חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ג

  צילום עכשווי
  Contemporary Photography                                                                             
0821-6681-01
אמנויות | חוג לתולדות האמנות
סמ'  א'1200-1400208מכסיקו - אומנויותשיעור ד"ר מימון ורד
סילבוס מקוצר
קורס זה יבחן את השימוש בצילום כפרקטיקה ביקורתית בהקשר של אמנות פופ, מינימליזם, אמנות מושגית ואמנות פוסט מודרנית. כמו כן יבחן הקורס את עלייתו של הצילום הגרמני החדש בהקשר של מודלים טיפולוגיים המופעלים על צילום נוף ופורטרטים, ואת השימוש בצילום כדוקומנט ביחס לסוגיות של זיכרון והיסטוריה באמנות עכשווית. בין היתר יבחן הקורס את עבודותיהם של אנדי וורהול, אד רושה, דן גרהם, הזוג בכר, גרהרד ריכטר, תומס רוף, תומס סטרות', רינקה דייקסטרה, אנדראס גורסקי, ג'ף וול, תומס דימאנד, ווליד ראאד ואחרים. הביבליוגרפיה כוללת טקסטים של  רוזלינד קראוס, דגלאס קרימפ, בנימין בוכלו, סטיב אדוארדס, אוקווי אנווזור, וג'וליאן סטאלבראס. 
סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לתולדות האמנות
0821-6681-01 צילום עכשווי
Contemporary Photography
שנה"ל תשע"ג | סמ'  א' | ד"ר מימון ורד

666סילבוס מפורט/דף מידע
צילום עכשווי
Contemporary Photography
0821-6681-01
סמסטר א' , תשע"ג
ד"ר ורד מימון
שיעור בחירה
 
שעות קבלה של המרצה ומיקום: לפי תיאום מראש בדוא"ל
טלפון:
דוא"ל: maimonv@gmail.com
 
קורס זה יבחן את השימוש בצילום כפרקטיקה ביקורתית בהקשר של אמנות פופ, מינימליזם, אמנות מושגית ואמנות פוסטמודרנית. כמו כן יבחן הקורס את עלייתו של הצילום הגרמני החדש בהקשר של מודלים טיפולוגיים המופעלים על צילום נוף ופורטרטים, ואת השימוש בצילום כדוקומנט ביחס לסוגיות של זיכרון והיסטוריה באמנות עכשווית. בין היתר יבחן הקורס את עבודותיהם של אנדי וורהול, אד רושה, דן גרהם, הזוג בכר, גרהרד ריכטר, תומס רוף, תומס סטרות', רינקה דייקסטרה, אנדראס גורסקי, ג'ף וול, תומס דימאנד, ווליד ראאד ואחרים. הביבליוגרפיה כוללת טקסטים של  רוזלינד קראוס, דגלאס קרימפ, בנימין בוכלו, סטיב אדוארדס, אוקווי אנווזור, וג'וליאן סטאלבראס. 
 
מרכיבי הציון הסופי:
בחינה מסכמת (100%)
 
 
לוח פגישות:
 
שיעור 1
הקדמה
 
 
שיעור 2
ציור כרדימייד צילומי I: אנדי וורהול ופופ-ארט
John Roberts, “Warhol’s Factory: Painting and the Mass Cultural Spectator,” Varieties of Modernism, ed. Paul Wood (Yale University Press and The Open University, 2004),pp. 339-361
          
שיעור 3
ציור כרדימייד צילומי II: האטלס של גרהרד ריכטר
Jason Gaiger, “Post-conceptual painting: Gerhard Richter’s extended leave-taking,” in Themes in Contemporary Art, eds. Gill Perry and Paul Wood (Yale University Press and The Open University, 2004), pp. 89-135 
 
שיעור 4
צילום כדוקומנט : אד רושה, רוברט סמיטסון, דן גרהאם
Steve Edwards, “Photography out of Conceptual Art,” in Themes in Contemporary Art, eds. Gill Perry and Paul Wood (Yale University Press and The Open University, 2004), pp. 137-151
ג'ף וול, "סימנים של אדישות," ," המדרשה 5 (מאי 2002), עמ' 189-215
 
 
שיעור 5
דוקומנט וארכיון: הזוג בכר
Susanne Lange, Bernd and Hilla Becher: Life and Work (MIT Press, 2007), pp. 51-54, 64-83
 
 
  שיעור 6
דוקומנט וניכוס (: (appropriation שרי לוין, ריצ'ארד פרינס, רוברט מייפלתורפ  
Douglas Crimp, “The Photographic Activity of Postmodernism,” October 15 (Winter 1980), pp. 91-101
 
שיעור 7
מונטאז' ומבט: ברברה קרוגר, סינדי שרמן
Laura Mulvey, “A Phantasmagoria of the Female Body,” in Cindy Sherman (Paris, 2006), pp. 284-303
 
שיעור 8
זיכרון וטראומה: הנס-פטר פלדמן, פזל שייך, טקיסה דין, אמילי ג'סיר, ווליד ראאד
Okwui Enwezor, “Photography between History and the Monument,” in Archive Fever: Uses of the Document in Contemporary Art (2008), pp. 11-51
 
שיעור 9
פורטרט עכשיו - בין דוקומנט לתמונה: תומאס רוף, רינקה דייקסטרה
נורמן ברייסון וטרוור פיירבראת'ר, "תומס רוף: ראווה ומעקב," סטודיו 170 (אוגוסט-ספטמבר, 2007), 46-48
Julian Stallabrass, “What’s in a Face: Blankness and Significance in Contemporary Art Photography,” October 122 (Fall 2007), pp. 71-90
                                                                                                                                              
שיעור 10
המרחב הגלובלי: תומאס שטרות', אנדראס גורסקי
Katy Siegel and Alexander Alberro, “The Big Picture,” Artforum (January 2001), pp. 104-114
 
 
שיעור 11
בחזרה לתמונות: ג'ף וול
Steve Edwards, “Photography out of Conceptual Art,” in Themes in Contemporary Art, eds. Gill Perry and Paul Wood (Yale University Press and The Open University, 2004), pp. 159-168
 
שיעור 12
מרחב דיסקורסיבי חדש: תומאס דימאנד
Roxana Marcoci, “Paper Moon,” in Thomas Demand (New York, 2005), pp. 9-27
 
שיעור 13
סיכום
 
 
 
 
 
 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת