| |||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||
ליווי ווקאלי
Accompanying Voice |
0842-3224-01 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | |||||||||||||||||||||||||||||||||
|
הקורס נועד לפסנתרנים וזמרים. הרפרטואר לקוח ממבחר הספרות הווקאלית. המלחינים והרפרטואר ייבחרו מראש והמשתתפים יכינו את הרפרטואר עד לרמה של ביצוע. מטרת הקורס היא ללמד את הפסנתרנים כיצד ללוות זמרים , על כל הכרוך בכך, ולהנחות את הפסנתרנים כיצד הם עצמם יוכלו להנחות זמרים בבוא היום. לזמרים - כיצד להתייחס לליווי, תוך מודעות לאספקטים המלודיים, ההרמוניים והמוטיביים המופיעים בתפקיד הפסנתר. המשתתפים יחולקו לצוותים וכל צוות יקבל את הרפרטואר שעליו להכין במשך הסמסטר. הצוותים יקיימו חזרות בינם לבין עצמם ויבצעו את אשר הכינו בפני שאר הכיתה. השיעור מתנהל בצורת כיתת אמן.
The course is a mandatory workshop for singers and pianists alike. It introduces the art of vocal accompaniment through an in-depth survey of the Lied repertoire and guided practical training in the interpretation and performance of the standard vocal repertoire (mainly Lieder).
הפקולטה לאמנויות ע"ש דוד ויולנדה כץ, ביה"ס למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה
שם הקורס: ליווי ווקאלי
Vocal accompaniment
שנתי, תשע"ט
שיעור-תרגול, 4 ש"ס
שם המרצה: פרופ' יונתן זק
טל' 03-6023958
דוא"ל: jonatzak@post.tau.ac.il
שעת קבלה
בתאום מראש עם המרצה
דרישות הקורס
נוכחות מלאה, השתתפות בקונצרטי הכיתה בסוף כל סמסטר
מטלת סוף קורס
עם סיום כל סמסטר מתקיים קונצרט פתוח לקהל ובו מופיעים התלמידים ברפרטואר שנלמד במשך הקורס.
מרכיבי הציון הסופי
הציון מורכב מהאלמנטים הבאים: רמת הביצוע, הבנת המוזיקה והטקסט, היכולת להסתגל ולהקשיב, הבנה סגנונית, חוש טבעי (אם הוא קיים) למקצוע הליווי, שיתוף הפעולה עם המבצע השני, חריצות, אמביציה, רצון ללמוד ולהוסיף מעבר לתכנית החובה, יצירתיות.
סילבוס
הקורס נועד לפסנתרנים וזמרים. הרפרטואר לקוח ממבחר הספרות הווקאלית. המלחינים והרפרטואר ייבחרו מראש והמשתתפים יכינו את הרפרטואר עד לרמה של ביצוע. מטרת הקורס היא ללמד את הפסנתרנים כיצד ללוות זמרים , על כל הכרוך בכך, ולהנחות את הפסנתרנים כיצד הם עצמם יוכלו להנחות זמרים בבוא היום. לזמרים - כיצד להתייחס לליווי, תוך מודעות לאספקטים המלודיים, ההרמוניים והמוטיביים המופיעים בתפקיד הפסנתר. המשתתפים יחולקו לצוותים וכל צוות יקבל את הרפרטואר שעליו להכין במשך הסמסטר. הצוותים יקיימו חזרות בינם לבין עצמם ויבצעו את אשר הכינו בפני שאר הכיתה. השיעור מתנהל בצורת כיתת אמן.
ביבליוגרפיה וחומר עזר
החומר המוזיקלי הנלמד, וכן המלצות לקריאה משלימה של ספרות הקשורה לשירים, ביוגרפיות ותרגומים יפורסמו בהמשך.
Vocal accompaniment
Prof. (Emeritus) Jonathan Zak
03-6023958, jonatzak@post.tau.ac.il
Annual, 2017-2018
Lesson & Exercise: 4 Credits
Course Description
The course is a mandatory workshop for singers and pianists alike. It introduces the art of vocal accompaniment through an in-depth survey of the Lied repertoire and guided practical training in the interpretation and performance of the standard vocal repertoire (mainly Lieder).
Course requirements
Full attendance, active participation in lessons, performance in two final concerts at the end of each semester.
Course Topics
The course is held in the format of a workshop, where pianists and vocalists are teamed-up for the interpretation and performance of the core repertoire in the vocal literature. The students are required to prepare the repertoire for public coaching (in a form of a master class) and further perfect it to a proper level of performance.
The main topics for pianists
The main topics for singers
For both pianists and singers
Course grade
The grade is comprised of the following components:
Expected learning outcomes
The piano students will acquire the basic skills of accompanying singers in the basic vocal repertoire; while the vocal students will earn practical training in working together with piano accompanists. Both groups will gain practical training in interpreting and performing the core repertoire for voice and piano.