 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
סמ' ב' | 1200-1400 | 'ב | 014מ | מוזיקה בוכמן-מהטה | סמינר | גב' טמיר אוסטרובר הילה |
|
D:\Inetpub\shared\yedion\syllabus\08\2015\0845\0845215101_desc.txt סילבוס מקוצר קורס זה מבוסס על ההנחה שהחוויה הפיזית שלנו בכללותה היא מאבני היסוד של יכולתנו להבין ולחשוב בכל תחום, ובפרט במוזיקה. במהלך הסמסטר נצא למסע לגילוי תפקידיו האפשריים של הגוף בהבנה המוזיקלית דרך סקירה של גישות תאורטיות החובקות מנעד רחב של פרספקטיבות. כל קריאה תלווה בדוגמאות מוזיקליות מז׳אנרים מגוונים. בין היתר, נבחן מקרוב מוזיקה מאת לואיג׳י בוקריני, יוהנס ברהמס, חיה צ׳רנובין, אחמד ג׳מאל, ותלוניוס מונק. שאלה מרכזית שתלווה את הקורס היא עד כמה תפקידו של הגוף בחוויה המוזיקלית הוא אוניברסלי, ובאיזו מידה, אם בכלל, הוא מתווך ע״י גורמים תלויי תרבות ותקופה. Course description This course is based on the embodied approach, which sees physical, bodily experience as fundamental to thinking and conceptualizing in any domain, and in particular in music. Throughout the semester we will explore a wide range of intellectual perspectives that emphasize the body’s constitutional role in musical understanding. The readings will be accompanied by musical examples from various genres, including music by Luigi Boccherini, Johannes Brahms, Chaya Czernowin, Ahmad Jamal and Thelonious Monk. A central question to our musical expeditions will be to what extent the embodied musical experience is intersubjective or universal, and whether and how it is mediated by cultural and historical factors.
|
|