חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ח

  תזמור א'
  Orchestration (A)  
0843-2555-01
אמנויות
סמ'  א'1200-1400017מבוכמן-מהטהשיעור ות מר ברדנשוילי יוסף
סמ'  ב'1200-1400017מבוכמן-מהטהשיעור ות
ש"ס:  4.0

סילבוס מקוצר

הקניית יסודות הכתיבה לתזמורת. תרגול פיתוח הצד היצירתי של הסטודנט בראשית הדרך של תזמור יצירה תזמורתית. הסטודנט יכיר את אופייני צבע הצליל המיוחדים של כל כלי וכלי ומגבלותיו בתזמורת. הסטודנט ידע להשתמש בכל האפיונים הנ"ל בתזמורן של מנגינות פשוטות, שירי עם, יצירות אומנות על סוגיהן השונות. כל שיעור יסתיים במטלה של תזמור קטעים קצרים, מהפשוטים ביותר לפסנתר, דרך רביעיית המיתרים, כלי הנשיפה מעץ, כלי הנשיפה ממתכת ועד הרכב תזמורת מוצרט וראשית הרומנטיקה.

Course description

Orchestration 1
Course goal: Acquiring the basics of writing for orchestra

1. Practicing and developing the creativity of the student in the starting point of his/her development of orchestration.
2. The student will learn to recognize the characteristics of the different timbers of each instrument and its restrictions in the orchestra.
3. The student will learn to use all of these characteristics in the orchestration of simple melodies, folk songs and art works.

סילבוס מפורט

אמנויות
0843-2555-01 תזמור א'
Orchestration (A)
שנה"ל תשע"ח | סמ'  ב' | מר ברדנשוילי יוסף

סילבוס מפורט/דף מידע

הפקולטה לאמנויות ע"ש דוד ויולנדה כץ, ביה"ס למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה

 

שם הקורס: תזמור א'

שנתי, תשע"ח

שיעור-תרגול, 4 ש"ס                

 

שם המרצה: יוסף ברדנשווילי

טל':   03- 5518296

דוא"ל: bardan@012.net.il

 

שעת קבלה

בתאום מראש

 

דרישות הקורס

נוכחות והשתתפות מלאה, כתיבת תזמורים במהלך השנה, תרגיל מסכם.

 

מטלת סוף קורס

תרגיל סיום: תזמור קטע גדול (כל סטודנט יגיש תזמור של פרק או יצירה לפי בחירתו החופשית).

 

מרכיבי הציון הסופי

הציון יקבע לפי השקלול הבא:

50% השתתפות אקטיבית בכתיבת התזמורים משך כל השעורים;

50% הציון של התרגיל המסכם הגדול.

 

סילבוס

הקניית יסודות הכתיבה לתזמורת. תרגול פיתוח הצד היצירתי של הסטודנט בראשית הדרך של תזמור יצירה תזמורתית. הסטודנט יכיר את אופייני צבע הצליל המיוחדים של כל כלי וכלי ומגבלותיו בתזמורת. הסטודנט ידע להשתמש בכל האפיונים הנ"ל בתזמורן של מנגינות פשוטות, שירי עם, יצירות אומנות על סוגיהן השונות. כל שיעור יסתיים במטלה של תזמור קטעים קצרים, מהפשוטים ביותר לפסנתר, דרך רביעיית המיתרים, כלי הנשיפה מעץ, כלי הנשיפה ממתכת ועד הרכב תזמורת מוצרט וראשית הרומנטיקה.

1Practicing and developing the creativity of the student in the starting point of his/her development of orchestration.

Course goal: Acquiring the basics of writing for orchestra

 

    

      The student will learn to recognize the characteristics of the different timbers of each instrument and its restrictions in the orchestra.

      The student will learn to use all of these characteristics in the orchestration of simple melodies, folk songs and art works.

 

נושאי הקורס

 

1 . התזמור של תבניות הרמוניות שונות.

2 . קטע לפסנתר עטיפה כלית – תזמורתית.

3 . היפוך התהליך, דהיינו הפיכת קטע תזמורתי לאמירה לכלי אחד – הפסנתר.

4 . הגוונים המיוחדים של כלי הנשיפה בתזמור קטעים לכלי הנשיפה.

5 . צבע ולגוונים המיוחדים של כלי הנשיפה ממתכת

6 . כלי ההקשה על כל המכלול הצבעוני ורב הגוונים במלאכת התזמור.

7 . עבודת התזמור ההרכב התזמורתי בסגנונו של מוצרט.

8 . מהסגנון הקלאסי לראשית הרומנטיקה –תזמור הכלי בסגנונו של מנדלסון וראשוני הרומנטיקה.

 

ביבליוגרפיה וחומר עזר

Orchestration – Samuel Adler

Orchestration – Gordon Jacobs

Orchestration – Wagner – Strauss

Orchestration – Walter Piston

Orchestration – Rimsky-Korsakov

Expected learning outcome

Establishing a solid and comprehensive basis for writing for orchestra and various instrumental ensembles. Acquiring fundamentals of piano reduction of orchestral scores. Students will learn to compile orchestral scores and use orchestration as a means of artistic expression.

 

 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת