חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ז

  פיתוח שמיעה וסולפג' א'
  Ear Training and Solfege (A)                                                                         
0845-1005-01
אמנויות
סמ'  א'1600-1700002ממוזיקה בוכמן-מהטהשיעור ות מר רוזנקרנץ עדי
סמ'  א'1600-1700002ממוזיקה בוכמן-מהטהשיעור ות
סמ'  ב'1600-1700002ממוזיקה בוכמן-מהטהשיעור ות
סמ'  ב'1600-1700002ממוזיקה בוכמן-מהטהשיעור ות
ש"ס:  4.0

סילבוס מקוצר
הקורס עוסק ב-
א. בפתוח השמיעה המלודית: הן בשירה הן בזיהוי הן בהכתבות והן בזיכרון של תבניות מלודיות פשוטות עד מורכבות.
ב. הקורס עוסק בפתוח השמיעה ההרמונית דרך זיהוי והכתבת אקורדים ומהלכים הרמוניים דרך התפתחותם בספרות המוסיקה.
ג. פתח הזיהוי והזיכרון הריתמי.
Course description
The course deals with ear training of the melodic, harmonic and rhythmical patterns. It is done through singing (also prima vista).
Identification of interval, triad chords and their inversions, 7th chords and inversions, singing and writing dictions in one and two voices will be studied as well as singing pieces from the music repertoire of the 15th – 18th centuries.
סילבוס מפורט

אמנויות
0845-1005-01 פיתוח שמיעה וסולפג' א'
Ear Training and Solfege (A)
שנה"ל תשע"ז | סמ'  ב' | מר רוזנקרנץ עדי

666סילבוס מפורט/דף מידע
הפקולטה לאמנויות, ביה"ס למוזיקה ע"ש בוכמן- מהטה
 
 
שם הקורס:
פתוח שמיעה וסולפג' I (מבצעים ומוזיקולוגיה)
שנתי, תשע"ז
תרגיל, 4 ש"ס
 
שם המרצה:
מר עדי רוזנקרנץ
טל: 03-7313706
 
שעות קבלה:
ע"פ המפורט שעות קבלה של היועץ האקדמי.
 
תיאור כללי של הקורס:
הקורס עוסק ב-
א. בפתוח השמיעה המלודית: הן בשירה הן בזיהוי הן בהכתבות והן בזיכרון של תבניות מלודיות פשוטות עד מורכבות.
ב. הקורס עוסק בפתוח השמיעה ההרמונית דרך זיהוי והכתבת אקורדים ומהלכים הרמוניים דרך התפתחותם בספרות המוסיקה.
ג. פתח הזיהוי והזיכרון הריתמי.
 
דרישות הקורס
נוכחות חובה, השתתפות פעילה בשיעורים, בחינות בכתב ובע"פ.
 
 
 
 
 
Ear training - Solfege 1st year
The course deals with ear training of the melodic, harmonic and rhythmical patterns. It is done through singing (also prima vista).
Identification of interval, triad chords and their inversions, 7th chords and inversions, singing and writing dictions in one and two voices will be studied as well as singing pieces from the music repertoire of the 15th – 18th centuries.
 
 
 
תכנית הקורס:
הקורס כולל התכתבות אקורדים, מלודיות ( חד ודו- קוליות), מהלכים הרמוניים מן הבארוק ועד הקלאסיקה. במהלך הקורס מתבקשים התלמידים לזהות, לשיר בע"פ את החומר הנ"ל, שירה מן הדף של רפרטואר מהתקופות רנסנס, בארוק, קלאסיקה עם ובלי ליווי. הקורס עוסק בפתוח המיומנויות של הזיהוי והכתיבה של תבניות ריתמיות במשקלים פשוטים ומורכבים.
נושאים מרכזיים-
1. חזרה על מרווחים , סולמות ומודוסים, משולשים והיפוכיהם ספטקורדים והיפוכיהם לסוגיהם השונים. מלכים הרמוניים עם משולשים והיפוכיהם, ספטקורדים והיפוכיהם לסוגיהם השונים. מהלכים הרמוניים עם משולשים והיפוכיהם וספטקורדים והיפוכיהם.
2. הכתבות- א. חד ודו קוליות בלי ועם מודולציות מדרגת קרבה ראשונה. ב. השלמת טקסטים המושמעים בפסנתר וכלי תזמורת וזיהוי טעויות טקסט רשומות. ג. הכתבות ריתמיות.
3. שירה מהדף ברמת סולפג' דה סולפג' A1,B1,A2 , שירת קורלים של באך ושירת רפרטואר מהספרות- הרנסנס, בארוק, קלאסיקה.
 
 
 
מטלות סיום:
א. בחינה בכתב הכוללת זיהוי מרווחים, מודוסים וסולמות, משולשים והיפוכיהם , ספטקורדים והיפוכיהם.
ב. זיהוי מהלכים הרמוניים הכולל את החומר הנ"ל.
ג. הכתבות חד ודו קוליות , השלמות טקסטים וזיהוי טעויות בטקסטים כתובים.
ד. שירה מהדף ברמת סולפג' דה סולפג' A2.
ה. שירת רפרטואר מהספרות המוזיקלית.
 
שקלול ציון גמר- ממוצע של:
א. בחנים במהלך השנה.
ב. בחינת סוף שנה בכתב בפתוח שמיעה.
ג. בחינת סוף שנה בכתב בהכתבות.
ד. בחינה בע"פ על החומר ההרמוני.
ה. שירה מן הדף prima vista.
ו. שירת חומר בהכנה בבית.
ז. השתתפות פעילה במהלך השיעור.
 
בחינה
 
בחינה בכתב - זיהויי מרווחים, מודוסים וסולמות (מז'ור ומינור), משולשים והיפוכיהם, ספטאקורדים והיפוכיהם, זיהוי מהלכים הרמוניים והכתבות חד ודו קוליות.
 
בחינה בע"פ - שירת מרווחים, מודוסים וסולמות (מז'ור ומינור), משולשים והיפוכיהם, ספטאקורדים והיפוכיהם, שירת מהלכים הרמוניים ושירה מן הדף.
 
 
 
 
ביבליוגרפיה
 
סולפז' דה סולפז' A1, 1,B A2
 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת