| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
סולפג' ופיתוח שמיעה ב'
Solfege and Ear Training |
0843-2500-01 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
הקורס עוסק בנושאים הבאים:
א) בפיתוח השמיעה המלודית הן בשירה, הן בזיהוי והן בזיכרון של תבניות מלודיות פשוטות עד מורכבות. ב) הקורס עוסק בפתוח השמיעה ההרמוניות דרך אקורדים ומהלכים הרמוניים בהתפתחותם בספרות המוזיקה.
ג) פתוח הזיהוי והזיכרון הריתמי.
The course will focuses on the following topics:
הפקולטה לאומנויות ע"ש יולנדה ודוד כץ, בית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן מהטה
סילבוס לקורס 0843-2500-01
פיתוח שמיעה וסולפג' למלחינים ומנצחים שנה ב'
Ear Training for Composers and Conductors B
שנתי, תש"ף
תרגיל, 4 ש"ס
שם המרצה: מר עדי רוזנקרנץ
טלפון: 03-7313706
דוא"ל: adirosenkranz293@gmail.com
שעות קבלה
ימי ב', 11-12 במזכירות
תאור הקורס
הקורס הוא קורס המשך לקורס של שנה א', ומתמקד בפיתוח שמיעה מלודית, הרמונית וריתמית במסגרות טונאליות מורחבות, מודאליות וא-טונאליות.
הקורס ממשיך לפתח את הזיכרון השמיעתי בעזרת יצירות מן הבארוק ועד הרומנטיקה.
הקורס מפתח את השמיעה של מרקמים הרמוניים רחבים (אקורדים במצבים מפוזרים סגורים ופתוחים) במסגרת אקורדים טרציאליים בעלי ארבעה ועד חמישה צלילים, אקורדים קוארטיאליים וקוינטיאליים בעלי חמישה צלילים היוצרים משפטים מוזיקליים בסגנונות השונים (מהבארוק ועד המאה ה-20).
הקורס מפתח את השמיעה לסולמות השנים תוך כדי מעבר (מודולציות שונות).
דרישות הקורס
נוכחות חובה, השתתפות פעילה בשיעורים, מבדקים, עבודות בית ובחינות בכתב ובע"פ.
דרישות קדם
השתתפות ועמידה בהצלחה בקורס פיתוח שמיעה וסולפג' א'
מטרת הקורס
הקורס מציג, מבסס ומפתח את יכולתו השמיעתית של התלמיד במרקמים הכוללים חד קוליות ועד רב קוליות מיצירות הומופוניות ופוליפוניות המושמעות ע"י הרכבים שונים ומגוונים. כל זאת נעשה ע"י שירה, נגינה, שמיעה וזיהוי החומרים השונים מבחינה מלודית, הרמונית וריתמית.
הנושאים העיקריים הם פיתוח שמיעתו של התלמיד עד למקסימום יכולתו באמצעות הקשבה, זיהוי, ניתוח וביצוע שירתי ונגינתי של יצירות מופת מהספרות מתקופת הקלאסיקה ועד
המאה ה-20.
שקלול הציון הסופי:
השתתפות בכתה 25%
מבדקים במהלך השנה 25%
מבחן סופי בכתב ובע"פ 50%
מבחן
בסוף הקורס על התלמיד להוכיח את יכולתו השמיעתית ע"י הקשבה, זיהוי, ניתוח וביצוע שירתי וכלי של החומר הנלמד מבחינה מלודית, הרמונית וצורנית במסגרת מבחן בכתב ובע"פ.
חומר עזר:
Solfege des Solfege,
Modus Novus
תקצירים
הקורס עוסק בנושאים הבאים:
א) בפיתוח השמיעה המלודית הן בשירה, הן בזיהוי והן בזיכרון של תבניות מלודיות פשוטות עד מורכבות. ב) הקורס עוסק בפתוח השמיעה ההרמוניות דרך אקורדים ומהלכים הרמוניים בהתפתחותם בספרות המוזיקה.
ג) פתוח הזיהוי והזיכרון הריתמי.
The course will focuses on the following topics: