חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תש"ף

  מתודיקה של הוראת הנגינה בפסנתר
  Piano Pedagogy                                                                                       
0842-3207-01
אמנויות
סמ'  א'1400-1600030מוזיקה בוכמן-מהטהשיעור ות ד"ר טל מיכל
סמ'  ב'1400-1600030מוזיקה בוכמן-מהטהשיעור ות
ש"ס:  4.0

סילבוס מקוצר

הקורס נועד להקנות כלים ומידע בנושא הוראת הנגינה בפסנתר מהשנתיים הראשונות ללימוד הנגינה ומעלה.

סילבוס מפורט

אמנויות
0842-3207-01 מתודיקה של הוראת הנגינה בפסנתר
Piano Pedagogy
שנה"ל תש"ף | סמ'  ב' | ד"ר טל מיכל

666סילבוס מפורט/דף מידע

הפקולטה לאמנויות ע''ש יולנדה ודוד כץ, בית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה

 

 

שם הקורס: מתודיקה 

שם הקורס באנגלית: Piano Pedagogy 

שנתי תש"ף

מהות ההוראה: שיעור

 

שם המרצה: ד"ר מיכל טל

טל': 0547708861

דוא"ל: pianistal.m@gmail.com

 

שעת קבלה : גמיש לפי פנייה

 

תיאור הקורס  

 

הקורס נועד להקנות כלים ומידע בנושא הוראת הנגינה בפסנתר מהשנתיים הראשונות ללימוד הנגינה ומעלה.

 

מבנה הקורס

 

כחלק מהרחבת הפרקטיקום בשנה"ל תש"פ, יוקדש שיעור אחד בחודש לפגישות ייעוץ אישיות שיתוכננו מראש.

 

דרישות הקורס

נוכחות, השתתפות, קריאה, שיעורים לדוגמא, פגישות ייעוץ אישיות, צפיות בשיעורים, מבחן סיום.

פרקטיקום :כל סטודנט נדרש ללמד תלמיד/ה אחד/ת לפחות בשנת הלימודים .

 

מרכיבי הציון הסופי

 

-נוכחות והשתתפות פעילה בשיעורים ובדיונים 30%

-שיעורי דוגמא ופגישות ייעוץ: 40%

-מבחן: 30%

 

נושאי הקורס (נתון לשינויים)

 

-הרפרטואר בשנות הלימוד 2-6 ועוד

-סוגיות אינסטרומנטליות  וטכניות בשלבי הלימוד המתקדמים (אטיודים, תרגילים ועוד)

-חשיבות התקשורת בהוראה: ה"איך" לעומת ה"מה".

- סמכות המורה והשפעתו,  תקשורת ושיח נכון עם המשפחה

-טיפוח התלמיד המחונן : דרכי עבודה ומטרות, רפרטואר נכון למבחנים, תחרויות ועוד.

-התמודדות עם קשיים בהתקדמות התלמיד ובמוטיבציה בשנת הלימודים השנייה ומעלה

-ארגון וניהול זמן

-גוף ונפש בהוראה: מתודות ושיטות – ממאת'י ועד טאובמן.

-שיווק ודרכי תקשורת ליצירת הסטודיו הפרטי

 

 

רשימת ספרות (נתון לשינויים)

Uzler, Gordon, Mach: The Well-Tempered Keyboard teacher

Jane Magrath: Pianist's guide to standard teaching and performance literature

James W. Bastien: how to teach piano successfully

Heinrich Neuhaus: The art of Piano Playing

Harold Schonberg: The Great Pianists

Jean-Jacques Eigeldinger: Chopin- Pianist and Teacher as seen by his pupils

Sergei Rachmaninoff School of Musicianship and Technique: A Guide for Keyboard Performers

Malwin Bree: The Leschetizky Method

Liszt-Biography, piano performance EPTA issue 94 2011

Liszt's technical studies EPTA piano journal issue 92 2012

Friedrich Wieck EPTA piano journal issue 100 2013

Matthay and his work  EPTA piano journal issue 96 2012

 

 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת