חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ט

  מלכים, קדושים וכוכבים: דימויים של מנהיגות וסמכות
  Kings, Saints and Stars: Images of leadership and authority  
0821-6768-01
אמנויות | חוג לתולדות האמנות
סמ'  ב'1200-1400213 מכסיקושיעור ד"ר קלפטר עינת
דרישות קדם   רשימת התפוצה  
ש"ס:  2.0

סילבוס מקוצר

בכדי שניתן יהיה לבסס שלטון, לצבור עדת מעריצים או לכפות את רצונך על אחרים יש צורך בהקרנת כח וסמכותיות - לעיתים באופן מפורש, אך לעיתים קרובות דווקא באופן בלתי-מילולי וסימבולי. קורס זה מבקש להתחקות אחר הלקסיקון החזותי והתחביר הסימבולי שבאמצעותם מובאים לידי ביטוי כריזמה, סמכות ומנהיגות - מפולחני הקיסרים של מצרים העתיקה ורומא, דרך כתות קדושים מימי הביניים ועד לסלבריטאים של ימינו.

 

בקורס ננתח את המכניזם העומד בבסיס אותם אמצעים חזותיים, אשר לאורך אלפיים שנות ההיסטוריה המערבית אפשרו לבסס ולתחזק את סמכותם (הפוליטית, הרוחנית או המסחרית) של יחידי הסגולה שאותם נבחן. נחקור את הקודים ואת המוסכמות האוניברסליים המשמשים להצגת כוח וסמכותיות, וכיצד הבדלים היסטוריים ותרבותיים, כמו גם שוני מגדרי, משנים את אותן אסטרטגיות חזותיות. לשם כך ננתח מקרי מבחן שונים: פולחן הקיסרים הרומי, שימוש בפרופגנדה של מנהיגים טוטליטאריים,ייצוגים של מנהיגות דמוקרטית, הבניית דמות הגאון (של אמנים/ית, מדענים/ית ואינטלקטואל/ית) וכוכבים מודרניים (בקולנוע, בטלוויזיה, ברשת וכו׳). אנו נישען על גישות תיאורטיות בינתחומיות לכריזמה וסמכות.

 

Course description

To rule, to amass followers, or to impose one’s will, power and authority need to be communicated, sometimes explicitly, but often by symbolic and nonlinguistic means. This course seeks to trace the visual vocabulary and symbolic syntax employed to communicate charisma, authority and leadership from the Imperial cults of ancient Egypt and Rome, through medieval saints’ cults, to modern-day celebrities.

This course explores the visual grammar and sources that combine to create, establish, and maintain many different forms of authority across two millennia of western history, by analyzing the visual components and mechanisms that shape and legitimize the exercise of power and the establishment of authority, whether it be political, spiritual, or commercial.

We will explore the universal codes and conventions for displaying power and authority, and how historical and cultural specificities, as well as gender differences, alter those visual strategies. To do so we will examine case studies ranging from the cult of the Roman emperors to medieval divinely-appointed kingships, from propaganda depictions of totalitarian leaders to representations of democratic leadership, from depictions of artistic and intellectual genius to modern-day celebrity images. We will also lean on interdisciplinary theoretical approaches to charisma and authority ranging from social sciences to celebrity studies.

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לתולדות האמנות
0821-6768-01 מלכים, קדושים וכוכבים: דימויים של מנהיגות וסמכות
Kings, Saints and Stars: Images of leadership and authority
שנה"ל תשע"ט | סמ'  ב' | ד"ר קלפטר עינת

סילבוס מפורט/דף מידע

 

 

מלכים, קדושים וכוכבים: דימויים של מנהיגות וסמכות

Kings, Saints and Stars: Images of leadership and authority

סמסטר ב         2 ש"ס

 

סוג המסגרת: שיעור בחירה
0821.6768.01

שם המרצה: ד״ר עינת קלפטר

טלפון:    054-5433122

דואר אלקטרוני:    einatkla@post.tau.ac.il

שעות קבלה: לפי תאום טלפוני מראש

 




 

 

תיאור הקורס בקצרה 

בכדי שניתן יהיה לבסס שלטון, לצבור עדת מעריצים או לכפות את רצונך על אחרים יש צורך בהקרנת כח וסמכותיות - לעיתים באופן מפורש, אך לעיתים קרובות דווקא באופן בלתי-מילולי וסימבולי. קורס זה מבקש להתחקות אחר הלקסיקון החזותי והתחביר הסימבולי שבאמצעותם מובאים לידי ביטוי כריזמה, סמכות ומנהיגות - מפולחני הקיסרים של מצרים העתיקה ורומא, דרך כתות קדושים מימי הביניים ועד לסלבריטאים של ימינו.

 

בקורס ננתח את המכניזם העומד בבסיס אותם אמצעים חזותיים, אשר לאורך אלפיים שנות ההיסטוריה המערבית אפשרו לבסס ולתחזק את סמכותם (הפוליטית, הרוחנית או המסחרית) של יחידי הסגולה שאותם נבחן. נחקור את הקודים ואת המוסכמות האוניברסליים המשמשים להצגת כוח וסמכותיות, וכיצד הבדלים היסטוריים ותרבותיים, כמו גם שוני מגדרי, משנים את אותן אסטרטגיות חזותיות. לשם כך ננתח מקרי מבחן שונים: פולחן הקיסרים הרומי, שימוש בפרופגנדה של מנהיגים טוטליטאריים,ייצוגים של מנהיגות דמוקרטית, הבניית דמות הגאון (של אמנים/ית, מדענים/ית ואינטלקטואל/ית) וכוכבים מודרניים (בקולנוע, בטלוויזיה, ברשת וכו׳). אנו נישען על גישות תיאורטיות בינתחומיות לכריזמה וסמכות.

 

Course Description:

To rule, to amass followers, or to impose one’s will, power and authority need to be communicated, sometimes explicitly, but often by symbolic and nonlinguistic means. This course seeks to trace the visual vocabulary and symbolic syntax employed to communicate charisma, authority and leadership from the Imperial cults of ancient Egypt and Rome, through medieval saints’ cults, to modern-day celebrities.

This course explores the visual grammar and sources that combine to create, establish, and maintain many different forms of authority across two millennia of western history, by analyzing the visual components and mechanisms that shape and legitimize the exercise of power and the establishment of authority, whether it be political, spiritual, or commercial.

We will explore the universal codes and conventions for displaying power and authority, and how historical and cultural specificities, as well as gender differences, alter those visual strategies. To do so we will examine case studies ranging from the cult of the Roman emperors to medieval divinely-appointed kingships, from propaganda depictions of totalitarian leaders to representations of democratic leadership, from depictions of artistic and intellectual genius to modern-day celebrity images. We will also lean on interdisciplinary theoretical approaches to charisma and authority ranging from social sciences to celebrity studies.

דרישות הקורס

נוכחות, השתתפות, קריאה, עבודת בית

 

מרכיבי הציון הסופי

100% עבודת בית

 

נושאי הקורס (נתון לשינויים)

 

שבוע 1-2:

מבוא ותאוריה

שבוע 3-4:

דימויי - מלכים, קיסרים, ומנהיגים

שבוע 5-6:

דימויי - קדושה וסמכות אלוהית

שבוע 7-9:

דימויי - האומן, הגאון, והאינטלקטואל

שבוע 10-11:

דימויי - כוכבים וסלבס

שבוע 12:

דימויי - אנטי גיבור והאחר

שבוע 13:

סיכום

(רשימת ספרות ראשונית (נתון לשינויים 

 

 

Adorno, Theodor. The Authoritarian personality. New York: W. W. Norton, 1982

Arnold, Rebecca. Fashion, Desire and Anxiety: Image and Morality in the 20th Century. New Brunswick, N.J. : Rutgers University Press, 2001

Benwell, Bethan. “Ambiguous Masculinities: Heroism and Anti-Heorism in the Men’s Lifestyle Magazine.” In Masculinity and men’s lifestyle magazines, edited by B. Benwell. Oxford: Blackwell, 2003.

Braudy, Leo. The Frenzy of Renown: Fame and Its History. New York: Vintage, 1997.

Brown, Peter. “The Rise and Function of the Holy Man in Late Antiquity.” The Journal of Roman Studies, vol. 61 (1971): 80–101.

Butler, Judith. Gender Trouble: Feminism and the Subversion of Identity. New York: Routledge, 1999.

Cvetkovski, T. The Pop Music Idol and the Spirit of Charisma: Reality Television Talent Shows in the Digital Economy of Hope. New York: Palgrave Macmillan, 2014.

Dyer, Richard. Stars. London: BFI Publishing, 1998.

Howells, Richard. “Heroes, saints and celebrities: the photograph as holy relic.” Celebrity Studies, 2:2 (2011): 112-130

Gaposchkin, Cecilia. The Making of Saint Louis: Kingship, Sanctity, and Crusade in the Later Middle Ages. Ithaca, NY: Cornell University Press, 2008.

Goffman, Erving, 1959. The Presentation of Self in Everyday Life. New York: Anchor Books, 1959.

Kantorowicz, Ernst. The King's Two Bodies. Princeton, N.J.: Princeton University Press, 1981.

Kempe, Martin. “From "Mimesis" to "Fantasia": The Quattrocento Vocabulary of Creation, Inspiration and Genius in the Visual Arts.” Viator, vol. 8 (1977): 347-398.

Martin, John Jeffries. “The Myth of Renaissance Individualism.” In A Companion to the Worlds of the Renaissance, edited by Guido Ruggiero. Oxford: Blackwell Publishers Ltd., 2002. 208-224.

Radcliff, Matthew. “Absentminded Professor or Romantic Artist?: The Depiction of Creativity in Documentary Biographies of Albert Einstein.” Journal of Popular Film and Television, 36:2 (2008): 62-71

Rojek, Chris. Celebrity. London: Reaktion, 2001.

Thom, Danielle. “William, the Princely Youth’: The Duke of Cumberland and Anti-Jacobite Visual Strategy, 1745–46.” Visual Culture in Britain, 16:3 (2015): 249-266.

Weber, Max. The theory of social and economic organizations. Translated by A. M. Henderson and Talcott Parsons. New York: Free Press, 1964.

Weber, Sandra and Claudia Mitchell. That's Funny You Don't Look Like A Teacher!: Interrogating Images, Identity, And Popular Culture. London: Routledge, 1995.

 הגדרת חומר הקריאה המחייב תתבצע במהלך הסמסטר*
 רשימת הקריאה ומקרי המבחן כפופים לשינויים**

 

 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת