חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ח

  סדנת כלי נשיפה ממתכת
  Brass Workshop  
0842-1187-01
אמנויות
סמ'  א'1400-1600041 בוכמן-מהטהסדנה מר סלטקין מיכאל
סמ'  ב'1400-1600041 בוכמן-מהטהסדנה
ש"ס:  4.0

סילבוס מקוצר

הקורס מיועד לליבון ותרגול נושאים שונים בנגינה בכלי הנשיפה ממתכת, ונגינת אנסמבלים.

Course description

The course will focus on the study of various topics in brass performance practice and ensemble playing.

סילבוס מפורט

אמנויות
0842-1187-01 סדנת כלי נשיפה ממתכת
Brass Workshop
שנה"ל תשע"ח | סמ'  ב' | מר סלטקין מיכאל

סילבוס מפורט/דף מידע

הפקולטה לאמנויות ע"ש דוד ויולנדה כץ, ביה"ס למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה

 

שם הקורס: סדנה לנגני כלי נשיפה ממתכת

Workshop for Brass Instruments

שנתי, תשע"ח

סדנה, 4 ש"ס

 

שם המרצה: מייקל סלטקין

טל': 054-4680908

דוא"ל:  mikeslatkin@gmail.com

 

שעת קבלה

לפי תיאום טלפוני

 

דרישות הקורס

נוכחות חובה, השתתפות בקונצרטי סיום בכל סמסטר.

 

מרכיבי הציון הסופי

נוכחות ורמת נגינה.

 

סילבוס

הקורס מיועד לליבון ותרגול נושאים שונים בנגינה בכלי הנשיפה ממתכת, ונגינת אנסמבלים.

 

Syllabus

The course will focus on the study of various topics in brass performance practice and ensemble playing.

 

נושאי הקורס

קריאה והכרה של רפרטואר מוזיקה קאמרית לכלי מתכת, הכנת מוזיקה קאמרית לביצוע בקונצרטים, האחדה של אופן הנגינה בין המשתתפים (תחילת צלילים, אינטונציה, סגנון), הכנת אודיציות לתזמורות, לימוד יצירות חשובות לכלי מתכת ברפרטואר הסימפוני, שיגרת אימונים ושמירה על כושר נגינה, ציוד עזר לכלי מתכת, נשימה נכונה ותמיכה.

 

רפרטואר/ביבליוגרפיה

 

Semester 1

 

Stravinsky - Symphonies of Wind Instruments

Shostakovich – Symphony No. 10

 

Semester 2

 

Strauss - Rosenkavalier Complete Opera

Bruckner - Symphony No. 4

Holst - The Planets 

 

 

 

 

 

Brass workshop

Mr. Michael Slatkin

054-4680908, mikeslatkin@gmail.com  

 

Annual, 2017-2018

 

Workshop: 4 Credits

 

Course Description

The course is comprised of four parts, equal in importance:

  1. Repertoire reading of orchestral material
  2. Preparation for end of semester concert
  3. Participation in mock auditions
  4. Participation and active discussion of Business of Music topics including guest lecturers

     

    Course requirements and grading

  • Regular attendance and active participation in classes;
  • Developing transposition and sight reading skills;
  • Preparation for auditions;
  • Workshop projects and final concerts.

 

Course topics

  1. Weekly repertoire reading of major orchestral works and excerpts.

     Pieces read include:

    1. Mussorgsky: Pictures at an Exhibition
    2. Mahler: Symphonies 1, 2, 3, 5, 6, 7
    3. Strauss: Till Eulenspiegel, Don Juan, Alpine Symphony, Don          

                    Quixote, Symphonia Domestica

    4. Sibelius: Symphony #2
    5. Dvorak: Symphony #9
    6. Wagner: Ride of the Valkyries
    7. Rimsky-Korsakov: Scheherazade
    8. Ravel: Daphnis and Chloe
    9. Bruckner: Symphony #4
    10. Holst: The Planets
    11. Hindemith: Mathis der Maler
    12. Wagner: Tannhauser
    13. Stravinsky: Rites of Spring
  2. Three classes in each semester are devoted to the preparation towards the end of term concert.
  3. Preparation of auditions and active participation in judging "mock auditions" – including discussions, evaluation and analysis of peer-auditions.

 

  1. Guest lecturers on brass and orchestra-related topics, including:

    Score reading, Brass arranging, Copyright and Royalty distribution, Managing and orchestra, Audition preparation, Performance preparation, Low brass role, independent CD production, etc.

     

     

    Repertoire for 2017-18

     

    Semester 1

     

    Stravinsky - Symphonies of Wind Instruments

    Shostakovich – Symphony No. 10

     

    Semester 2

     

    Strauss - Rosenkavalier Complete Opera

    Bruckner - Symphony No. 4

    Holst - The Planets 

     

     

    Expected learning outcomes

    The students will develop basic skills required from brass players, both as individuals and ensemble members. After four years of active participation in the workshop, the students will be ready for professional level challenges in orchestras as well as in other contexts.

     

     

     

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת