| |||||||||||||||||||||||||||||||||
מבחן בהאזנה ד'
Identification of Musical Works d - Test |
0842-4015-01 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | |||||||||||||||||||||||||||||||||
|
קווים מנחים למבחני ההאזנה
1. מספר מבחנים: יתקיימו ארבעה מבחנים בלבד – אחד בכל שנה משנות התואר. תלמידי המגמה למוזיקולוגיה יחויבו בשלושה מתוך ארבעת המבחנים הללו –שנים ב', ג' ו-ד'.
2. מהות ומבנה המבחנים: המבחנים יתחלקו לשני חלקים:
א. קטעים קצרים (מתוך אנתולוגית נורטון) אותם יש להכיר בדיוק מרובה ולגביהם יש לפרט במבחן נתוני רקע כלליים. בשני כרכי האנתולוגיה מופיעים ביחס לכל אחת מהדוגמאות נתונים היסטוריים, סגנוניים ואנליטיים. לצורך פירוט במבחן יש לדעת לגבי כל אחד מהקטעים:
1. סגנון/תקופה;
2. נסיבות הלחנה/ידע כללי על המלחין;
3. ז'אנר וייחודה של היצירה במסגרת הז'אנר;
4. הרכב כלי/קולי מדויק;
5. ביצירות ווקאליות: תוכן הטקסט ומשמעותו;
6. אלמנטים צורניים, מרקמיים רתמיים וגו' בולטים ביצירה, אופן הטיפול בטקסט ביצירות ווקאליות.
ב. יצירות שלמות אותן יש לזהות ע"פ הפרמטרים הבסיסיים שהיו מקובלים במבחנים עד כה: 1. מלחין 2. שם היצירה וז'אנר 3. פרק ביצירה 4. מספר אופוס (קכל/אופוס וכיוב') 5. סגנון (קלאסי, רומנטי, ברוק וכו') ותקופה (מאות היסטוריות).
3. כל החומרים הנחוצים להתכוננות לבחינות ההאזנה מצויים כבר כעת בספרית ביה"ס למוזיקה בתפזורת (ספרים ותווים). במרוצת השבועות הקרובים ייפתח אתר מודל למבחני ההאזנה השונים ועליו יועלו סריקות של הדוגמאות מאנתולוגיית נורטון (הקטעים הקצרים לזיהוי ולתיאור מילולי). כמו כן, הרשימות תועלנה לאתר ביה"ס.
Guidelines to listening examinations
1. Number of annual exams – the school will hold one annual exam (a total of four exams towards a bachelor's degree).
2. Nature of the exams – the exams will be divided into two parts:
A. short pieces (from the Norton Anthology). These pieces should be studied with exact precision where general background features will be requested. Historical, stylistic and analytic features can be found in the two volumes of the Anthology. Hereinafter are the required details to be provided by the student for each work in the examination:
1. Style/period;
2. General knowledge of composer/ circumstances of the composition;
3. Genre and significance of the work to the genre;
4. Precise instrumentation or ensemble;
5. In vocal works: text contents and meaning;
6. Outstanding structural, textural and rhythmic or other elements, compositional treatment of the text in vocal works.
B. Whole works that must be identified by the same parameters that were customary until now:
1. Composer;
2. Name of the composition and genre;
3. Movement;
4. Opus number or otherwise;
5. Style (classical, romantic, Baroque etc.)
3. All materials necessary for preparation for the exams are available at the School of Music library (books and scores). During the next few weeks a moodle website will be opened for the listening exams in which the material will be made available. Likewise the lists will be posted on the school's website.
הפקולטה לאמנויות ע"ש דוד ויולנדה כץ, ביה"ס למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה
שם הקורס: מבחן האזנה שנה ד'
Listening examination 4th year
שנתי, תשע"ח – 2018-2019
מבחן
שם הבוחן: עדי רוזנקרנץ Adi Rosenkrantz
טל': 03-7313706 Tel:
שעת קבלה
ע"פ המפורט שעות קבלה של היועץ האקדמי.
ציון הבחינה ישתקלל עם שאר הציונים.
רשימת היצירות מופיעה בסוף הסילבוס
קווים מנחים למבחני ההאזנה
1. מספר מבחנים: יתקיימו ארבעה מבחנים בלבד – אחד בכל שנה משנות התואר. תלמידי המגמה למוזיקולוגיה יחויבו בשלושה מתוך ארבעת המבחנים הללו –שנים ב', ג' ו-ד'.
2. מהות ומבנה המבחנים: המבחנים יתחלקו לשני חלקים:
א. קטעים קצרים (מתוך אנתולוגית נורטון) אותם יש להכיר בדיוק מרובה ולגביהם יש לפרט במבחן נתוני רקע כלליים. בשני כרכי האנתולוגיה מופיעים ביחס לכל אחת מהדוגמאות נתונים היסטוריים, סגנוניים ואנליטיים. לצורך פירוט במבחן יש לדעת לגבי כל אחד מהקטעים:
1. סגנון/תקופה;
2. נסיבות הלחנה/ידע כללי על המלחין;
3. ז'אנר וייחודה של היצירה במסגרת הז'אנר;
4. הרכב כלי/קולי מדויק;
5. ביצירות ווקאליות: תוכן הטקסט ומשמעותו;
6. אלמנטים צורניים, מרקמיים רתמיים וגו' בולטים ביצירה, אופן הטיפול בטקסט ביצירות ווקאליות.
ב. יצירות שלמות אותן יש לזהות ע"פ הפרמטרים הבסיסיים שהיו מקובלים במבחנים עד כה: 1. מלחין 2. שם היצירה וז'אנר 3. פרק ביצירה 4. מספר אופוס (קכל/אופוס וכיוב') 5. סגנון (קלאסי, רומנטי, ברוק וכו') ותקופה (מאות היסטוריות).
3. כל החומרים הנחוצים להתכוננות לבחינות ההאזנה מצויים כבר כעת בספרית ביה"ס למוזיקה בתפזורת (ספרים ותווים). במרוצת השבועות הקרובים ייפתח אתר מודל למבחני ההאזנה השונים ועליו יועלו סריקות של הדוגמאות מאנתולוגיית נורטון (הקטעים הקצרים לזיהוי ולתיאור מילולי). כמו כן, הרשימות תועלנה לאתר ביה"ס.
The grades of these exams will be calculated into the average together with other courses.
Guidelines to listening examinations
A. short pieces (from the Norton Anthology). These pieces should be studied with exact precision where general background features will be requested. Historical, stylistic and analytic features can be found in the two volumes of the Anthology. Hereinafter are the required details to be provided by the student for each work in the examination:
1. Style/period;
2. General knowledge of composer/ circumstances of the composition;
3. Genre and significance of the work to the genre;
4. Precise instrumentation or ensemble;
5. In vocal works: text contents and meaning;
6. Outstanding structural, textural and rhythmic or other elements, compositional treatment of the text in vocal works.
B. Whole works that must be identified by the same parameters that were customary until now:
בחינות האזנה - שנה ד' - יצירות קצרות, או קטעי יצירות הלקוחות מתוך נורטון / אנתולוגיה של המוסיקה המערבית - מהדורה מס' 3
Listening examination - 4th year - short pieces taken from Norton / Anthology of Western Music 3rd edition
no.
Composer
Work (selections)
Norton Example No.
1
Victoria
O Magnum Mysterium
a) Motet O Magnum Mysterium
b) Mass O Magnum Mysterium: Kyrie
50
2
Froberger
Lamantation faite sur la mort tres douloureuse de sa Majésté Imperiale Ferdinand le 3ème et se joue lentement avec discretion
67
3
Corelli
Trio Sonata op. 3 no. 2
77
4
John Field
Nocturne in A major no. 8
111
5
Chopin
Nocturne in E-flat major op. 9/2
112
6
Bellini
Norma, act 1, Scene 4: "Casta diva"
121
7
Verdi
Il Trovatore, Act 4, Scene 1 no. 12 - Scene-Aria-Miserere
122
8
Wagner
Tristan und Isolde, Act 1, Scene 5 (excerpt)
124
9
Mahler
Kindertotenlieder, no. 1: "Nun will die sonn' so hell aufgehen"
126
10
Ravel
Le Tombeau de Couperin - Menuet
132
11
Gubaidulina
Rejoice! Sonata for Violin and Violoncello - (5th mvt)
134
12
Hindemith
Mathis der Maler: Sechstes Bild (6th Scene)
136
13
Stravinsky
Le sacre du Printemps: Danse des adolescentes
137
14
Schoenberg
Variationen für Orchester, op. 31
a) Theme
b) Variation VI
139
15
Berg
Wozzeck, Act III, Scene 3
140
16
Shostakovich
Lady Mackbéth of the Mtsensk District, op. 29, Act IV, Scene 9 (excerpt)
135
שנה ד' - יצירות לזיהוי
4th year: List of music pieces for identification
no.
Composer
Work
Movements
1
G. Fauré
Requiem
(complete)
2
Mozart
Piano concerto no. 24 in C minor K 491
3
Shostakovich
Symphony no. 9 in E-flat major op. 70
4
Schubert
Symphony no. 9 in C major The Great
5
Mahler
Symphony no. 5 in C-sharp minor
6
W.A. Mozart
Die Zauberflöte
Overture
3. Aria (Tamino)
4. Aria (Queen of Night)
5. Quintet
17. Aria (Pamina)
20. Aria (Papageno)
21. Finale
7
Schumann
Violoncello Concerto in A minor op. 129
8
Debussy
7 Preludes
Book I:
5. Les collines d'Anacapri
6. Des pas sur la neige
8. La fille aux cheveux de lin
10. La cathédrale engloutie
12. Minstrels
Book II:
3. La puerta del Vino
12. Feux d'artifice
9
Brahms
String Sextet in B-flat major op. 18
10
Partós
Izkor for Viola and Orchestra (1946)
11
Manuel de Fallia
La Vida Breve
Act 2
12
Beethoven
Piano Sonata no. 31 op. 110 in A-flat major
13
Bartók
Contrasts for Clarinet, Violin and Piano
14
Poulenc
Trio for Oboe, Bassoon and Piano
15
Verdi
Requiem
Requiem
Dies irae
Libera me
16
Wagner
Tannhäuser
Overture
17
Stravinsky
Les Noces
18
Berg
Lulu Suite (1934)
(all 5 movements)
19
Ligeti
Atmospheres
20
Tchaikovsky
Eugene Onegin
Act 1, Scene 2 ("Letter Scene")
Act 2, Scene 2: Introduction and Aria (Lenski)
Act 3, Scene 1, Aria (Gremin)
Act 3, Scene 2 (Finale)
21
Verdi
Aida
Act 1
22
Mozart
Sinfonia Concertante for Violin and Viola in E-flat major K.364
23
Donizetti
Lucia di Lamermoor
Act 3
24
Handel
Messiah
1. Overture
2. "Comfort ye"
3. "Every valley"
9. "O thou that tellest"
10. "For behold"
11. "The people that walked"
20. "He shall feed his flock"
44. "Hallelujah!"
25
G. Bizet
Carmen
10. Segedille
12. Bohême
17. Duo (from beginning until and including Don Jose's aria)
20. Trio
22. Air (Micaëla)
26
Khachaturian
Piano Concerto (1936)
27
Schoenberg
Pelléas and Melisande op. 5
28
Glinka
Trio Pathetique for Clarinet, Bassoon (Violoncello) and Piano
29
K. Szymanowski
Stabat Mater
1. Stała Matka bolejąca (Stabat mater dolorosa)
30
G. Mahler
Das Lied von der Erde
(complete)