חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ז

  מתודיקה של הוראת הנגינה בפסנתר
  Piano Pedagogy                                                                                       
0842-3207-01
אמנויות
סמ'  א'1600-1800001ממוזיקה בוכמן-מהטהשיעור ות ד"ר טל מיכל
סמ'  ב'1600-1800001ממוזיקה בוכמן-מהטהשיעור ות
ש"ס:  4.0

סילבוס מקוצר
הקורס נועד להקנות כלים בנושא הוראת הנגינה בפסנתר בשנים הראשונות. בקורס ייבחנו מתודות הוראה שונות בראי התקופות ועד ימינו, וכן היבטים פדגוגים כגון סוגיות אינסטרומנטליות, רפרטואר מתאים לשלבי הלימוד הראשונים, תקשורת , סמכות ומנהיגות , ארגון ההוראה ביחד עם יצירתיות וגמישות, ועוד.
סילבוס מפורט

אמנויות
0842-3207-01 מתודיקה של הוראת הנגינה בפסנתר
Piano Pedagogy
שנה"ל תשע"ז | סמ'  ב' | ד"ר טל מיכל

666סילבוס מפורט/דף מידע
 
הפקולטה לאמנויות ע''ש יולנדה ודוד כץ, בית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה
 
 
שם הקורס: מתודיקה I
שם הקורס באנגלית: Piano Pedagogy I
שנתי, תשע"ז
שיעור, 4 ש"ס
 
שם המרצה: ד"ר מיכל טל
טל': 054-7708861
דוא"ל: pianistal.m@gmail.com
 
 
שעת קבלה
בתאום מראש
 
 
 
תיאור הקורס
 
הקורס נועד להקנות כלים בנושא הוראת הנגינה בפסנתר בשנים הראשונות. בקורס ייבחנו מתודות הוראה שונות בראי התקופות ועד ימינו, וכן היבטים פדגוגים כגון סוגיות אינסטרומנטליות, רפרטואר מתאים לשלבי הלימוד הראשונים, תקשורת , סמכות ומנהיגות , ארגון ההוראה ביחד עם יצירתיות וגמישות, ועוד.
 
 
דרישות הקורס
נוכחות, השתתפות, קריאה, צפייה, רפרט, כתיבת עבודה המלווה בפרזנטציה כיתתית (2 מטלות בשנה) שני שיעורי דוגמא בשנה
 
 
מרכיבי הציון הסופי
 
- נוכחות והשתתפות פעילה בשיעורים ובדיונים 30%
- שיעורי דוגמא: 30%
- פרזנטציות ועבודות: 40%
 
 
נושאי הקורס (נתון לשינויים)
 
- פדגוגיה בראי ההיסטוריה: פסנתרנים ומורים גדולים והשפעתם על ההוראה עד ימינו
- השיעור הראשון ודרכי הוראה בשלבי הלימוד הראשונים
- דיון במתודות השונות ושילובן בהוראה בשנה הראשונה
- הרפרטואר בשנתיים הראשונות: מבאך ועד ברטוק ו"שביל החלב" מאת היידו
- סוגיות אינסטרומנטליות ואטיודים בשלבי הלימוד הראשונים
- חשיבות התקשורת בהוראה
- יצירתיות וגמישות בהוראת הפסנתר
- סמכות המורה והשפעתו
 
 
רשימת ספרות (נתון לשינויים)
טובה ברלין –פפיש: דרכי הוראה בפסנתר
 
Uzler, Gordon, Mach: The Well-Tempered Keyboard teacher
Jane Magrath: Pianist's guide to standard teaching and performance literature
James W. Bastien: how to teach piano successfully
Heinrich Neuhaus: The art of Piano Playing
Harold Schonberg: The Great Pianists
Jean-Jacques Eigeldinger: Chopin- Pianist and Teacher as seen by his pupils
Sergei Rachmaninoff School of Musicianship and Technique: A Guide for Keyboard Performers
Malwin Bree: The Leschetizky Method
Liszt-Biography, piano performance EPTA issue 94 2011
Liszt's technical studies EPTA piano journal issue 92 2012
Friedrich Wieck EPTA piano journal issue 100 2013
Matthay and his work EPTA piano journal issue 96 2012
 
 
רשימה זו היא חלקית ורשימה נוספת תועלה במודל עד תחילת שנה"ל.
 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת