חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ח

  סטודיו חומרים וטכניקות
  Studio: Art Techniques                                                                               
0821-6803-01
אמנויות | חוג לתולדות האמנות
סמ'  א'0800-1200סדנה גב' גל-נור אפרת
ש"ס:  4.0

סילבוס מקוצר

זהו קורס מעשי העוסק בהתנסות בקשר המורכב והמרתק בין חומר ותוכן. הסטודנטים "ילכו לאיבוד" במרחב שבו פעולה, חומר ורעיון פועלים בו זמנית והפרדתם אינה מובנת מאליה.

הסטודנטים יכירו  חומרים וטכניקות שונות של הדו-ממד, תוך התנסות במצעים שונים, צבעים שונים ותכונותיהם, מדיומים, כלי עבודה, אופני עבודה שונים, ועוד.

כל מפגש יפתח עם יצירת אמנות דרכה יוצג התרגיל המעשי  ויסתיים ביצירת אמנות עכשווית שמאתגרת את היצירה שפתחה את השיעור.

 

Course description

This workshop concentrates on the complicated and fascinating connection between matter and form. The classroom will become a space where one can “wonder through” action, matter and content simultaneously, and the separation of these issues is not obvious in any way.

Students will get to know several materials and techniques, experiencing with different supports, working habits, various paints and tools.

Every exercise will begin with a work of art and end with a matching contemporary work that challenges the former one. 

 

 

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לתולדות האמנות
0821-6803-01 סטודיו חומרים וטכניקות
Studio: Art Techniques
שנה"ל תשע"ח | סמ'  א' | גב' גל-נור אפרת

666סילבוס מפורט/דף מידע

החוג לתולדות האמנות

שם הקורס: סטודיו   Studio

סמסטר א' תשע"ח, 2017-18

שם המרצה: אפרת גל-נור

 Efratgalnoor@gmail.com

שעות קבלה: לפי תיאום מראש במייל

 

דרישות הקורס וחובות התלמידים: נוכחות והשתתפות פעילה בדיונים ועבודה רציפה בכיתה.

 הבהרה: הקורס הינו קורס מעשי הציון ינתן  על פי התנהלותו של הסטודנט בזמן העבודה בכיתה. לא ניתן לעבוד בבית "ולהשלים" את השיעור. על הסטודנטים לעשות כל שביכולתם לא להעדר משיעור בשל מגבלות אלו.

 

מטלת סוף קורס: הגשת תיק עבודות של כל העבודות שנעשו במסגרת השיעור בכדי לעבור את השיעור.

 

מרכיבי הציון הסופי:  

 

הציון אינו ניתן על סמך יכולותיו הטכניות של הסטודנט אלא על פתיחותו להתנסות ולהפנמה של  תהליכי עבודה שונים.

  • תרגילים בכיתה 60% - מוכנות להתנסויות חדשות, עבודה תהליכית ודו שיח תוך כדי דיאלוג עם מנחה הקורס
  • השתתפות פעילה בשיעורים 15%-  עבודה בכיתה באופן רציף, מוטיבציה, השתתפות בדיונים
  • תרגיל מסכם 20%  -

א.  פיתוח נושא -  בחירת עבודה, יצירת עמדה אישית ורעיונית תוך פיתוח העבודה

ב. שימוש במגוון חומרים וטכניקות (אמצעים אמנותיים) שנלמדו בקורס

ג. יצירת הקשר בין הטכניקות הנבחרות לנושאים הרעיוניים של העבודה

  • העזה, יכולת המצאה ויצירת התנסויות חדשות 5%

 

סילבוס מקוצר בעברית ואנגלית

זהו קורס מעשי העוסק בהתנסות בקשר המורכב והמרתק בין חומר ותוכן. הסטודנטים "ילכו לאיבוד" במרחב שבו פעולה, חומר ורעיון פועלים בו זמנית והפרדתם אינה מובנת מאליה.

הסטודנטים יכירו  חומרים וטכניקות שונות של הדו-ממד, תוך התנסות במצעים שונים, צבעים שונים ותכונותיהם, מדיומים, כלי עבודה, אופני עבודה שונים, ועוד.

כל מפגש יפתח עם יצירת אמנות דרכה יוצג התרגיל המעשי  ויסתיים ביצירת אמנות עכשווית שמאתגרת את היצירה שפתחה את השיעור.

This workshop concentrates on the complicated and fascinating connection between matter and form. The classroom will become a space where one can “wonder through” action, matter and content simultaneously, and the separation of these issues is not obvious in any way.

Students will get to know several materials and techniques, experiencing with different supports, working habits, various paints and tools.

Every exercise will begin with a work of art and end with a matching contemporary work that challenges the former one. 

 

תכנית הוראה:

 

  1. פתיחה- הכרות עם המרצה, הסבר כללי מטרות הקורס, דרישות, מבנה הקורס.
  2. רישום 1  - על הקו ועל הכתם מבוא לרישום- מושגים בסיסיים
  3. רישום 2 - מושג הסקיצה
  4.  רישום 3 - אור וצל
  5. רישום 4 -  under painting and  Grisaille
  6. צבע 1 - מושגים בסיסיים
  7. צבע 2 -  ללמוד לראות צבעים    Alla prima  
  8. צבע 3 -  Imprimatura
  9. צבע 4  - תנועה, חומר אקספרסיה בצבע  Impasto
  10. אקוורל  - הלבן של הנייר
  11. "תאונות מבורכות" - עבודה עם שפיכות, מקריות, חומרים מתנגשים
  12. עבודה ארוכה – התנסות בבניית ציור מרעיון לביצוע
  13. עבודה ארוכה – התנסות בבניית ציור מרעיון לביצוע
  14. סיכום

 

  • יתכנו שינויים

 

ביבליוגרפיה / רשימת חומר קריאה (רשות)

 

  • Scopic Regimes of Modernity, Martin Jay In: Hal Foster  (ed) Vision and Visuality  Bay press Seattle 1988
  • Signifying Nothing – The Semiotics of Zero, Brian Rotman, St. Martin’s Press New York 1987
  • התרוקנות, קטלוג מוזיאון תל-אביב
  • מרלו פונטי, מ' (1996). הספק של סזאן.  סטודיו 71, 27-17
  • http://justpaint.org/archive/index.php

 

 

 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת