| |||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||
מבחן בהאזנה ב'
Indentification of Musical Works (B) - Test |
0842-2015-01 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | |||||||||||||||||||||||||||||||||
|
קווים מנחים למבחני ההאזנה
1. מספר מבחנים: יתקיימו ארבעה מבחנים בלבד – אחד בכל שנה משנות התואר. תלמידי המגמה למוזיקולוגיה יחויבו בשלושה מתוך ארבעת המבחנים הללו –שנים ב', ג' ו-ד'.
2. מהות ומבנה המבחנים: המבחנים יתחלקו לשני חלקים:
א. קטעים קצרים (מתוך אנתולוגית נורטון) אותם יש להכיר בדיוק מרובה ולגביהם יש לפרט במבחן נתוני רקע כלליים. בשני כרכי האנתולוגיה מופיעים ביחס לכל אחת מהדוגמאות נתונים היסטוריים, סגנוניים ואנליטיים. לצורך פירוט במבחן יש לדעת לגבי כל אחד מהקטעים:
1. סגנון/תקופה;
2. נסיבות הלחנה/ידע כללי על המלחין;
3. ז'אנר וייחודה של היצירה במסגרת הז'אנר;
4. הרכב כלי/קולי מדויק;
5. ביצירות ווקאליות: תוכן הטקסט ומשמעותו;
6. אלמנטים צורניים, מרקמיים רתמיים וגו' בולטים ביצירה, אופן הטיפול בטקסט ביצירות ווקאליות.
ב. יצירות שלמות אותן יש לזהות ע"פ הפרמטרים הבסיסיים שהיו מקובלים במבחנים עד כה: 1. מלחין 2. שם היצירה וז'אנר 3. פרק ביצירה 4. מספר אופוס (קכל/אופוס וכיוב') 5. סגנון (קלאסי, רומנטי, ברוק וכו') ותקופה (מאות היסטוריות).
3. כל החומרים הנחוצים להתכוננות לבחינות ההאזנה מצויים כבר כעת בספרית ביה"ס למוזיקה בתפזורת (ספרים ותווים). במרוצת השבועות הקרובים ייפתח אתר מודל למבחני ההאזנה השונים ועליו יועלו סריקות של הדוגמאות מאנתולוגיית נורטון (הקטעים הקצרים לזיהוי ולתיאור מילולי). כמו כן, הרשימות תועלנה לאתר ביה"ס.
Guidelines to listening examinations
1. Number of annual exams – the school will hold one annual exam (a total of four exams towards a bachelor's degree).
2. Nature of the exams – the exams will be divided into two parts:
A. Short pieces (from the Norton Anthology). These pieces should be studied with exact precision where general background features will be requested. Historical, stylistic and analytic features can be found in the two volumes of the Anthology. Hereinafter are the required details to be provided by the student for each work in the examination:
1. Style/period;
2. General knowledge of composer/ circumstances of the composition;
3. Genre and significance of the work to the genre;
4. Precise instrumentation or ensemble;
5. In vocal works: text contents and meaning;
6. Outstanding structural, textural and rhythmic or other elements, compositional treatment of the text in vocal works.
B. Whole works that must be identified by the same parameters that were customary until now:
1. Composer;
2. Name of the composition and genre;
3. Movement;
4. Opus number or otherwise;
5. Style (classical, romantic, Baroque etc.)
3. All materials necessary for preparation for the exams are available at the School of Music library (books and scores). During the next few weeks a moodle website will be opened for the listening exams in which the material will be made available. Likewise the lists will be posted on the school's website.
שם הקורס: מבחן האזנה שנה ב'
Listening examination 2nd year
שנתי, תשע"ח – 2018-2019
מבחן
שם הבוחן: עדי רוזנקרנץ Adi Rosenkrantz
טל': 03-7313706 Tel:
שעת קבלה
ע"פ המפורט שעות קבלה של היועץ האקדמי.
ציון הבחינה ישתקלל עם שאר הציונים.
רשימת היצירות מופיעה בסוף הסילבוס
קווים מנחים למבחני ההאזנה
1. מספר מבחנים: יתקיימו ארבעה מבחנים בלבד – אחד בכל שנה משנות התואר. תלמידי המגמה למוזיקולוגיה יחויבו בשלושה מתוך ארבעת המבחנים הללו –שנים ב', ג' ו-ד'.
2. מהות ומבנה המבחנים: המבחנים יתחלקו לשני חלקים:
א. קטעים קצרים (מתוך אנתולוגית נורטון) אותם יש להכיר בדיוק מרובה ולגביהם יש לפרט במבחן נתוני רקע כלליים. בשני כרכי האנתולוגיה מופיעים ביחס לכל אחת מהדוגמאות נתונים היסטוריים, סגנוניים ואנליטיים. לצורך פירוט במבחן יש לדעת לגבי כל אחד מהקטעים:
1. סגנון/תקופה;
2. נסיבות הלחנה/ידע כללי על המלחין;
3. ז'אנר וייחודה של היצירה במסגרת הז'אנר;
4. הרכב כלי/קולי מדויק;
5. ביצירות ווקאליות: תוכן הטקסט ומשמעותו;
6. אלמנטים צורניים, מרקמיים רתמיים וגו' בולטים ביצירה, אופן הטיפול בטקסט ביצירות ווקאליות.
ב. יצירות שלמות אותן יש לזהות ע"פ הפרמטרים הבסיסיים שהיו מקובלים במבחנים עד כה: 1. מלחין 2. שם היצירה וז'אנר 3. פרק ביצירה 4. מספר אופוס (קכל/אופוס וכיוב') 5. סגנון (קלאסי, רומנטי, ברוק וכו') ותקופה (מאות היסטוריות).
3. כל החומרים הנחוצים להתכוננות לבחינות ההאזנה מצויים כבר כעת בספרית ביה"ס למוזיקה בתפזורת (ספרים ותווים). במרוצת השבועות הקרובים ייפתח אתר מודל למבחני ההאזנה השונים ועליו יועלו סריקות של הדוגמאות מאנתולוגיית נורטון (הקטעים הקצרים לזיהוי ולתיאור מילולי). כמו כן, הרשימות תועלנה לאתר ביה"ס.
The grades of these exams will be calculated into the average together with other courses.
Guidelines to listening examinations
A. Short pieces (from the Norton Anthology). These pieces should be studied with exact precision where general background features will be requested. Historical, stylistic and analytic features can be found in the two volumes of the Anthology. Hereinafter are the required details to be provided by the student for each work in the examination:
1. Style/period;
2. General knowledge of composer/ circumstances of the composition;
3. Genre and significance of the work to the genre;
4. Precise instrumentation or ensemble;
5. In vocal works: text contents and meaning;
6. Outstanding structural, textural and rhythmic or other elements, compositional treatment of the text in vocal works.
B. Whole works that must be identified by the same parameters that were customary until now:
בחינות האזנה - שנה ב' - יצירות קצרות, או קטעי יצירות הלקוחות מתוך נורטון / אנתולוגיה של המוסיקה המערבית - מהדורה מס' 3
Listening examination - 2nd year - short pieces taken from Norton / Anthology of Western Music 3rd edition
no.
Composer
Work (selections)
Norton Example No.
1
John Dunstable
Motet: Quam pulchra es
26
2
John Dowland
Air: Flow my tears
45
3
Carlo Gesualdo
Madrigal: "Io Parto: e non più dissi"
40
4
Orland di Lasso
Motet: Tristis est anima mea
51
5
Jean Baptiste Lully
Armide:
a) Overture
b) Act II Scene 5: "Enfin il est un ma puissance"
70
6
Bach
Prelude et Fugue in A minor BWV 543
81
7
Bach
Mass in B minor BWV 232: Credo:
a) Et in Spiritum Sanctum Dominum
b) Confiteor
c) Et expecto resurrectionem
84
8
Giovanni Battista Pergolesi
La Serva Padrona: "Ah, quanto mi sta male" ... "Son inbrogliato io"
87
9
Carl Philipp Emanuel Bach
Sonata in A major, H 186 wg 55/4: Poco Adagio (2nd mvt)
94
10
Haydn
Symphony No. 56 in C major: Allegro di molto (1st mvt)
97
11
Muzio Clementi
Sonata in G minor op. 34 No. 2: Largo Sostenuto e Allegro con fuoco (1st mvt)
105
12
Beethoven
String Quartet in C-sharp minor op. 131
a) Adagio ma non troppo e molto espressivo (1st mvt)
b) Allegro molto vivace (2nd mvt)
107
13
Mendelssohn
A Midsummer Night's Dream: Scherzo
109
14
Brahms
Piano Quintet in F minor op. 34: Scherzo (3rd mvt)
114
15
Schumann
Dichterliebe: No. 1: "Im wunderschönen Monat Mai"
No. 7: "Ich Grolle Nicht"
117
שנה ב' - יצירות לזיהוי
2nd year: List of music pieces for identification
no.
Composer
Work
Movements
1
Bach
Brandenburg Concerto No. 5 in D major
2
Bach
Cantata No. 106 Actus Tragius
3
Beethoven
Piano Concerto No. 5 in E-flat major op. 73, Emperor
4
Brahms
Symphony No. 3 op 90 in F major
5
Bruckner
Symphony No. 4 in E-flat major The Romantic
6
Hummel
Trumpet Concerto in E-flat major
7
Mozart
Clarinet Quintet in A major K. 581
8
Beethoven
Symphony No. 4 op. 60 in B-flat major
9
Debussy
Prelude a l'apres-midi d'un faune
10
Brahms
Piano Concerto No. 2 in B-flat major op. 83
11
Prokofiev
Symphony No. 5 op. 100 in B-flat major
12
Haydn
Symphony No. 100 in G major The Military
13
Schoenberg
A Surviver from Warsaw (1946)
14
Mozart
Symphony No. 41 in C major K 551 Jupiter
15
Schubert
Piano Trio No. 1 op. 99 in B-flat major
16
A. Dvořák
Violoncello Concerto in B minor op. 104
17
W .A. Mozart
Mass in C minor K.427
1. Kyrie
2. Gloria in excelsis Deo
7. Quoniam
10. Et incarnatus est
18
Beethoven
"Choral Fantasy" in C minor op. 80
19
Chopin
Piano Concerto no. 2 in F minor op. 21
20
Lutosłavsky
Concerto for Orchestra
21
Verdi
La Traviata
Act I: 3. Drinking Song: "Libiamo ne' lieti calici"
6. Recitative and Air: "È strano! … Ah, fors' è lui ... Sempre libera"
Act II: 7. Recitative and Air: "De' miei bollenti spiriti"
Act III: 16. Recitative and Aria: "Addio del passato"
22
Johann Strauß Jr.
Die Fledermaus
Overture
Act I: 4. "So muss allein ich bleiben"
Act II: 8. Ensemble & Couplet (Adele)
10. Csardas: "Klänge der Heimath"
23
Hindemith
Concerto for Viola and Orchestra Der Schwanendreher
24
Boscovich
Semitic Suite for orchestra (1946)
25
Haydn
Piano Sonata in E minor Hol. 34
26
George Frideric Handel
Giulio Cesare (Julius Caesar)
Act I no. 27 CESARE. Aria. "Va tacito e nascosto, quand' avido"
Act II no. 6 CLEOPATRA. Aria. "V'adoro, pupille, saette d'Amore"
Act III no. 7 CLEOPATRA. Aria. "Piangerò la sorte mia, si crudele"
27
L. v. Beethoven
Missa solemnis
(complete)
28
J. Offenbach
Les contes d'Hoffmann
Act II: Couplets: "Les oiseaux dans la charmille" (Olympia)
Act III: Romance: "Elle a fui, la tourterelle" (Antonia)
Couplets: "Jour et nuit je me mets en catre"
Trio: "Tu ne chanteras plus?" (Miracle, Antonia, Une Voix)
Act IV: Entr'acte et Barcarolle: "Belle nuit, ô nuit d'amour"
(Nicklausse, Giulietta, Chœur)
29
P.I. Tchaikovsky
Romeo and Juliet
30
M. Ravel
Piano Trio in A minor