חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ח

  קריאת פרטיטורה ב'
  Score Reading B                                                                                      
0843-3545-01
אמנויות
סמ'  א'1100-1200033מוזיקה בוכמן-מהטהשיעור ות מר ברדנשוילי יוסף
סמ'  ב'1100-1200033מוזיקה בוכמן-מהטהשיעור ות
ש"ס:  2.0

סילבוס מקוצר

זהו קורס המשך לקריאת פרטיטורות I אשר חושף את התלמיד ליצירות רב-קוליות ותזמורתיות מהתקופה הרומנטית ועד ימינו אנו. העבודה בקורס הינה מעשית ולכן שליטה בפסנתר הינה תנאי הכרחי להשתתפות בקורס.

Course description

This course of score-reading offers the students the opportunity to create and develop practical skills of adaptation of orchestral, chamber and choral scores for piano. Along with practical skills, this course gives the students a special opportunity to follow the whole process of creating the musical language from the romantic era to the contemporary music the process of genre development and orchestration itself. The task of the course is practical work with the piano, preparatory exercises in score reading and demands from the students the primary skills of playing the piano.

סילבוס מפורט

אמנויות
0843-3545-01 קריאת פרטיטורה ב'
Score Reading B
שנה"ל תשע"ח | סמ'  ב' | מר ברדנשוילי יוסף

666סילבוס מפורט/דף מידע

הפקולטה לאמנויות ע"ש יולנדה ודוד כץ, בית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן- מהטה

 

 

שם הקורס: קריאת פרטיטורה II

Score reading ıı

שנתי, תשע"ח

שיעור-תרגיל, 2 ש"ס

 

שם המרצה: יוסף ברדנשווילי

טל': 03-5518296

דוא"ל: bardan@012.net.il

 

שעת קבלה

בתאום מראש

 

דרישות הקורס

נוכחות חובה. הגשת תרגילים.

 

מרכיבי הציון הסופי

60% - נוכחות והשתתפות פעילה בשיעור

40% - הגשת תרגילים בנגינה

 

סילבוס

זהו קורס המשך לקריאת פרטיטורות I אשר חושף את התלמיד ליצירות רב-קוליות ותזמורתיות מהתקופה הרומנטית ועד ימינו אנו. העבודה בקורס הינה מעשית ולכן שליטה בפסנתר הינה תנאי הכרחי להשתתפות בקורס.

 

Syllabus

This course of score-reading offers the students the opportunity to create and develop practical skills of adaptation of orchestral, chamber and choral scores for piano. Along with practical skills, this course gives the students a special opportunity to follow the whole process of creating the musical language from the romantic era to the contemporary music the process of genre development and orchestration itself. The task of the course is practical work with the piano, preparatory exercises in score reading and demands from the students the primary skills of playing the piano.

 

 

תכנית הוראה מפורטת

סמסטר א':

פירוט השיעורים:

 

1. ניתוח יצירות סימפוניות מהתקפות רומנטית. (מנדלסון)

2. ניתוח יצירות סימפוניות מהתקפות רומנטית. (המשך) ליסט

3. יצירות סימפוניות מהתקפות רומנטית(המשך) ברליוז

4. יצירות סימפוניות מהתקפות רומנטית(המשך) ברליוז

5. תזמרת באופרה במאות 18- 19

6. תזמרת באופרה(המשך) ואגנר,שטראוס

7. ר.ואגנר (המשך)

8. צ'ייקובסקי,רימסקי-קורסאקוב

9. ניתוח יצירות סימפוניות מהתקפות פוסט רומנטית .ברוקנר

10. היצירות סימפוניות מהתקפות פוסט רומנטית (המשך) מאהלר

11. היצירות סימפוניות מהתקפות פוסט רומנטית (המשך) מאהלר

12. אימפרסיוניזם ניתוח יצירות סימפוניות של דביוסי, ראוול

13. אימפרסיוניזם- (המשך)

 

 

סמסטר ב':

 

1. להקות קאמריות במאה עשרים

2. מוסיקה קאמרית של הנדמית, סטרווינסקי

3. מוסיקה קאמרית של (המשך) שוסטאקוביץ'

4. מוסיקה קאמרית של שטת שנים עשר טונים

5. שנברג, בארג, בברן.

6. שנברג, בארג, בברן.

7. סטרווינסקי

8. סטרווינסקי מששיאן (המשך)

9. היצירות סימפוניות של מלחינים פולנים: פנדרצקי ו לוטוסלבסקי

10. : פנדרצקי ו לוטוסלבסקי(המשך)

11. הפרטיטורה גראפית: קרמב ,קגל,גובידולינה

12 האוואנגרד ק.שטוקהוזן ,קסנאקיס, בולס

13. האוואנגרד(המשך)

 

 

ביבליוגרפיה

 

Morris and Howard Ferguson- Preparatory exercises in score reading

Erik Taylor-An introduction to score playing

H. Berlioz - Grand traite d'instrumentation et d'orchestration modernes 1-2

Samuel Adler- The study of Orchestration (1989)

Expected learning outcomes

 

By the end of the course, students will be able to read scores from Baroque to modern music, and will have acquired the practical skill of adapting orchestral, chamber and choral scores for the piano.

Alongside acquiring practical skills, the course gives students the opportunity to follow the evolution of musical language from Renaissance to contemporary music, including the process of genre development and that of orchestration itself.

 

 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת