חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ז

  תזמור א'
  Orchestration (A)  
0843-2555-01
אמנויות
סמ'  א'1200-1400033 בוכמן-מהטהשיעור ות מר ברדנשוילי יוסף
סמ'  ב'1200-1400033 בוכמן-מהטהשיעור ות
ש"ס:  4.0

סילבוס מקוצר
הקניית יסודות הכתיבה לתזמורת. תרגול פיתוח הצד היצירתי של הסטודנט בראשית הדרך של תזמור יצירה תזמורתית. הסטודנט יכיר את אופייני צבע הצליל המיוחדים של כל כלי וכלי ומגבלותיו בתזמורת. הסטודנט ידע להשתמש בכל האפיונים הנ"ל בתזמורן של מנגינות פשוטות, שירי עם, יצירות אומנות על סוגיהן השונות. כל שיעור יסתיים במטלה של תזמור קטעים קצרים, מהפשוטים ביותר לפסנתר, דרך רביעיית המיתרים, כלי הנשיפה מעץ, כלי הנשיפה ממתכת ועד הרכב תזמורת מוצרט וראשית הרומנטיקה.
Course description
Orchestration 1
Course goal: Acquiring the basics of writing for orchestra

1. Practicing and developing the creativity of the student in the starting point of his/her development of orchestration.
2. The student will learn to recognize the characteristics of the different timbers of each instrument and its restrictions in the orchestra.
3. The student will learn to use all of these characteristics in the orchestration of simple melodies, folk songs and art works.
סילבוס מפורט

אמנויות
0843-2555-01 תזמור א'
Orchestration (A)
שנה"ל תשע"ז | סמ'  ב' | מר ברדנשוילי יוסף

סילבוס מפורט/דף מידע
הפקולטה לאמנויות ע"ש דוד ויולנדה כץ, ביה"ס למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה
 
שם הקורס: תזמור א' 
שנתי, תשע"ז
שיעור-תרגול, 4 ש"ס                 
 
שם המרצה: יוסף ברדנשווילי
טל':   03- 5518296
 
שעת קבלה
בתאום מראש
 
דרישות הקורס
נוכחות והשתתפות מלאה, כתיבת תזמורים במהלך השנה, תרגיל מסכם.
 
מטלת סוף קורס
תרגיל סיום: תזמור קטע גדול (כל סטודנט יגיש תזמור של פרק או יצירה לפי בחירתו החופשית).
 
מרכיבי הציון הסופי
הציון יקבע לפי השקלול הבא:
50% השתתפות אקטיבית בכתיבת התזמורים משך כל השעורים;
50% הציון של התרגיל המסכם הגדול.
 
סילבוס
הקניית יסודות הכתיבה לתזמורת. תרגול פיתוח הצד היצירתי של הסטודנט בראשית הדרך של תזמור יצירה תזמורתית. הסטודנט יכיר את אופייני צבע הצליל המיוחדים של כל כלי וכלי ומגבלותיו בתזמורת. הסטודנט ידע להשתמש בכל האפיונים הנ"ל בתזמורן של מנגינות פשוטות, שירי עם, יצירות אומנות על סוגיהן השונות. כל שיעור יסתיים במטלה של תזמור קטעים קצרים, מהפשוטים ביותר לפסנתר, דרך רביעיית המיתרים, כלי הנשיפה מעץ, כלי הנשיפה ממתכת ועד הרכב תזמורת מוצרט וראשית הרומנטיקה.
Orchestration 1Practicing and developing the creativity of the student in the starting point of his/her development of orchestration.
Course goal: Acquiring the basics of writing for orchestra
 
     
      The student will learn to recognize the characteristics of the different timbers of each instrument and its restrictions in the orchestra.
      The student will learn to use all of these characteristics in the orchestration of simple melodies, folk songs and art works.
 
נושאי הקורס
 
1 . התזמור של תבניות הרמוניות שונות.
2 . קטע לפסנתר עטיפה כלית – תזמורתית.
3 . היפוך התהליך, דהיינו הפיכת קטע תזמורתי לאמירה לכלי אחד – הפסנתר.
4 . הגוונים המיוחדים של כלי הנשיפה בתזמור קטעים לכלי הנשיפה.
5 . צבע ולגוונים המיוחדים של כלי הנשיפה ממתכת
6 . כלי ההקשה על כל המכלול הצבעוני ורב הגוונים במלאכת התזמור.
7 . עבודת התזמור ההרכב התזמורתי בסגנונו של מוצרט.
8 . מהסגנון הקלאסי לראשית הרומנטיקה –תזמור הכלי בסגנונו של מנדלסון וראשוני הרומנטיקה.
 
ביבליוגרפיה וחומר עזר

Orchestration – Samuel Adler

Orchestration – Gordon Jacobs

Orchestration – Wagner – Strauss

Orchestration – Walter Piston

Orchestration – Rimsky-Korsakov

 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת