חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תש"ף

  צילום עכשווי
  Contemporary Photography                                                                             
0821-6681-01
אמנויות | חוג לתולדות האמנות
סמ'  ב'1400-1600206אמכסיקו - אומנויותשיעור ד"ר מימון ורד
ש"ס:  2.0

סילבוס מקוצר

קורס זה יבחן את השימוש בצילום כפרקטיקה ביקורתית בהקשר של אמנות פופ, מינימליזם, אמנות מושגית ואמנות פוסטמודרנית. כמו כן יבחן הקורס את עלייתו של הצילום הגרמני החדש בהקשר של מודלים טיפולוגיים המופעלים על צילום נוף ופורטרטים, ואת השימוש בצילום כדוקומנט ביחס לסוגיות של זיכרון והיסטוריה באמנות עכשווית. בין היתר יבחן הקורס את עבודותיהם של אנדי וורהול, אד רושה, דן גרהם, הזוג בכר, גרהרד ריכטר, תומס רוף, תומס סטרות', רינקה דייקסטרה, אנדראס גורסקי, ג'ף וול, תומס דימאנד, ווליד ראאד ואחרים. 

Course description

This course examines the use of photography as a critical practice in the context of Pop Art, Minimalism, Conceptual Art and Institutional Critique. It also explores the new German photography, in relation to issues of seriality and typology and artistic genres such as landscape and portraiture. Finally, it focuses on the use of photographs as documents in contemporary art that take part in an examination of problems relating to history, memory and trauma. Artists discussed in the class include: Andy Warhol, Gerhard Richter, Ed Rucha, Bernd and Hilla Becher, Thomas Ruff, Thomas Struth, Andreas Gursky, Jeff Wall.

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לתולדות האמנות
0821-6681-01 צילום עכשווי
Contemporary Photography
שנה"ל תש"ף | סמ'  ב' | ד"ר מימון ורד

666סילבוס מפורט/דף מידע

אוניברסיטת תל אביב                                                                               

הפקולטה לאמנויות

החוג לתולדות האמנות

0821-6681-01 צילום  עכשווי

Contemporary Photography

קורס לתואר ראשון, תש"פ, סמסטר ב', יום ב' 14-16, 2 שעות ש"ס

דר" ורד מימון

דואר אלקטרוני: maimonv@post.tau.ac.il

שעות קבלה: לפי תיאום מראש בדואר אלקטרוני

 

צילום עכשווי

 

תיאור הקורס:

קורס זה יבחן את השימוש בצילום כפרקטיקה ביקורתית בהקשר של אמנות פופ, מינימליזם, אמנות מושגית ואמנות פוסטמודרנית. כמו כן יבחן הקורס את עלייתו של הצילום הגרמני החדש בהקשר של מודלים טיפולוגיים המופעלים על צילום נוף ופורטרטים, ואת השימוש בצילום כדוקומנט ביחס לסוגיות של זיכרון והיסטוריה באמנות עכשווית. בין היתר יבחן הקורס את עבודותיהם של אנדי וורהול, אד רושה, דן גרהם, הזוג בכר, גרהרד ריכטר, תומס רוף, תומס סטרות', רינקה דייקסטרה, אנדראס גורסקי, ג'ף וול, תומס דימאנד, ווליד ראאד ואחרים. 

 

This course examines the use of photography as a critical practice in the context of Pop Art, Minimalism, Conceptual Art and Institutional Critique. It also explores the new German photography, in relation to issues of seriality and typology and artistic genres such as landscape and portraiture. Finally, it focuses on the use of photographs as documents in contemporary art that take part in an examination of problems relating to history, memory and trauma. Artists discussed in the class include: Andy Warhol, Gerhard Richter, Ed Rucha, Bernd and Hilla Becher, Thomas Ruff, Thomas Struth, Andreas Gursky, Jeff Wall.

 

חובות:

בחינה מסכמת

   

לוח פגישות:

שיעור 1

הקדמה

I  רדי מייד

 

שיעור 2

ציור כרדימייד צילומי I: אנדי וורהול ופופ-ארט

John Roberts, “Warhol’s Factory: Painting and the Mass Cultural Spectator,” Varieties of Modernism, ed. Paul Wood (Yale University Press and The Open University, 2004), pp. 339-361

           

שיעור 3

ציור כרדימייד צילומי II: האטלס של גרהרד ריכטר

Jason Gaiger, “Post-conceptual painting: Gerhard Richter’s extended leave-taking,” in Themes in Contemporary Art, eds. Gill Perry and Paul Wood (Yale University Press and The Open University, 2004), pp. 89-135 

 

II  דוקומנט וארכיון

שיעור 4

צילום כדוקומנט : אד רושה, רוברט סמיטסון, דן גרהאם

Steve Edwards, “Photography out of Conceptual Art,” in Themes in Contemporary Art, eds. Gill Perry and Paul Wood (Yale University Press and The Open University, 2004), pp. 137-151

ג'ף וול, "סימנים של אדישות," המדרשה 5 (מאי 2002), עמ' 189-215

 

שיעור 5

דוקומנט וארכיון: הזוג בכר

Susanne Lange, Bernd and Hilla Becher: Life and Work (MIT Press, 2007), pp. 51-54, 64-83

 

  שיעור 6

דוקומנט וניכוס (: (appropriation שרי לוין, ריצ'ארד פרינס, סינדי שרמן, רוברט מייפלתורפ  

Douglas Crimp, “The Photographic Activity of Postmodernism,” October 15 (Winter 1980), pp. 91-101

 

שיעור 7

זיכרון וטראומה: הנס-פטר פלדמן, טסיטה דין, אקראם זאטארי, אדם ברומברג ואוליבר צ'אנרין

Okwui Enwezor, “Photography between History and the Monument,” in Archive Fever:  

Uses of the Document in Contemporary Art (2008), pp. 11-51

 

 

III  המרחב הגלובלי: בחזרה לתמונות

 

שיעור 8

פורטרט עכשיו I- בין דוקומנט לתמונה: תומאס רוף, רינקה דייקסטרה

נורמן ברייסון וטרוור פיירבראת'ר, "תומס רוף: ראווה ומעקב," סטודיו 170 (אוגוסט-ספטמבר, 2007), 46-48

Julian Stallabrass, “What’s in a Face: Blankness and Significance in Contemporary Art Photography,” October 122 (Fall 2007), pp. 71-90

 

שיעור 9

פורטרט עכשיו II - בין תיעוד לפרפורמנס: דאוד ביי, דיאנה לווסון, ג'ס דוגאן

                                                                                                                                              

שיעור 10

המרחב הגלובלי: תומאס שטרות', אנדראס גורסקי

Katy Siegel and Alexander Alberro, “The Big Picture,” Artforum (January 2001), pp. 104-114

 

שיעור 11

בחזרה לתמונות: ג'ף וול

Steve Edwards, “Photography out of Conceptual Art,” in Themes in Contemporary Art, eds. Gill Perry and Paul Wood (Yale University Press and The Open University, 2004), pp. 159-168

ז'אן פרנסואה שברייה, "רוחות הרפאים של היומיום," בתוך ג'ף וול: נראות (מוזיאון תל אביב ומכון שפילמן, 2013), עמ' 12-26

 

שיעור 12

מרחב דיסקורסיבי חדש: תומאס דימאנד

Roxana Marcoci, “Paper Moon,” in Thomas Demand (New York, 2005), pp. 9-27

 

שיעור 13

צילום והפשטה: וואליד בשטי, טראוור פג'לן, ריצ'ארד מוס

וואליד בשטי, "להפשיט את הצילום," בתוך תורת השלבים (מוזיאון פתח תקוה, 2011), עמ' 25-37

Henrik Gustafsson, “Foresight, Hindsight and State Secrecy in the American West: The Geopolitical Aesthetics of Trevor Paglen,” Journal of Visual Culture 12:148 (2013), pp. 148-164

 

 

 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת