| |||||||||||||||||||||||||||||||||
מבחן בהאזנה ג'
Identification of Musical Works C - Test |
0842-3015-01 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | |||||||||||||||||||||||||||||||||
|
קווים מנחים למבחני ההאזנה
1. מספר מבחנים: יתקיימו ארבעה מבחנים בלבד – אחד בכל שנה משנות התואר. תלמידי המגמה למוזיקולוגיה יחויבו בשלושה מתוך ארבעת המבחנים הללו –שנים ב', ג' ו-ד'.
2. מהות ומבנה המבחנים: המבחנים יתחלקו לשני חלקים:
א. קטעים קצרים (מתוך אנתולוגית נורטון) אותם יש להכיר בדיוק מרובה ולגביהם יש לפרט במבחן נתוני רקע כלליים. בשני כרכי האנתולוגיה מופיעים ביחס לכל אחת מהדוגמאות נתונים היסטוריים, סגנוניים ואנליטיים. לצורך פירוט במבחן יש לדעת לגבי כל אחד מהקטעים:
1. סגנון/תקופה;
2. נסיבות הלחנה/ידע כללי על המלחין;
3. ז'אנר וייחודה של היצירה במסגרת הז'אנר;
4. הרכב כלי/קולי מדויק;
5. ביצירות ווקאליות: תוכן הטקסט ומשמעותו;
6. אלמנטים צורניים, מרקמיים רתמיים וגו' בולטים ביצירה, אופן הטיפול בטקסט ביצירות ווקאליות.
ב. יצירות שלמות אותן יש לזהות ע"פ הפרמטרים הבסיסיים שהיו מקובלים במבחנים עד כה: 1. מלחין 2. שם היצירה וז'אנר 3. פרק ביצירה 4. מספר אופוס (קכל/אופוס וכיוב') 5. סגנון (קלאסי, רומנטי, ברוק וכו') ותקופה (מאות היסטוריות).
3. כל החומרים הנחוצים להתכוננות לבחינות ההאזנה מצויים כבר כעת בספרית ביה"ס למוזיקה בתפזורת (ספרים ותווים). במרוצת השבועות הקרובים ייפתח אתר מודל למבחני ההאזנה השונים ועליו יועלו סריקות של הדוגמאות מאנתולוגיית נורטון (הקטעים הקצרים לזיהוי ולתיאור מילולי). כמו כן, הרשימות תועלנה לאתר ביה"ס.
Guidelines to listening examinations
1. Number of annual exams – the school will hold one annual exam (a total of four exams towards a bachelor's degree).
2. Nature of the exams – the exams will be divided into two parts:
A. short pieces (from the Norton Anthology). These pieces should be studied with exact precision where general background features will be requested. Historical, stylistic and analytic features can be found in the two volumes of the Anthology. Hereinafter are the required details to be provided by the student for each work in the examination:
1. Style/period;
2. General knowledge of composer/ circumstances of the composition;
3. Genre and significance of the work to the genre;
4. Precise instrumentation or ensemble;
5. In vocal works: text contents and meaning;
6. Outstanding structural, textural and rhythmic or other elements, compositional treatment of the text in vocal works.
B. Whole works that must be identified by the same parameters that were customary until now:
1. Composer;
2. Name of the composition and genre;
3. Movement;
4. Opus number or otherwise;
5. Style (classical, romantic, Baroque etc.)
3. All materials necessary for preparation for the exams are available at the School of Music library (books and scores). During the next few weeks a moodle website will be opened for the listening exams in which the material will be made available. Likewise the lists will be posted on the school's website.
הפקולטה לאמנויות ע"ש דוד ויולנדה כץ, ביה"ס למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה
שם הקורס: מבחן האזנה שנה ג'
Listening examination 3rd year
שנתי, תשע"ח – 2018-2019
מבחן
שם הבוחן: עדי רוזנקרנץ Adi Rosenkrantz
טל': 03-7313706 Tel:
שעת קבלה
ע"פ המפורט שעות קבלה של היועץ האקדמי.
ציון הבחינה ישתקלל עם שאר הציונים.
רשימת היצירות מופיעה בסוף הסילבוס
קווים מנחים למבחני ההאזנה
1. מספר מבחנים: יתקיימו ארבעה מבחנים בלבד – אחד בכל שנה משנות התואר. תלמידי המגמה למוזיקולוגיה יחויבו בשלושה מתוך ארבעת המבחנים הללו –שנים ב', ג' ו-ד'.
2. מהות ומבנה המבחנים: המבחנים יתחלקו לשני חלקים:
א. קטעים קצרים (מתוך אנתולוגית נורטון) אותם יש להכיר בדיוק מרובה ולגביהם יש לפרט במבחן נתוני רקע כלליים. בשני כרכי האנתולוגיה מופיעים ביחס לכל אחת מהדוגמאות נתונים היסטוריים, סגנוניים ואנליטיים. לצורך פירוט במבחן יש לדעת לגבי כל אחד מהקטעים:
1. סגנון/תקופה;
2. נסיבות הלחנה/ידע כללי על המלחין;
3. ז'אנר וייחודה של היצירה במסגרת הז'אנר;
4. הרכב כלי/קולי מדויק;
5. ביצירות ווקאליות: תוכן הטקסט ומשמעותו;
6. אלמנטים צורניים, מרקמיים רתמיים וגו' בולטים ביצירה, אופן הטיפול בטקסט ביצירות ווקאליות.
ב. יצירות שלמות אותן יש לזהות ע"פ הפרמטרים הבסיסיים שהיו מקובלים במבחנים עד כה: 1. מלחין 2. שם היצירה וז'אנר 3. פרק ביצירה 4. מספר אופוס (קכל/אופוס וכיוב') 5. סגנון (קלאסי, רומנטי, ברוק וכו') ותקופה (מאות היסטוריות).
3. כל החומרים הנחוצים להתכוננות לבחינות ההאזנה מצויים כבר כעת בספרית ביה"ס למוזיקה בתפזורת (ספרים ותווים). במרוצת השבועות הקרובים ייפתח אתר מודל למבחני ההאזנה השונים ועליו יועלו סריקות של הדוגמאות מאנתולוגיית נורטון (הקטעים הקצרים לזיהוי ולתיאור מילולי). כמו כן, הרשימות תועלנה לאתר ביה"ס.
The grades of these exams will be calculated into the average together with other courses.
Guidelines to listening examinations
A. short pieces (from the Norton Anthology). These pieces should be studied with exact precision where general background features will be requested. Historical, stylistic and analytic features can be found in the two volumes of the Anthology. Hereinafter are the required details to be provided by the student for each work in the examination:
1. Style/period;
2. General knowledge of composer/ circumstances of the composition;
3. Genre and significance of the work to the genre;
4. Precise instrumentation or ensemble;
5. In vocal works: text contents and meaning;
6. Outstanding structural, textural and rhythmic or other elements, compositional treatment of the text in vocal works.
B. Whole works that must be identified by the same parameters that were customary until now:
בחינות האזנה - שנה ג' - יצירות קצרות, או קטעי יצירות הלקוחות מתוך נורטון / אנתולוגיה של המוסיקה המערבית - מהדורה מס' 3
Listening examination - 3rd year - short pieces taken from Norton / Anthology of Western Music 3rd edition
no.
Composer
Work (selections)
Norton Example No.
1
Gluck
Orfeo ed Euridice Act II, Scene 1 (excerpt)
91
2
Stamitz
Sinfonia no. 8 in E-flat major (La melodia Germanica no. 3):
Allegro-assai (1st mvt)
95
3
Johann Christian Bach
Concerto for Harpsichord/Pianoforte op. 7 no. 5: Allegro di molto (1st mvt)
96
4
Berlioz
"Symphonie Fantastique":
3. Scene aux champs
4. Marche au supplice
108
5
Schumann
Fantasiestücke op. 12:
4. Grillen
5. In der Nacht
110
6
Schubert
Lied Gretchen am Spinnrad
115
7
Schubert
Lied from Wintereise: Der Lindenbaum
116
8
Rossini
Il Barbiere di Siviglia, Act II, Scene 5: "Una voce poco fa"
120
9
Weber
Der Freischütz, Act II, Finale: Wolf's Glen Scene
123
10
Copland
Appalacian Spring: Variations on "'Tis the gift to be simple" (excerpt)
a) Original shaker melody and text
b) Appalacian Spring: excerpt
145
11
Faure
La Bonne Chanson: No. 6 "Avant que tu ne l'en ailles"
130
12
Debussy
Three Nocturnes: No. 1, Nuages
131
13
B. Bartók
Music for Strings, Percussion and Celesta: Adagio (3rd mvt)
133
14
Schoenberg
Pierro Lunaire
a) No. 8: Nacht
b) No. 13: Enthauptung
138
15
Messiaen
Quatuor pour la Fin du Temps: Liturgie de Christal (1st mvt)
142
16
Couperin
25ème Ordre
a) La Visionaire
b) La Mysterieuse
c) La Monflabert
d) La Muse victorieuse
e) Les Ombres errantes
75
שנה ג' - יצירות לזיהוי
3rd year: List of music pieces for identification
no.
Composer
Work
Movements
1
Brahms
Clarinet Quintet in B minor, op. 115
2
Mendelssohn
Symphony no. 4 op. 90 The Italian
3
Schubert
Octet in F major op. 166
4
Mahler
Symphony no. 2 in C minor
5
Ravel
Suite for Orchestra - Ma Mère L'Oye
6
Brahms
Double Concerto for Violin and Violoncello in A minor op. 102
7
J. Haydn
Die Schöpfung
Prelude. Die Vorstellung des Chaos
No. 1. Im Anfange schuf Gott Himmel und Erde
No. 6. Rollend in schäumenden Wellen
No. 8. Nun beut die Flur das frische Grün
No. 12. In vollem Glanze steiget jetzt die Sonne
No. 13. Die Himmel erzählen die Ehre Gottes
No. 21. Gleich öffnet sich der Erde Schoß
No. 24. Mit Würd' und Hoheit angetan
No. 32. Holde Gattin, dir zur Seite
8
Schumann
Symphony no. 2 in C major op. 61
9
Schubert
Mass in A-flat major no. 5
(complete)
10
R. Strauss
Till Eulenspiegel - Symphonic Poem op. 28
11
Bartók
Concerto for Orchestra (1944)
12
Brahms
Violin Concerto in D major op. 77
13
Brahms
Ein Deutsches Requiem op. 45
(complete)
14
Elgar
Enigma Variations op. 36
15
Prokofiev
Cantata Alexander Nevsky op. 78
16
Stravinsky
The Firebird Orchestral suite in 5 movements (1919)
(1) Introduction—The Firebird and its dance—The Firebird's variation; (2) The Princesses’ Khorovod; (3) Infernal dance of King Kashchei; (4) Berceuse; (5) Finale
17
Liszt
Années de Pélerinage Suisse 1re année:
Années de Pélerinage Italie 2me année:
Vallée d'Obermann
Sonetto 104 e Sonetto 123 dal Petrarca
18
Franck
Sonata for Violin and Piano in A major
19
Debussy
La Mer
20
Shostakovich
Symphony no. 5 op. 47
21
B. Bartók
Piano Concerto no. 3
22
Puccini
Tosca, Act II
23
Wagner
Tristan und Isolde
Vorspiel
Liebestod ("Mild und Leise")
24
M. Seter
Sabbath Cantata
1. The Song of Songs
3. Behold in Peace (Lecha Dodi)
25
Tchaikovsky
Symphony no. 5 in E minor op. 64
26
R. Schumann
Carnaval Op. 9
Préambule - Pierrot - Arlequin - Valse noble - Eusebius - Florestan
Marche des „Davidsbündler“ contre les Philistins
27
Haydn
Symphony no. 45 in F-sharp minor The Farewell
28
Scriabin
Piano Sonata no. 2 op. 19
29
A. Dvořák
The Noon Witch, Op. 108
30
L. Janáček
Sinfonietta
I. Allegretto (Fanfare)
II. Andante (The Castle, Brno)
IV. Allegretto (The Street Leading to the Castle)