle

 

Alvarez, Robert R. 1995. “The Mexican-US Border: The Making of an Anthropology of Borderlands,” Annual Review of Anthropology, pp. 447–70.

Burnim, Mellonee. 2001. “Religious Music.” In Koskoff, Ellen, ed. The United States and Canada. The Garland Encyclopedia of World Music. Vol. 3. New York: Garland. Pp. 624-632.

Candelaria, L. and D. Kingman. 2007. American Music: A Panorama. Belmont, Thomson Schirmer. Pp. 4-15.

Chang, Jeff. 2005. “Sipple Out Deh: Jamaica’s Roots Generation and the Cultural Turn.” In
Can’t Stop Won’t Stop: A History of the Hip-Hop Generation.  New York: St. Martin’s Press.

DeVeaux, Scott. 1991. “Constructing the Jazz Tradition: Jazz Historiography.” Black
American Literature Forum 25(3): 525-560.

Diamond, Beverly. 2007. “Contemporary Inter-Tribal and Cross-Cultural Native American Music” and “Traditions of Knowledge: Indigenous Knowledge and the Western Music School.” In Native American Music in Eastern North America Experiencing Music, Expressing Culture. New York and Oxford: Oxford University Press.

Ellis, Clyde. Lassiter, Luke E. Dunham, Gary H. 2005. Powwow. University of Nebraska
Press.

Evans, David. 2006. “Blues: Chronological Overview.” In African American Music: An Introduction. Mellonee Burnim and Portia Maultsby, eds. New York: Routledge.

Greene, Victor R. 2004. A Singing Ambivalence: American Immigrants Between Old World and New, 1830-1930. Kent State University Press.

 

Flores, Juan. 1998. "Recapturing History: The Puerto Rican Roots of Hip Hop Culture." Island Sounds in the Global City: Caribbean Popular Music and Identity in New York. 61-73.

Harer, Ingeborg. 2006. “Ragtime.” In African American Music: An Introduction. Mellonee Burnim and Portia Maultsby, eds. New York: Routledge.

Kenney, William Howland. 2003. Recorded Music in American Life: The Phonograph and Popular Memory, 1890-1945 Oxford University Press.

Kun, Josh. 2005. “Against Easy Listening, Or, How to Hear America Sing.” In Audiotopia: Music, Race, and America. Berkeley, CA: University of California Press.

                                                          

Maira, Sunaina. 2002. Indian American Youth in NYC. Temple University Press.

 

McAlister, Elizabeth. A. 2002. Rara!: vodou, power, and performance in Haiti and its diaspora (Vol. 1). University of California Press.

Melnick, Jeffrey. 2001. “Tin Pan Alley and the Black-Jewish Nation.”American Popular Music: New Approaches to the Twentieth Century. Pp. 29–45.

Monson, Ingrid. 2006. “Jazz: Chronological Overview.” In African American Music: An Introduction. Mellonee Burnim and Portia Maultsby, eds. New York: Routledge.

Pacini Hernandez, Deborah. 2012. Oye Comon Va: Hybridity and Identity in Latino Popular Music Philadelphia: Temple University Press.

Reagan, Bernice. 2006. “The Civil Rights Movement.” In African American Music: An Introduction. Mellonee Burnim and Portia Maultsby, eds. New York: Routledge.

Rivera, Raquel. 2003.  “Whose Hip Hop?: The Late 1980s and Early 1990s.” In New York Ricans from the Hip Hop Zone. New York: Palgrave Macmillan.

Reyes, Adelaida, 1999. Songs of the Caged, Songs of the Free. Temple University Press.

 

Reyes, Adelaida. 2005. Music in America: Experiencing Music, Expressing Culture. Oxford University Press.

 

Veal, Michael E. 2007. Dub: soundscapes and shattered songs in Jamaican reggae. Wesleyan University Press.

Wade, Bonnie. 2008. Thinking Musically: Experiencing Music, Expressing Culture. 2nd Edition. Oxford and New York: Oxford University Press. [Includes CD.]

Walser, Robert, ed. 1999. Selections from Keeping Time: Readings in Jazz History. Oxford and New York: Oxford University Press.

Yoon, Paul John-Chul. 2001. “’She’s Really Become Japanese Now!’: Taiko Drumming and
Asian-American Identification.” American Music 19(4): 417-438.

Zheng, Su. 2010.  Claiming Diaspora: Music, Transnationalism, and Cultural Politics in Asian/Chinese America. Oxford University Press.
 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת