|
|
|
|
|
|
|
סמ' ב' | 1200-1400 | 'ג | 209 | מכסיקו - אומנויות | שיעור | ד"ר דקל טל |
|
D:\Inetpub\shared\yedion\syllabus\08\2014\0821\0821678901_desc.txt סילבוס מקוצר הקורס יתמקד בפועלן של אמניות אמריקניות משנות השבעים של המאה העשרים ויתעכב על חשיבות התנועה הפמיניסטית באמנות ותרומתה התרבותית, הסגנונית והחברתית לכל סוגי הזרמים באמנות המודרנית והפוסט מודרנית.
לאורך השיעורים נמחיש את האווירה ואת הלך הרוח הפוליטיים והציבוריים באמריקה בתקופה תוססת במיוחד במאה העשרים – תקופה של מהפכות חברתיות כגון תנועת השוויון לאפרו-אמריקניים, תנועות ההתנגדות למלחמה בוייטנאם, תנועות לזכויות מיעוטים כגון הילידים-האינדיאנים וההומוסקסואלים, ומהפכת "השחרור המיני" – כל זאת מהפריזמה של ההגות שהניבה התנועה לשחרור האישה (The Woman's Liberation Movement) ומזרם האמנות הפמיניסטית שצמחה לצידה. מונחים כגון "הקול" (Voice) ו"המבט" (Gaze) – מהמרכזיים בשיח הביקורת הפמיניסטית – ישמשו כלי ניתוח בדיוננו. במהלך הקורס נציג אמניות בולטות כגון ג'ודי שיקגו, אנה מנדיאטה, מרתה רוסלר ומרי קלי, ונכיר את והסגנונות השונים שבהם יצרו האמניות השונות, ואף נתוודע למקורות תיאורטיים שעליהם התבססו האמניות ביצירתן. לקראת סוף הקורס נבחן את פועלן של האמניות האמריקניות משנות השמונים והתשעים – ממשיכות דרכן של האמניות החלוציות שפעלו בעשור הקודם, ביניהן ברברה קרוגר, ג'ני הולצר, לורנה סימפסון וקארה וואקר. אל הדיונים באמנות נוסיף קריאה משותפת בתיאוריות משל הוגות בולטות של התקופה כמו סימון דה בובואר, לוס אירגריי ולורה מולבי.
|
|