חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ח

  אורטוריה - רפרטואר סולו ווקלי
  Oratorio - Vocal Solo Repertoire  
0842-3388-01
אמנויות
סמ'  א'1600-1800 שיעור ות פרופ זכאי מירה
סמ'  א'1600-1800003מבוכמן-מהטהשיעור ות
סמ'  ב'1600-1800 שיעור ות
סמ'  ב'1600-1800003מבוכמן-מהטהשיעור ות
גב' כהן רחל
ש"ס:  4.0

סילבוס מקוצר

הקורס הוא סדנה מעשית בתחום הביצוע, של רפרטואר מתקופת שיא הבארוק – מונטוורדי, פרגולזי, ויואלדי , באך, הנדל דגש נוסף לאורטוריה הלא-בארוקית – מנדלסון, ורדי, רוסיני, ברליוז, סן סאנס אלגר בריטן , פנדרצקי, ועוד...

Course description

The Oratorio class will combine a vocal workshop – performing the major repertoire of the Baroque Oratorio (Pergolesi, Vivaldi, Bach, Handel) as well as Romantic and contemporary Oratorio (Brahms, Britten, Penderecky). Issues of Ornamentations will be discussed and performed according to period articles and modern research. Pitch through the ages.

סילבוס מפורט

אמנויות
0842-3388-01 אורטוריה - רפרטואר סולו ווקלי
Oratorio - Vocal Solo Repertoire
שנה"ל תשע"ח | סמ'  ב' | פרופ זכאי מירה

סילבוס מפורט/דף מידע

הפקולטה לאמנויות ע"ש יולנדה כץ, ביה"ס למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה

 

 

שם הקורס : סדנת ביצוע - רפרטואר ווקאלי – אורטוריה

Vocal Workshop - Oratorio Repertoire

    

שנתי, תשע"ח

שיעור-תרגול, 4 ש"ס

 

שם המרצה: פרופ' מירה זכאי

טל: 5714934 – 03

דוא"ל : mzakai@post.tau.ac.il

 

שעת קבלה

לפי תיאום מראש

 

תאור הקורס

הקורס הוא סדנה מעשית בתחום הביצוע, של רפרטואר מתקופת שיא הבארוק – מונטוורדי, פרגולזי, ויואלדי , באך, הנדל דגש נוסף לאורטוריה הלא-בארוקית – מנדלסון, ורדי, רוסיני, ברליוז, סן סאנס אלגר בריטן , פנדרצקי, ועוד...

 

הנושאים המרכזיים

מבוא – אורטוריה – תולדות, מבנה, טקסטים נבחרים..

אורנמנטיקה בבארוק – חוקים ומסורות.

האורטוריה במאה ה-19 וה -20

 

.

 

מטלות הקורס וחובות התלמידים

השתתפות פעילה בשיעורים, היכרות עם סגנון הבארוק והתמודדות מעשית עם סוגיות ביצוע בסגנונות שונים ובתקופות שונות, אורנמנטיקה בבארוק, פונטיקה ועוד.

 

מטלת סוף הקורס

השתתפות בקונצרט הסיכום וכתיבת עבודה.

 

שקלול הציון השנתי

מבוסס על השתתפות פעילה (% 70), ועבודה על הרפרטואר האישי המבוצע (% 30 ).

תלמידים מתחומי בצוע שאינם יכולים לשיר או ללוות בפסנתר – יכתבו עבודה על נושא רלוונטי, בהתייעצות עם המרצה.

 

ביבליוגרפיה

Performance Practice – Music after 1600 – Howard Mayer.   Norton

 

רשימה ביבליוגרפית מלאה תתפרסם בסוף נובמבר.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

The Oratorio Class & Workshop

Prof. (Emeritus) Mira Zakai

 

03-5714934, mzakai@post.tau.ac.il

 

Annual, 2017-2018

 

Lesson & Exercise: 4 Credits

 

Course description

The Oratorio class will combine a vocal workshop –performance of selected oratorio repertoire with systematic introduction to the related styles, composers, issues of interpretation and performance-practices – "Modern" and "Authentic" alike, performing the major repertoire of the Baroque Oratorio (Pergolesi, Vivaldi, Bach, Handel) as well as Romantic and contemporary Oratorio (Brahms, Britten, Penderecky). Issues of Ornamentations will be extensively discussed,  practiced and performed according to period articles and modern research.

 

Course requirements

Each student is required to prepare at least 5 arias for public coaching from the oratorio repertoire each semester, as well as to participate in a final concert at the end of the academic year.

 

Course topics

The course will focus on a comparative study of chosen arias from works of similar texts by various composers, such as:

"Stabat Mater" – Pergolesi, Vivaldi, Rossini, Hayden, Dvorak, Arvo Pärt;

Magnificat" – Vivaldi (2 versions), J.S. Bach;

"Requiem" – Mozart, Verdi, Penderezky, Brahms, Fauré, Britten.

 

Bibliography:

  1. Performance Practice - Music after 1600 - Howard Mayer.  Norton.
  2. Singing Early Music - edited by Timothy J. McGee.  Indiana University Press 2004.
  3. Handbuch der Verzierungskunst in der Musik – Karin & Eugen Ott. Ricordi  1997.
  4. Music in Western Civilization – Paul Henry Lang. Norton (chapters 10 &11).
  5. “Messiah” ornamented – Peter Wishart.

 

 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת