| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
פיתוח שמיעה וסולפג ג'
Ear Training |
0843-3500-01 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
הקורס מהווה קורס המשך לשנים א' וב'.
הקורס מתמקד בפיתוח שמיעה במסגרת סגנונות מרומנטיקה ועד המאה ה-20, כולל מוזיקה א-טונאלית, סריאלית, ומוזיקה בי-טונאלית. הקורס מבסס את הזיכרון לגובה הצלילים באוקטבות השונות וזאת במסגרת מרקמים חד קוליים ועד רב קוליים, המושמעים בהרכבים שונים כמו קוורטטים, קווינטטים, אנסמבלים ומוזיקה תזמורתית.
The course is an advanced course to years A and B.
The course will focus on the development of hearing in the frame of the romantic and 20th century styles including atonal music, serial music and bi-tonal music. The course will develop the memory of pitch in the different registers through one voice textures and more played by different ensembles such as quartets, quintets, and orchestral music.
הפקולטה לאומנויות ע"ש יולנדה ודוד כץ, בית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן מהטה
סילבוס לקורס 0843-3500-01
פיתוח שמיעה וסולפג' למלחינים ומנצחים שנה ג'
Ear Training for Composers and Conductors C
שנתי, תשע"ח
תרגיל, 4 ש"ס
שם המרצה: ד"ר בת-שבע רובינשטיין
טלפון: 03-6407465
דוא"ל: rubinst@post.tau.ac.il
שעות קבלה: בניין בית הספר למוזיקה, חדר 21, לפי תאום מראש
דרישת קדם
השתתפות ועמידה בהצלחה בקורסים פיתוח שמיעה וסולפז' I,II
הקורס מהווה קורס המשך לשנים א' וב'.
תאור כללי של הקורס
הקורס מתמקד בפיתוח שמיעה במסגרת סגנונות מרומנטיקה ועד המאה ה-20, כולל מוזיקה א-טונאלית, סריאלית, ומוזיקה בי-טונאלית. הקורס מבסס את הזיכרון לגובה הצלילים באוקטבות השונות וזאת במסגרת מרקמים חד קוליים ועד רב קוליים, המושמעים בהרכבים שונים כמו קוורטטים, קווינטטים, אנסמבלים ומוסיקה תזמורתית.
הקורס מבסס את יכולת השמיעה האנליטית של הסגנונות השונים מהמאה ה-19 ואילך ומביא את התלמיד להבחנה בהצללות השונות של הכלים השונים ושילובם, תוך כדי שמיעת כל קול בנפרד וכל הקולות יחד.
בשנה ג' נוספים אקורדים ביטונאליים, אקורדים סימטריים וא-סימטריים הנוספים לטרציאליים, קוארטיאליים, קוינטיאליים וקלסטרים.
מהלכים הרמוניים הלקוחים מתוך יצירות מופת של התקופות הנ"ל ומהלכים הרמוניים שאינם פונקציונאליים.
הדגש בשנה ג' הוא על היכולת השמיעתית-אנליטית של כל המרכיבים המוזיקאליים.
דרישות הקורס
נוכחות חובה, השתתפות פעילה בשיעורים, עבודות בית ובחינות בכתב ובע"פ.
מבחן
בסוף הקורס על התלמיד להוכיח את היכולת השמיעתית ע"י הקשבה, זיהוי, ניתוח וביצוע שירתי וכלי של יצירות מהתקופות הרלוונטיות, קריאה במפתחות השונים ובטרנספוזיציות, תוך כדי נגינה בכלי מקלדת או בכלי אחר. התלמיד יתבקש לרשום יצירה מוקלטת כפרטיטורה מלאה, וכמו כן, שירה ונגינה של קטע מהתקופות הרלוונטיות.
הרכב הציון:
השתתפות בכתה 25%
עבודת בית 25%
מבחן בכתב ובע"פ 50%
חומר עזר:
Solfege des Solfege
Modus Novus
תקצירים
הקורס מהווה קורס המשך לשנים א' וב'.
הקורס מתמקד בפיתוח שמיעה במסגרת סגנונות מרומנטיקה ועד המאה ה-20, כולל מוזיקה א-טונאלית, סריאלית, ומוזיקה בי-טונאלית. הקורס מבסס את הזיכרון לגובה הצלילים באוקטבות השונות וזאת במסגרת מרקמים חד קוליים ועד רב קוליים, המושמעים בהרכבים שונים כמו קוורטטים, קווינטטים, אנסמבלים ומוזיקה תזמורתית.
The course is an advanced course to years A and B.
The course will focus on the development of hearing in the frame of the romantic and 20th century styles including atonal music, serial music and bi-tonal music. The course will develop the memory of pitch in the different registers through one voice textures and more played by different ensembles such as quartets, quintets, and orchestral music.